• EliWe

BIM maj 2015

Symetrical skrev 2015-05-06 10:57:38 följande:

Det är såklart upp till var och en, men personligen kör jag på avhållsamhet mellan äl och bim, om än inte helt maniskt! Kan absolut ta ett glas vin eller en öl, men vill inte bli berusad då eftersom precis som du själv säger vet man ju inte om man bakar bebis!

Ja berusad hade jag då inte tänkt bli :)

Kanske ett glas vin om det känns rätt. Annars får jag ta en virgin-drink och låtsas att det är alkohol :)
  • EliWe

Testade imorse, väldigt tidigt dock bim-7 (ÄL+7) och det var negativt. Hade inte väntat mig annat, men då kan jag ta ett glas vin ikväll :)

Nästa test blir nog inte förrän på bim

• EliWe
    Kolan91 skrev 2015-05-13 15:36:00 följande:

Tokblankt!! Så sur!! SkrikandesAntingen får jag en mens gånger 100 eller så ligger det ändå en liten kotte där!! 
    Jag ger inte upp förens BIM dagen.

Jag ska testa mig igen på fredag! Någon mer som kommer testa då som man kan sympatisera med? Hehe..

Jupp, om inte mensen kommer så testar jag imorgon eller fredag.. Känns dock som värsta mensen kommer börja närsomhelst. Så är tråkigt att slösa på test, men vill kunna ta ett glas vin i helgen om jag nu inte är gravid. Är ju långhelg :)
  • EliWe

Debbie85 - det var vårt första försök bara. Men känns ändå tråkigt, och denna mensvärk hade jag gärna sluppit i 9 månader!!

• EliWe
    debbie85 skrev 2015-05-15 14:07:07 följande:
    Jo, det är klart det är tråkigt ändå! Första barnet?

När jag inte blev gravid på första försöket när dottern skulle bli till så blev jag så sjukt besviken. Blev övertygad om att vi skulle ha svårt att få barn. Skaffade en fertilitetsmonitor, började leva som vanligt. Vips var jag gravid på andra försöket (innan jag ens hunnit använda fertilitetsmonitorn)! smile1.gif

Är på första försöket nu också (för att försöka få andra barnet).
    Ja det är första barnet för oss. Så helt klart är jag nervös nu för att vara infertil, men har köpt cb's ÄL-test nu för att säkerställa så jag har ÄL..
  • EliWe
    Donner82 skrev 2015-05-15 19:30:44 följande:

Tack alla vänliga själar som peppat under maj månad! Ni är grymma!

Till oss med plus - vi ses i "BF i maj 2016 :)"!

Till alla andra tappra tjejer i denna tråden - keep up the good work och lycka till framöver! Hoppas det blir plus snart!

Då går man istället och väntar på det underbara illamåendet - det allra bästa med en graviditet - NOT! :)

Fast.. Hur länge har du tänkt vara gravid? :p
  • EliWe
    Cafeconleche skrev 2015-05-16 18:30:54 följande:

Nån mer som fått molvärk direkt efter ägglossning?

Jag hade molvärk i en hel vecka efter ÄL, men tyvärr kom mensen som den skulle...
  • EliWe
    soofa skrev 2015-05-16 19:56:33 följande:
    Usch, det där är jobbigt. Där jag kommer ifrån finns bara ett apotek och där jobbar min mamma, haha! Nu bor jag i en betydligt större stad och är helt anonym vilket är väldigt skönt vid inköp av just såna saker. :)
    Jag beställer mina från apotea. Billigare och så slipper man träffa nån från jobbet eller så
  • EliWe
    Maka94 skrev 2015-05-16 20:38:25 följande:
    Sambon la in en beställning på apotea i torsdag, förhoppningsvis har ingen mens dykt upp när testen kommer hem :)
    Ja och de är så snabba. Jag beställde fredag kl 9.45. Och kl 11.05 fick jag mejl om att varorna är skickade :)

Så jag får mina äl test på måndag, ska börja testa på tisdag
  • EliWe
    debbie85 skrev 2015-05-17 08:17:06 följande:

Hahaha! Jag är gravid!!! Så kul! Mannen och jag ser tydligt strecket. Vet inte hur tydligt det syns på bild. smile1.gif ÄL+11/BIM-3 idag. Det blir BF den 26/1. Min lilla dotter ska bli storasyster. smile1.gifsmile2.gifphpHcPIF970294.jpg

Grattis grattis!!! Vad roligt!!
  • EliWe
    Maka94 skrev 2015-05-17 12:06:46 följande:

Funderar på att köra in till stan och köpa ett test.. saknar mitt absolut säkraste tecken på att mensen är på g. Brukar alltid få fruktansvärt ont på en punkt i ryggen, samma ställe varje gång. Men känner inte av det alls än

Spännande! Är du på bim?
  • EliWe
    boniish skrev 2015-05-17 14:46:43 följande:

Omg php6cFp8H99085.jpg

Grattis!! 3+ dessutom, du väntade länge med att testa
  • EliWe

Grattis alla plussare :)

Känns som om 80% av de i tråden plussade denna månad... Eller så känns det bara så för att jag inte plussade

• EliWe
    lanylena skrev 2015-05-19 07:18:10 följande:

Hej på er med BIM enligt nedan! smile1.gif Hur går det för er?

9/5 Erica1985, Jini Shearer
    10/5 Ljh87, lawendel, Mileya
    11/5 sowe81, Hanzi, Malin845
    12/5 Angdev, Fronten, waan
    14-15/5 cleo
    15/5 Kolan91
    16/5 NellieMeja, EliWe, Tassen, Maka94
    17/5 Spring16, Angie4
    18/5 Jullan1989
    19/5 natlin, MatildaMilano
    20/5 MartinaLarsen, Donner82, Symetrical

Jag fick min mens den 15/5 :(
  • EliWe
    Rebecca 869 skrev 2015-05-20 17:21:40 följande:

Har plussat och kan inte tro det! !! Inga känningar förutom typ lite växtnäring i livmodern och lite i ländryggen om kvällarna. ! !! ?

helt överlycklig! !!

phpdz81d277450.jpg

Grattis!!!
  • EliWe
    linnsanbelle skrev 2015-05-22 20:08:44 följande:

Öööhh.. Fick precis en pytteblödning.. Men ingen mensvärk eller ngt. Ser ut som en nidis (om man googlar bland alla äckliga bilder) men känns som om det är försent för det?? ÄL+11 idag...

Så himla konstigt för jag tyckte verkligen det såg ut som om ngt jag inte haft förut. Det såg liksom inte ut som mens för de var mer "flytning med blod". Himla konstigt.

Det är säkert mens-spök dock!

www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
    Jag hade en likadan förra månaden, liksom rosa och bara på pappret. Men fick inte plus och 4 dagar senare började mensen. Så vet inte riktigt vad det var
  • EliWe
    maysus skrev 2015-05-26 10:42:55 följande:

Hej!!

Har BIM idag :)

Har haft känningar i 1,5 vecka ungefär men har haft svårt att tyda om det är PMS eller nåt annat ;)

I vanliga fall får jag bruna spottings två-tre dagar innan beräknad mens. Men har inte haft det nu.

Har haft halsbränna, ont i ryggen/svanken, har haft som håll i sidorna till och från, större aptit, molvärk, svettats, rikligare flytningar, knäppa humörsvängningar... Började nästan gråta igår när jag kollade på barnserie med min dotter där en tjej blev ledsen för hennes kille vart dum, ha ha! Har vart sur och grinig ena stunden för att sedan skratta. Har kort stubin... Dålig i magen. Bara idag har jag vart på toa tre gånger och jag har inte ätit nåt konstigt (ursäkta mycket info).

Igår kväll fick jag ont på höger sida i magen, typ vid troskanten. Kändes som kramp och håll på samma gång. Så brukar jag inte få innan mens.

Imorse kom det lite ljusrött på pappret när jag torkade mig och jag tänkte att nu var det kört. Satte på trosskydd och väntade på mensvärken som brukar komma som ett brev på posten. Jag har alltid jätteont i ett par- tre dagar men ingen värk kom. När jag kom till jobbet vid 7 var det lite molande värk som har kommit och gått fram till nu. Inget mer blod på varken papper eller i trosskyddet... Har aldrig börjat min mens med att det kommer rött. Bara brunt...

Jag klarar mig aldrig utan Ipren när jag får ont men har inte behövt ta någon nu.

Har även känt stickningar och typ att det svider i nedre delen av magen.

Jag önskar verkligen att det fanns säkrare tecken på en graviditet ;) Känns som att man går runt och letar efter minsta lilla nu...

Så jag hoppar gärna med på listan!! :)

Hade ÄL 12/5 och sexade på någon dag innan. Och har alltså BIM idag, 26/5.

Lycka till allihopa!! <3

Har du tagit ett test? Låter ju jättelovande i mina öron/ögon :)
  • EliWe
    soofa skrev 2015-05-29 09:07:31 följande:
    Ja, jag har haft det sen jag slutade med mina p-piller för ca 1,5 år sedan. Till för två månader sedan kom de bara någon dag innan och efter mensen men sedan jag började försöka bli gravid i april har de börjat redan tre-fyra dagar innan. Tänker väl mer på dem nu också, innan störde det mig inte så mycket. Jag ringde faktiskt gyn nu på morgonen och fick en tid för undersökning den 10/6. Hon jag pratade med sa att det inte behövde bero på något speciellt men eftersom jag haft det så länge kunde det vara bra att kolla upp det, så förstod jag det i alla fall.
    Jag har också haft spottings sen jag slutade med p-piller (för ca 5 år sen). Jag trodde alla hade det, och det är först nu på FL jag förstått att det inte alls är så. 
    Återkom gärna med vad barnmorskan säger till dig! Så jag vet om jag också måste undersökas för det
Svar på tråden BIM maj 2015