• Tassen

BIM maj 2015

Symetrical skrev 2015-05-09 16:35:24 följande:

Samma problem som jag har. 6-7 dagars lutealfas är allt annat än optimalt när man vill bli gravid. Mög är vad det är! Har du testat något mer?

Ja, men det visar samma som imorse. Har massa molvärk just nu..
  • Tassen
    Symetrical skrev 2015-05-09 18:48:15 följande:

Låter som att det är på g att släppa när som nu då! Håller tummarna att du missade peaken! Har du koll på tempen? Isf vet du ju mer exakt. Ganska skit samma förvisso, som du själv skrev, eftersom sambon ändå är borta, så inte mycket att göra åt det oavsett. Men som det kontrollfreak man (läs jag) är vill man ju ändå veta!

Jag har tempat i 3 dagar. Så det visar ju sig om den blir högre nu då.

Nu har jag inte ont längre. Det har säkert släppt nu då. Kändes som att livmodern skulle trilla ut sist jag var och kissade. Haha
  • Tassen
    Symetrical skrev 2015-05-10 07:31:24 följande:

Hahaha. Det är vad jag kallar nedsläpp det! Hur var tempen nu idag då?

Själv fick jag lite rött på pappret när jag torkade mig nyss, liten tempdipp och vattniga flytningar. Kan det äntligen vara på väg att släppa månne!?!???

0,1 högre än igår. Hoppas den stiger lite till nu då. :)

Det låter ju som att det är på gång. You know what to do...
  • Tassen
    Symetrical skrev 2015-05-10 11:42:42 följande:

Håller tummarna för mer tempökning imorgon för din del! :-P

Här kom det lite mer blodblandat sekret när jag varit på toa nyss och har ganska mycket pms-känningar, så det kanske helt enkelt är mensen som är på ingång..!???! Mår r ö v, så något sug efter mys finns inte på världskartan! 8-/ Tur att vi garderat oss någorlunda om det nu trots allt är äl. Har inte mensen kickat igång till imorgon kanske jag ändå får "suck it up" och ta en för laget, så vi inte försitter en chans.

Usch då. Hoppas det inte är mensen.

Guuud så sexigt... "suck it up" och ta en för laget, haha. Nä fy, hemskt att tvinga sig till sex fast man inte vill. Men blir det resultat är det värt det.
  • Tassen
    Symetrical skrev 2015-05-10 16:37:55 följande:

Ja, men eller hur!?!?? Sjukt oevolutionärt är må så dåligt kring äl. Hur säkrar man då rasens överlevnad..!?!?? Hade alla mått som jag under sin fertila period i månaden hade vi människor dött ut för länge sedan!

Jag känner inte igen mig i det :-P

Fast jag hade nog inte haft sex igår när jag hade som mest ont och trodde livmodern skulle trilla ut. Men humöret är bara nere när jag har mens... Och på morgonen innan jag har tagit en snus :-P
  • Tassen
    Symetrical skrev 2015-05-11 06:35:23 följande:

Jag brukar må prima liv rent psykiskt under äl, extra mycket energi och allmänt glad, dock är suget sådääär när man har världens kramp i magen. :-P

Fortfarande starkt på äl-test idag och tempen ungefär samma. Förbannade status quo...

0.2 grader högre idag så 0.3 totalt sen lördag så det släppte för mig. Men om mensen kommer på lördag blir det bara 6 dagars lutealfas... Mindre bra...
  • Tassen
    MissHelene skrev 2015-05-11 13:31:27 följande:

Hej Malin! Jag testade idag på BIM -3 med clairblue digital och jag plussade! Så ge dig ut och köp ett du också :D

Grattis!
  • Tassen
    Symetrical skrev 2015-05-13 19:55:17 följande:

Exakt som jag då. Sex i förrgår och håller nu på att ladda upp med ett glas vin (i hopp om att värsta huggsmärtorna skall dövas) inför mannens hemkomst om en dryg halvtimme.

Tog ett tös till nu på kvällen som var något svagare, så förhoppningsvis blir timingen optimal!

Yes! Äntligen så får du positivt. Jävla äggfanskap!
  • Tassen

Shit!!! Viiiin!!! Kan man dricka vin på äl +7 eller borde jag testa mig på lördag morgon? Fast det är väl lite tidigt för test...?

• Tassen

Eftersom jag alltid har 29 dagars cykel borde mensen komma imorgon. Har tempat nu en stund och tagit äl- test och enligt dessa var äl i lördags. Tempen höjdes och dippade igår men nu har den gått upp igen. Den borde väl stannat nere om mensen är på väg? Eller går den ner när mensen kommit? Är detta normalt? Jag är ingen tempexpert på så här kort tid..

• Tassen
    Kixpix skrev 2015-05-15 13:57:15 följande:

Va? Ska du ha mens en vecka efter ÄL? Jag får inte ihop det.

Tempen höjs från det att ÄL börjar och håller antingen i sig om man är gravid eller går neråt till normalt om mensen kommer.

Ja, extremt kort lutealfas.. Men kan ju hända att min cykel har rubbats. Hittade ingen äl förra månaden och kände inget heller (brukar känna äl kraftigt fast inte sååå sent som nu) och mensen var längre än normalt.
    Symetrical skrev 2015-05-15 17:19:46 följande:

Håller tummarna för att det är en implantationsdipp!

Jaaa! Vore ju trevligt att slippa gå in på 10e försöket. Men tar det sig inte så har jag en massa fester att se fram emot Men skulle det bli nåt så måste jag köpa alkoholfritt vin så ingen misstänker något men på nåt sätt inte visa flaskan...
  • Tassen
    Symetrical skrev 2015-05-15 19:07:03 följande:

Hett tips från en som blev gravid strax innan sommaren förra gången:

Ta en urdrucken vinflaska med skruvkork och häll över det alkoholfria alternativet i den.

Bra tips! Ska jag komma ihåg! Men kanske inte funkar då vi är såna och har såna vänner som bjuder av allt. Det löser sig sa han som sket i vasken
  • Tassen
    debbie85 skrev 2015-05-17 08:22:12 följande:

Här syns det tydligare.

Ojoj, vad tydligt! Grattis!!
  • Tassen

Fick en ljusrosa blödning på pappret när jag gick på toaletten på lunchrasten idag. Men det har inte kommit nåt efter det. Håller tummarna för att det var en nidblödning!!!! Mensen kan fan hålla sig borta!!!!

Äl +9 och egentligen bim i förrgår... Men vettefan när äl kom så sent om bim verkligen var då...

• Tassen
    FrökenH skrev 2015-05-18 21:10:49 följande:

Din BIM bör vara ca 14 dagar efter ÄL. ÄL +9 kan vara nidblödning så som jag har föstått det! Jag hade också en ljusrosa blödning ca en vecka efter ÄL denna månaden. :)

Ja, det bör den men det är inte alltid så. Vissa har extremt kort lutealfas och jag hoppas verkligen att det inte är så för mig.

Jag tempar även och tempen är fortfarande hög så mens är inte på gång enligt tempen.
  • Tassen
    lanylena skrev 2015-05-19 07:18:10 följande:

Hej på er med BIM enligt nedan! Hur går det för er?

9/5 Erica1985, Jini Shearer

10/5 Ljh87, lawendel, Mileya11/5 sowe81, Hanzi, Malin84512/5 Angdev, Fronten, waan

14-15/5 cleo

15/5 Kolan9116/5 NellieMeja, EliWe, Tassen, Maka9417/5 Spring16, Angie418/5 Jullan1989

19/5 natlin, MatildaMilano20/5 MartinaLarsen, Donner82, Symetrical

Min äl kom sent så vet inte om mitt bim stämmer. Men än så länge ser det väl bra ut tror jag. Tempen har ej sjunkit men jag har massa molvärk och fick lite rosa på pappret igår. Hoppas det var en nidis

• Tassen
    Maka94 skrev 2015-05-19 10:33:32 följande:

Efter alla era kommentarer plockade jag fram testet och tog isär det. Här är det ju alltså torkat. Ser ni samma sak än? Eller är det bara färgrester?

Jag ser något
  • Tassen
    Symetrical skrev 2015-05-21 06:51:41 följande:

Här vart det ytterligare tempdipp och mens som på beställning tidigt i morse. Aja, det var väntat och känna okej (med en massa trevligheter inbokat här framöver.

Hoppar över till junitråden, men fortsätter följa er andra här med spänning!

Skit! Hoppas det tar sig på nästa då <3
  • Tassen

Ännu ingen mens men nåt är knas. Blödit en liiiiten skvätt på pappret i måndags och onsdags och imorse efter sex... Men inget mer. Och dessutom bara rosa och inte rött. Imorse efter sexet testade jag med tampong för det kom ändå lite mer då men jag fick inte in den. Det är som att något tar emot. Hur fan är det möjligt? Sambons är ju definitivt större än en liten tampong. Haha.

Jag testar fan imorgon på morgonen. Blir ju knäpp av denna underliga kropp.

Svar på tråden BIM maj 2015