• FrökenH

BIM maj 2015

Hej alla! Har bim om två dagar och har symptom så som ömma bröst, molvärk och trötthet. Har pågått i 5 dagar nu. Tempar varje morgon och än så har inte temperatur sjunkit som den brukar några dagar innan mens och jag hoppas att den håller sig hög eller höjs ännu mer! Jag hade även en "implantations-dip" i temperaturkurvan 6 dagar efter ÄL tillsammans med en rosa flytning (nidblödning?) som varade en dag endast.

Jag är dock orolig att jag inte är gravid trots alla dess positiva symptom. Har haft förhoppningar innan och trott mig vara gravid, men sen har mensen kommit.

Vad tror ni?

• FrökenH
    soofa skrev 2015-05-18 18:54:11 följande:

Låter ju som det mycket väl kan vara gravsymtom, hoppas det! Har du tänkt att vänta med att testa till BIM?

Ja, jag tänkte vänta till BIM denna gången. Jag vill inte bli besviken i onödan. Vill så gärna att det ska vara ett plus, men samtidigt så nyfiken!
  • FrökenH
    soofa skrev 2015-05-18 19:27:03 följande:

Förstår det! Har du test hemma? Jag skulle inte kunna hålla mig om jag var du! :)

Jag har ju inte det så därför är det lite lättare att hålla sig... Men bara två dagar kvar tills jag testar! Om inte mensen dyler upp då. Men håll tummarna för att den håller sig borta.
  • FrökenH
    Maka94 skrev 2015-05-18 19:31:20 följande:

Hållt mig i två timmar nu.. Åh! Låt tiden gå fortare!

Jag håller tummarna för att du får ett positivt besked! Hoppas hoppas!
  • FrökenH
    Maka94 skrev 2015-05-18 21:05:49 följande:

Jag hade BIM i lördags..

Är du helt hundra på när du hade ägglossning? Annars så kan du ju haft den senare än vanligt och i sådana fall är ju inte hoppet ute helt än!
  • FrökenH
    Tassen skrev 2015-05-18 21:06:01 följande:

Fick en ljusrosa blödning på pappret när jag gick på toaletten på lunchrasten idag. Men det har inte kommit nåt efter det. Håller tummarna för att det var en nidblödning!!!! Mensen kan fan hålla sig borta!!!!

Äl +9 och egentligen bim i förrgår... Men vettefan när äl kom så sent om bim verkligen var då...

Din BIM bör vara ca 14 dagar efter ÄL. ÄL +9 kan vara nidblödning så som jag har föstått det! Jag hade också en ljusrosa blödning ca en vecka efter ÄL denna månaden. :)
  • FrökenH
    FrökenH skrev 2015-05-18 18:39:34 följande:

Hej alla! Har bim om två dagar och har symptom så som ömma bröst, molvärk och trötthet. Har pågått i 5 dagar nu. Tempar varje morgon och än så har inte temperatur sjunkit som den brukar några dagar innan mens och jag hoppas att den håller sig hög eller höjs ännu mer! Jag hade även en "implantations-dip" i temperaturkurvan 6 dagar efter ÄL tillsammans med en rosa flytning (nidblödning?) som varade en dag endast.

Jag är dock orolig att jag inte är gravid trots alla dess positiva symptom. Har haft förhoppningar innan och trott mig vara gravid, men sen har mensen kommit.

Vad tror ni?

God morgon alla fina!

Imorse steg tempen igen till när den var som högst vid ägglossningen. Har förstått att det är ett bra tecken! Nu börjar jag bli riktigt nervös. BIM -1 idag. Kanske köper ett test på vägen hem från jobbet ikväll!
  • FrökenH

Har kanske glömt att nämna att jag har BIM imrogon (20/5). Ska göra ett test imorgon bitti eftersom jag har flera symptom och en temp som går upp! :)

• FrökenH
    Cafeconleche skrev 2015-05-19 14:26:15 följande:

När på dagen ska men ta temp?

Du tempar med en basaltermometer varje morgon innan du gått upp ur sängen, vid samma tid eller +/-3 timmar. Det är en hel vetenskap med tempning och kurvor. En bra sida (finns även som app) är Fertility Friend där man registrerar sina kurvor gratis. Men googla på det så får du veta mer! :)
  • FrökenH
    debbie85 skrev 2015-05-20 12:10:05 följande:

Stort grattis! Samma BIM och BF som mig då. Vi ses i "BF januari 2016" då kanske?

Tack! Det gör vi!

Önskar alla andra ett stort lycka till! Jag håller tummarna för er.
Svar på tråden BIM maj 2015