Inlägg från: mankanjualltidhoppas |Visa alla inlägg
  • mankanjualltidhoppas

BIM maj 2015

Hej. Måste hoppa in här och delta.

Har ett MF och ett MF i bagaget sedan vi började försöka för 10 månader sedan. Fjärde månaden nu efter skrapning efter MA. Har varit en mycket tung tid och ägglossningstester och dylikt har vi inte velat hålla på med eftersom samlivet nu också blivit så mycket viktigare och att behålla och lusten har varit A och O för relationen.

Började få bruna flytningar några dagar innan bim och tog ett gravtest på bim men negativt. Meeeen mensen kom aldrig, bara en sporadisk beige flytning. Sex dagar efter BIM tog jag ett gravtest bara för att återigen räkna bort denna månad. Men icke. Det var så positivt det kunde vara. Molvärken var inte en väldigt okaraktäristisk mens utan växtvärk. Är SÅ lycklig och kan inte fatta att jag får en tredje chans att få vårt efterlängtade barn! ????

• mankanjualltidhoppas
    siz skrev 2015-05-21 07:51:01 följande:

Helvette!! Gjorde ett test imorse (kunde inte hålla mig) och jag är inte gravid...suck! Så nu får jag vänta tills JUNI....Nu ska jag börja med en ny strategi! Jag ska radera alls mina ägglossningsappar, kasta alla mina ägglossningster, sluta äta rosenrot och sluta skriva ner dagar vi myser. Nu ska jag "sluta tänka" och bara köra på som ingenting. Lycks till mig själv :(

Hej. Vi var rädda att vårt mysande skulle börja bli ett nödvändigt ont och bestämde oss för att inte börja med tester och jag slutade skriva upp mysdagar och försöka ha koll på ägglossning. Vi slutade dricka alkohol för att det var det enda som kändes som att det kunde ge inverkan på fertilitet och var påverkbart.

Tror det är jätteviktigt att inte göra sex och samliv till press för då tappar man också närheten vilket ju är blä när man kämpar och är ledsen för att mensen dyker upp varje månad. Vi blev gravida denna månaden (3:e på 10 månader).

Det är ett lotteri och vi kan inget göra förutom att fortsätta att mysa. Alternativet är att ge upp och det är ju inget alternativ när bebisönskan har satt sig i märgen.

Ge inte upp, ta en månad när ni månar om varandra och myser när lusten faller på! Det kommer bli din tur! Håller tummarna!
  • mankanjualltidhoppas
    Monsan skrev 2015-05-22 10:38:48 följande:

Hoppar in här.. Hade BIM igår enligt period tracker.. Vågar inte riktigt testa eftersom jag hade ett MA 6 mars och bara haft en mens emellan.. Innan mitt MA låg mens cykeln på 24-26 dagar och idag är jag på dag 29.. Vi har försökt i 2 år och 9 månader och plussat endast 1 gång vilket som sagt slutade i MA.. Har inga symptom alls så jag antar att mensen bara blivit totalt rubbad efter MA.. Var helt säker på att den skulle komma för 3 dagar sen eftersom jag haft bruna flytningar till o från vilket är ett tydligt tecken för mig att den är på väg.. Håller tummarna för alla här inne..

Håller en tumme för dig. Så var det för mig denna månaden. Jag fick bruna flytningar och väntade mens. Så supertydligt menstecken för mig. Men det blev plus istället. Testa dig och om det är neg vänta ett par dagar och kolla igen. Jag hade negativt på BIM men + på BIM+6.
  • mankanjualltidhoppas

Säg den glädje som varar. Har haft bruna flytningar av och till sen bim (11 maj). Tog ett digitalt test och fick 2-3) vilket nu borde visa 3+ eftersom jag är på 6+0. Åkte till akuten eftersom det är tredje gången under ett år som ett missfall är på g. Gynläkaren såg en hinnsäck och något "ruff" i ena hörnet men gick inte att se mer. De hade en dålig apparat för tidiga graviditeter. Läkaren var jättefin och tog sig verkligen tid.

Men i vecka 6+0 ska det synas mer än "ruff" och en tydlig hinnsäck. Hade nästan väntat mig en tydlig ärta men en livmoder som hade kollapsat.

De tog blodprov som var helt okej för den vecka jag skulle varit i så måste in om en vecka igen för att bekräfta.

Jävla helvetes skit. Läkaren menade att eftersom jag inte plussade förrän 6+ så kan jag ju ha befruktats senare än jag tror. Stackarn, han försökte verkligen gripa halmstrån. Men som sagt fint bemötande, men då ska man alltså gå igenom missfall nummer tre. Livet suger.

Svar på tråden BIM maj 2015