Inlägg från: lisafisa22 |Visa alla inlägg
  • lisafisa22

BIM maj 2015

Jag har så just nu, massa illamående och mensverksmärtor och jag är på ÄL + 4.
    Sjukt irriterande och trodde att jag skulle få mens först..

• lisafisa22
    Maj18 skrev 2015-05-19 10:27:30 följande:

Tänkte hoppa in i denna grupp!? Planerar barn nr 2. Storebror är 2 år nu och vi vill så gärna ge honom ett syskon.

Slutade med cerazette i början april och fick mens efter ca 3 veckor (30april) vi körde två dagar innan ägglossning samt dagen på ägglossning. Har BIM runt 29 maj så nu går jag runt och hoppas att det har tagit sig :)

Första barnet tog runt 15 månader av oskyddad sex att bli gravid med så jag hoppas att tvåan inte dröjer lika länge.

Har kört med folsyra, rotenros och bidrottningolja denna gång för att öka chanserna

Åh jag sitter i samma sitts (förutom att detta blir mitt första barn) och har BIM 29 maj. Förhoppningsvis så går det fortare för din del denna gång! Håller tummarna för dig! :)
  • lisafisa22
    Maj18 skrev 2015-05-19 15:57:29 följande:
    Åhh håller tummarna för dig med!! Tror du att man kan känna nått så här tidigt?? Har du känt nått spec än?? Känns som jag går runt och letar små symtom hela tiden. Har iaf lite molvärk till och från och att det värker lite i svanken. Kanske är det nått på g?? Eller så förbereder sig kroppen för mens helt enkelt :/

Hur pass tidigt tror du att man kan testa sig?? Om det nu är så att vi ska få mensen slutet av maj??

Hoppas innerligt att vi båda lyckas denna gång :))
    Jag har haft lite mensverks aktiga kännslor i dag och mått illa igår/idag.
    Så någonting är det ju som händer i kroppen. Läste någonstans att det kan vara när ägget fäster sig i livmodern man känner så? Men det är väll kanske för tidigt att säga ;)

Jag testade mig lite för mkt förra månaden så denna månad ska jag nog hålla mig till morgonen den 29e. Men fertilitetsteknen på ett grav test säger dom ju stegrar massor dom fyra sista dagarna för BIM så man kanske kan få resultat redan då?
    Undrar hur mkt säkerhet ett "tidigt gravtest" har ?

Åh ja, det hoppas jag med! Hålla tummarna ordentligt kommande veckan :)

• lisafisa22
    Maj18 skrev 2015-05-19 15:58:33 följande:
    Glömde även fråga hur länge ni har försökt och är det första barnet??
    Ja det här är första barnet och jag slutade med Cerazette i början av april så detta är första månaden (enl mig) eftersom jag inte fick första mensen förns 1a maj :)
    Själv då? Hur länge har ni försökt?
  • lisafisa22
    GlitterLina skrev 2015-05-26 09:22:41 följande:

:( Jag fick inget + gravtestet i morse :(

Nej vad tråkigt, När har du BIM? Det kanske fortfarande finns en chans? :)
  • lisafisa22
    lanylena skrev 2015-05-29 09:41:13 följande:

Hur går det för er nedan?

Några som testar? Fått plus? Fått mens?

Uppdatera mig gärna. 

BIM-lista

17/5 Spring1618/5 Jullan1989

19/5 MatildaMilano20/5 MartinaLarsen

21/5 Skyler25/5 Moannaa

26/5 linnsannbelle, siz

28/5 mikamon, Zeeeeta

29/5 lisafisa22, Cafeconleche

30/5 Akire-84, Elyssa81

31/5 soofa

Jag är på BIM +1 och fick ett negativt test i morse... Har lite hopp kvar då tempen fortfarande är hög... Så antingen sen mens eller låghormonare så vi får väll se. Någon med liknande erfarenheter?
Svar på tråden BIM maj 2015