• Maj18

BIM maj 2015

Tänkte hoppa in i denna grupp!? Planerar barn nr 2. Storebror är 2 år nu och vi vill så gärna ge honom ett syskon.

Slutade med cerazette i början april och fick mens efter ca 3 veckor (30april) vi körde två dagar innan ägglossning samt dagen på ägglossning. Har BIM runt 29 maj så nu går jag runt och hoppas att det har tagit sig :)

Första barnet tog runt 15 månader av oskyddad sex att bli gravid med så jag hoppas att tvåan inte dröjer lika länge.

Har kört med folsyra, rotenros och bidrottningolja denna gång för att öka chanserna

• Maj18
    lisafisa22 skrev 2015-05-19 15:14:41 följande:
    Åh jag sitter i samma sitts (förutom att detta blir mitt första barn) och har BIM 29 maj. Förhoppningsvis så går det fortare för din del denna gång! Håller tummarna för dig! :)
    Åhh håller tummarna för dig med!! Tror du att man kan känna nått så här tidigt?? Har du känt nått spec än?? Känns som jag går runt och letar små symtom hela tiden. Har iaf lite molvärk till och från och att det värker lite i svanken. Kanske är det nått på g?? Eller så förbereder sig kroppen för mens helt enkelt :/

Hur pass tidigt tror du att man kan testa sig?? Om det nu är så att vi ska få mensen slutet av maj??

Hoppas innerligt att vi båda lyckas denna gång :))
  • Maj18
    lisafisa22 skrev 2015-05-19 13:22:10 följande:

Jag har så just nu, massa illamående och mensverksmärtor och jag är på ÄL + 4.
    Sjukt irriterande och trodde att jag skulle få mens först..

Glömde även fråga hur länge ni har försökt och är det första barnet??
  • Maj18
    FrökenH skrev 2015-05-20 10:39:50 följande:

php4rASBi48989.jpg

Plussade imorse på BIM dagen. Beräknad till 26/1-16. SÅ LYCKLIG!

Nämen grattis grattis!! Gud så underbart!!

Fortsatt lycka till till alla andra i tråden som fortfarande försöker :))
  • Maj18

En fråga till alla där ute.

Hur pass tidigt kan man ta ett test. Hade ägglossning 14/5 och ska få mens runt 29/5. Hur pass tidigt kan man ta ett test tror ni??

• Maj18
    linnsanbelle skrev 2015-05-20 15:28:24 följande:

Jag kopierar det jag skrev på något inlägg ovanför :)

Många test ska man ju inte testa med förrän på bim dagen :) men sen finns det för 4 dagar innan bim också :) (och det är ÄL+10).

Men sen beror det helt o hållet på din hcg halt i kroppen! Min bloggkompis plussade på bim-7 :)

www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
    Tack så mkt :) får alltså hålla ut några dagar till då
  • Maj18

Har Bim den 29 maj men tog ett grav test igår innan jag la mig som va negativt. Hoppas det var ett för tidigt test bara. Har typ inga känningar i tjejmagen heller. Tror ni det va för tidigt att testa eller borde det visat positivt ifall jag var gravid??

• Maj18
    Kixpix skrev 2015-05-25 14:43:50 följande:
    Kan vara för tidigt. Du kan vara en låghormonare eller är du inte gravid tyvärr. Vänta tills du har bim.
    :(( hoppas på att det var för tidigt helt enkelt. Vet du hur pass viktigt det är att testa med morgon urin??
  • Maj18
    Zeeeeta skrev 2015-05-25 15:23:28 följande:

Orkade inte vänta, hade en stav från testlagret hemma, och testade negativt... 

Ska ha min mens på torsdag, så förhoppningsvis va det förtidigt..

Jag har haft mensvärk i över 1 vecka snart, tappad matlust, mår illa till och från samt ömma bröstvårtor..

Vad har ni för erfarenheter av testlagrets tester? När man googlar läser man mycket negativt...

På onsdag ska jag testa med CB iallafall, och hoppas på ett positivt resultat!

Då är vi i samma sits ungefär. Testade igår och ska få mens på torsdag. Hoppas vi har testat för tidigt. Hade oxå test från testlagret. Ska dom vara lite sämre?? Har inte läst på om gravtest. Åhh hoppas verkligen att mensen inte kommer för oss båda!
  • Maj18
    Zeeeeta skrev 2015-05-25 17:11:14 följande:
    hur länge ska du vänta till tror du innan du testar igen? Jag funderar på onsdag morgon :)
    Jag har ju beställt en massa test hem så jag är ju så sugen på att testa hela tiden :))

Men jag ska nog försöka hålla mig till torsdag eller fredag. Har du testat igen??
Svar på tråden BIM maj 2015