Inlägg från: HardrockGoddess |Visa alla inlägg
  • HardrockGoddess

BIM maj 2015

Idag är det ÄL7 och jag har kraftig mensvärk, är lättirriterad, yr, gasig i magen, haft märkliga flytningar som jag aldrig haft annars och brösten har börjat ömma och ser rundare ut.

Är detta månne en graviditet?

• HardrockGoddess

Hej allihop!

Har BIM på söndag och har senaste dagarna haft extremt ont i ljumskarna och molande värk.

Idag vaknade jag med ett hemskt illamående och trodde jag skulle kräkas direkt i sängen. Tog Postafen och åt tre skorpor sedan lade sig illamåendet.

Men man vill ju veta nuuu! Jag känner ju att det inte är som vanligt.

Har fyra graviditetstest hemma och min fråga till er är om ni använder morgonurin när ni testar innan BIM?

• HardrockGoddess

Hej allihop!

Har BIM på söndag och har senaste dagarna haft extremt ont i ljumskarna och molande värk.

Idag vaknade jag med ett hemskt illamående och trodde jag skulle kräkas direkt i sängen. Tog Postafen och åt tre skorpor sedan lade sig illamåendet.

Men man vill ju veta nuuu! Jag känner ju att det inte är som vanligt.

Har fyra graviditetstest hemma och min fråga till er är om ni använder morgonurin när ni testar innan BIM?

• HardrockGoddess
    Kixpix skrev 2015-05-11 18:19:26 följande:

Hej!

Jag testade positivt på BIM-7 och det var med urin mitt på dagen. Jag testar aldrig på morgonen. Sen samlade jag urin i ett plastglas och doppade testet i det istället. Fungerar det också :)

Tack för ditt svar! :)

Vilket test använder du? Jag har två CB med veckoindikator och två från RFSU, varav de sistnämnda jag inte vet hur de ser ut; om det blir streck eller plus.
  • HardrockGoddess
    Kixpix skrev 2015-05-11 20:57:53 följande:

Jag köpte cb+ 2 pack. Använt båda, båda visa plus. :) orkar inte lägga massa pengar på tester :)

Borde kanske skaffa CB-TEST som det kommer ett plus (förhoppningsvis). :)

Någon som har erfarenhet av kvällsillamående ?
  • HardrockGoddess

Vaknade dag nummer två i rad med superillamående och BIM är på söndag. Tänkte jag kör ett graviditetstest. Har "bara" RFSUs och Clearblue med veckoindikator. Lade testet efter doppet i plastmuggen på tvättmaskinen (nej, den var inte igång ;) ) och väntade fem minuter som det stod att man skulle. Går tillbaka till badrummet bara för att upptäcka att jag utfört testet felaktigt enligt bilden på förpackningen....

En gnutta hopp försvann, trots att det är flera dagar kvar till BIM. Men jag har haft molvärk länge och brösten har varit ömma och idag märkte jag i samband med att jag skulle gå ur sängen att det gör ganska ont i bröstvårtorna! Kan ju säga att jag har baske mig inga känsliga bröstvårtor vilket diverse partners genom åren blivit besvikna över, men shit vad de är ömma nu!

Kanske är inte hoppet över än då? :) 

Vad heter det CB-testet som man får ett plus på? Jag är tveksam till att använda dem med veckoindikator.

• HardrockGoddess
    ÄL-lista

17/4 Mlan
    19/4 Aniroma, crystalised
    26/4 Ljh87

27/4 Hanzi, Mammis2011och2015
    28/4 Angdev, Fronten
    29/4 E90A
    30/4 Kolan91

1/5 Jullan1989
    1-2/5 cleo

2/5 HardrockGoddess
    3/5 Spring16
    6/5 Donner82, debbie85
    9/5 Skyler

10/5 linnsanbelle
    12/5 GlitterLina
    13-14/5 mikamon
    14/5 soofa

BIM-lista

2/5 crystalised, Mlan, carolinewendel
    3/5 Aniroma
    7/5 Ang82
    8-9/5 KSRG8887
    9/5 Erica1985, Jini Shearer

10/5 Ljh87, lawendel, Mileya

11/5 sowe81, Hanzi, Malin845
    12/5 Angdev, Fronten
    14/5 E90A
    14-15/5 cleo
    15/5 Kolan91

16/5 NellieMeja, EliWe, Tassen, Maka94
    17/5 Spring16, Angie4, HardrockGoddess
    18/5 Jullan1989, dinin
    19/5 natlin

20/5 MartinaLarsen, Donner82, Symetrical
    21/5 mkes, 
    debbie85, Skyler
    24/5 Javli

25/5 Moannaa
    26/5 linnsannbelle, GlitterLina
    27/5 Fiijah89
    28/5 mikamon
    31/5 soofa

Trådens plus! 

Miniimy BF 2/1-16  (BIM var 27/4, plus 28/4)
    isali BF 8/1-16
    lanylena 
    BF 13/1-16 (plus 1/5)
    lott77 BF 12/1 (plus 2/5)

daoan BF ca 12/1-16 (BIM var 6/5) 
    cocospaj BF ?
    Kixpix BF 17/1-16
    Otti BF 18/1-16 (plus 5/5) 
    HCS BF 15/1-16
    FruGru BF 17/1-16 (plus 7/5)
    bjarnes12 BF ?
    MissHelene BF 21/1 (plus 11/5, BIM var 14/5)
    Syllin BF 13/1-16
  • HardrockGoddess
    Symetrical skrev 2015-05-12 13:27:20 följande:

Kruxet är bara att tar det sig nu mot förmodan blir ju ändå bf i februari, väl..!? :'-(

Vattumannen är ett sympatiskt stjärntecken ;)
  • HardrockGoddess

Alltså, att jag inte kan hålla mig i skinnet! Känner mig jättegravid och att det inte känns som om det är någon tvekan. Blir uppmuntrad av alla glada inlägg om plus före BIM och vill så klart prova själv. Köpte ett paket CB+ på apoteket efter jobbet och skyndade mig hem för att testa. Det är BIM-5 idag. Det blev inget plus och nu tänker jag att alla mina symtom kanske istället beror på en supermenstruation som ska komma på söndag.

Jag måste lära mig att vara tålmodig. Men tiden går långsamt och jag har svårt att vänta.

• HardrockGoddess

Alltså, att jag inte kan hålla mig i skinnet! Känner mig jättegravid och att det inte känns som om det är någon tvekan. Blir uppmuntrad av alla glada inlägg om plus före BIM och vill så klart prova själv. Köpte ett paket CB+ på apoteket efter jobbet och skyndade mig hem för att testa. Det är BIM-5 idag. Det blev inget plus och nu tänker jag att alla mina symtom kanske istället beror på en supermenstruation som ska komma på söndag.

Jag måste lära mig att vara tålmodig. Men tiden går långsamt och jag har svårt att vänta.

Svar på tråden BIM maj 2015