• dinin

BIM maj 2015

Jag hoppar gärna in i denna tråden! Precis haft ägglossning och har bim runt den 18 maj. Är 29 år och är första barnet, men tredje graviditeten. MA i augusti 2014 som upptäcktes i v 13 och missfall i v 6 i februari i år. Hoppas att jag får plus denna månaden, vi har nämligen kämpat som djur :)

• dinin
    EliWe skrev 2015-05-06 11:51:09 följande:
    Ja berusad hade jag då inte tänkt bli :)

Kanske ett glas vin om det känns rätt. Annars får jag ta en virgin-drink och låtsas att det är alkohol :)
    Jag känner som så att man kan försöka i månader/år utan plus på Stickan och man kan inte stanna upp hela sitt liv för det. Man behöver ju inte dricka sig askalas (men det vill man väl inte annars heller) men något glas vin/öl skadar inte. Lätt att det blir en besatthet i att bli gravid så man glömmer bort livet här och nu.
  • dinin

Bim-5 och har sååån jobbig järnsmak i munnen! Tuggummi och fishermans friend är mina bästisar idag :) Någon annan som haft det så? Känns som att det är ett tidigt symptom om det skulle ha med graviditet att göra.

• dinin

Här är en till som ska testa fredag! Var stensäker på graviditet för ett par dagar sen men nu börjar det ömma i brösten minska... Den som väntar får se! :)

• dinin

Usch vilken tråkig start på långhelgen... Blodiga flytningar såhär 2 dagar innan bim. Och en förkylning på det. Kört denna månaden också :( :(

• dinin
    debbie85 skrev 2015-05-14 11:41:20 följande:
    Åh vad trist! smile4.gif Du är säker på att det är mensen då? Krya på dig!
    Malin 845 skrev 2015-05-14 11:32:43 följande:

Kunde inte hålla mig, testade imorse. Tyvärr fanns det inget streck alls. Är bara att invänta mensen.. :/ För nu är det bim +3 så borde ha plussat nu. Men lycka till, till er andra! :)

Hoppet är inte ute förrän mensen har kommit!
    Nja, helt säker är jag inte, men det brukar börja så... Tack, vad gulligt!
  • dinin

Helt blankt här med :( iofs två dagar till bim och hoppet är ju det sista som lämnar en! :)

• dinin
    MissMaybeBaby skrev 2015-05-17 12:37:42 följande:

Nja, denna i så fall....

Vet ju att det är VÄLDIGT tidigt också phpf2FnAx20311.jpg

Där är absolut ett plus!!!!
  • dinin

BIM+1 idag, ingen mens och tog aldrig något test imorse! Funderar på om jag ska köpa ett cb plus på väg hem från jobb och försöka hålla mig 5 timmar innan... Har bara ett digitalt hemma och de är väl ganska känsliga? Vad tycker ni? :D

• dinin

Nu vill man ju bara sluta jobba och springa hem! :) nu ska man bara försöka hålla sig i fem timmar... Svårt för mig som brukar kissa varannan timme :)

• dinin

Såå kissnödig och tre timmar till man får kissa! Haha man känner sig SÅ löjlig när man inte ens vill vänta på nästa morgonkiss!

• dinin

På väg hem med ett graviditetstest i väskan och en sprängfylld blåsa.. Håll tummarna för mig :)

• dinin
    Kixpix skrev 2015-05-18 15:39:07 följande:
    Stort grattis!! :)
    Åh tack!
  • dinin
    Bubblor skrev 2015-05-18 15:32:42 följande:
    Åh grattis!! :)

Jag sitter här hemma och gråter för ingenting, jättelöjligt, men är väl en bra sak antar jag, haha :)
    Tack!!

Haha ååh den känner man igen!
  • dinin
    anlibabe skrev 2015-05-18 15:34:10 följande:
    Grattis!! Ses i tråden BF januari 2016 :)
    Tack! :D det gör vi!
  • dinin

Jag blir alldeles rörd av hur alla kvinnor peppar varandra här inne, vet inte om det är plusset som gör mig sentimental men det är så himla fint att läsa alla uppmuntrande ord. Fantastiskt att det finns ett sådant här forum där man kan finnas för varandra så våra män slipper tjatet ;)

• dinin
    linnsanbelle skrev 2015-05-22 20:27:04 följande:
    Jaså okej, aldrig haft det förut. Kroppen spelar en ett bra spratt alltså..
    www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
    Jag har haft det två gånger och var gravid båda gångerna! Ca ÄL+10 skulle jag tro.
Svar på tråden BIM maj 2015