Inlägg från: MatildaMilano |Visa alla inlägg
  • MatildaMilano

BIM maj 2015

Hej tjejer, är det ok om jag hoppar in här? :) Har bim 19/5 :)

@MatildaMilano på ig. Från 17år & Mamma, 3 barn på 4år.
  • MatildaMilano

Tack :) 

Tänkte passa på att beställa tester, någon som har erfarenhet av tidiga tester? Vill testa på söndag två dagar före bim, alldeles för ivrig för att hålla mig haha. Vilket bör jag använda då? :)

• MatildaMilano
    lanylena skrev 2015-05-12 14:38:42 följande:
    Rekommenderar CB+.

Tack, blir till att beställa hem ett sånt då :) 

HardrockGoddess skrev 2015-05-12 16:11:26 följande:

Alltså, att jag inte kan hålla mig i skinnet! Känner mig jättegravid och att det inte känns som om det är någon tvekan. Blir uppmuntrad av alla glada inlägg om plus före BIM och vill så klart prova själv. Köpte ett paket CB+ på apoteket efter jobbet och skyndade mig hem för att testa. Det är BIM-5 idag. Det blev inget plus och nu tänker jag att alla mina symtom kanske istället beror på en supermenstruation som ska komma på söndag.

Jag måste lära mig att vara tålmodig. Men tiden går långsamt och jag har svårt att vänta.

Åh nej, förstår dig precis jag är likadan där. Testade du med morgonurin? Jag håller tummarna :)

• MatildaMilano

Det är förresten inte roligt att vara tålmodig, desto dyrare dock ;) 

• MatildaMilano

Tjejor, jag har ju bim på tisdag men imorse när jag (vet inte ens varför) klämde på ena bröstet så kom där bröstmjölk?! Hur vanligt är det? :O Jag har tre barn sen tidigare och har aldrig varit med om att det skulle komma redan innan bim utan snarare strax före bf... det måste väl ändå vara ett grav tecken? Hoppas :D

• MatildaMilano
    Donner82 skrev 2015-05-14 07:03:28 följande:

Trixat lite - här ser jag det liiiiiiite mer - men det kanske bara är nått annat...

Tycker mig se något svagt! :) Spännande!
  • MatildaMilano
    Donner82 skrev 2015-05-14 09:34:32 följande:

Jag hoppas verkligen!! :) Men rädd att det är spökstreck...

Hur går det för dig? 

Är spökstreck verkligen så vanliga? Jag tror stenhårt på en massa plus här i tråden.  

Jag beställde test igår så får se när de kommer och om jag då lyckas hålla mig från att testa ;) Bim - 5 idag. Det drar i magen, precis ovanför blygdbenet. Molande liksom och inte som mensvärk så jag hoppas verkligen att det tog sig den här månaden. 
  • MatildaMilano
    debbie85 skrev 2015-05-14 11:43:38 följande:
    Var det vitt eller genomskinligt? Jag hade nämligen genomskinlig vätska som kom från mina bröst innan jag var gravid för första gången. Gick till gynekologen som sa att det var normalt men att jag skulle sluta pilla på brösten.
    Vitt,. gör mig lätt förbryllad och börjar undra om något är fel istället :/ 
  • MatildaMilano
    Donner82 skrev 2015-05-14 11:52:49 följande:
    Hej igen - läste inte detta tidigare... Jag hade Exaxt samma som dig igår. Jag har ett barn sen tidigare. 
    Hade duschat och när jag torkat mig så kom det en stor droppe från det högra bröstet - helt vitt. Aldrig hänt tidigare (eller jo - när jag ammade, men det är ju nått annat). :) Trodde i stunden dock att jag kanske bara torkat mig lite hårt och att det hade noll att göra med en graviditet... Men nu börjar jag ju ana samma som dig!
    Jag har BIM torsdag (har lång lutealfas - 16-17 dagar). 
    Inte helt ovanligt alltså, jag hoppas verkligen att det är ett tecken annars blir jag orolig :) Var tre år sen jag ammade så varför skulle det helt plötsligt komma nu :/
  • MatildaMilano
    Bubblor skrev 2015-05-15 07:21:52 följande:

JAAA!!! Har känt i ungefär en vecka att nånting är på gång, gjorde testet imorse, och jodå! :) Nu är det dags!

Jag är så nervös och glad och exalterad, har läst massor om vad man får äta och inte får äta, men jag undrar om nån vet vad som är bra att äta, jag tänker typ kosttillskott, järn och folsyra, om någon har något bra tips så tar jag tacksamt emot alla tips jag kan få, är ju mitt första barn :P Väckte min sambo med frukost och berättade det, sen grät vi lite grann haha :)

Åh massa grattis, vad underbart!!
Svar på tråden BIM maj 2015