• Ljh87

BIM maj 2015

Hej hej! Den här månaden är det fjärde försöket för mig och min man. Jag är 27 och han 41. Jag har äl 26/4 enligt appen, men ska börja testa med NaturalCycles äl-test redan imorgon för att vara säker på att inte missa den. Bim är den 10/5, det är min födelsedag så uteblir mensen så blir det den bästa presenten :)

• Ljh87

Jag hoppar in här! Bim 10/5 och fjärde försöket, fick positivt utslag på äl-stickan igår och idag var det negativt igen så ägget har iaf släppt. Vi kör då det ryker nu i helgen och hoppas på det bästa!

• Ljh87

Oh, haha! Jag hade visst redan skrivit här tidigare.. Månaderna flyter ihop nu när det gått ett tag! Hoppas verkligen på en januari-bebis <3

• Ljh87

Hej!

Bim+2 och ännu ingen mens, känner mig lite svimfärdig och konstant illamående, men det kan bero på penicillinet som jag tar sedan i måndags förra veckan mot bihåleinflammationen from hell. Jag frågade om det var någon fara att ta penicillin nu när vi försöker men tydligen är det inte så stor risk. Min man fyller år på lördag så vi har lovat varandra att vänta med testet tills dess, bästa presenten om det visar positivt!!

• Ljh87
    HardrockGoddess skrev 2015-05-14 14:13:24 följande:

Åh, hela nätterna i ända, drömmer jag om förlossningssalar, kejsarsnitt, små bebisar och t o m kattungar som föds av människor! Är helt slut när jag vaknar på morgonen!

Jag slås mellan hopp och förtvivlan hela tiden. Ena minuten är jag 110% säker på att jag är gravid, för att jag sedan strax därpå komma och tänka på att det nog bara är extra kraftig PMS.

I morse vaknade jag först vid 05.30-tiden. Jag mådde illa och tyckte det var bra eftersom det måste tyda på graviditet, tänkte jag. Sen somnade jag om och vaknade efter 10.00 och mådde INTE illa. Då blev jag orolig.

Har läst genom dagböcker över mina två tidigare graviditeter om symtom och liknande, och jag får ju säga att det enda sättet som säkert kan avgöra en graviditets varande eller ickevarande, är ett graviditetstest. De flesta kraftigare symtomen har kommit efter jag plussat.

Är på BIM-3 idag. Funderar på att testa imorgon. Samtidgt vill jag besinna mig och vänta. Men jag vet att jag kommer bli jätteledsen om jag upptäcker blod i trosorna.

Någon som är lika frustrerad som jag? ;)

Åh fy, jag känner igen de känslorna så väl! Är inne på bim+4 och har ännu ingen mens. Lite smått illamående och blodsockerfall under dagarna som blir bättre när jag får i mig lite mat. Min man fyller år på lördag så vi har bestämt att vi ska vänta tills dess innan vi testar. Men väntan är ju nästan helt olidlig!
  • Ljh87
    HardrockGoddess skrev 2015-05-14 15:18:43 följande:
    Då hoppas jag att din man (och du) får en fin födelsedagspresent <3

Bra att du mår illa, det är ju ett gott tecken och att du gått flera dagar över BIM :)

Jag fyller år i slutet av månaden och hoppas då också att vara glad över den bästa presenter ever!
    Tack så mycket! Hoppas att du också får den mest oslagbara presenten! :)
  • Ljh87
    Symetrical skrev 2015-05-14 15:24:43 följande:
    Blir så imponerade av du klarar av det! Vilken karaktär! Här hemma finns inte ens det ordet med i vokabuläret...
    Haha, jag har bara ett test hemma, det har funkat bra för att stilla testsuget att tänka att jag inte ska använda det "för tidigt". Sen har jag blivit så himla besviken tidigare gånger av ett negativt test, då har mensen varit ett mildare bakslag. Så nu hoppas jag på ett stort och tydligt plus på lördag!
  • Ljh87
    Donner82 skrev 2015-05-15 19:30:44 följande:

Tack alla vänliga själar som peppat under maj månad! Ni är grymma!

Till oss med plus - vi ses i "BF i maj 2016 :)"!

Till alla andra tappra tjejer i denna tråden - keep up the good work och lycka till framöver! Hoppas det blir plus snart!

Då går man istället och väntar på det underbara illamåendet - det allra bästa med en graviditet - NOT! :)

Grattis till plusset!!

Men hur kan det bli BF i maj nästa år? Borde det inte bli jan-feb? ;)
  • Ljh87

Bim+5 idag och mensen håller sig snällt borta! Inte ens en liten föraning har synts till ännu.. Jag testar imorgon bitti och berättar sen hur det går! Håll tummarna för ett efterlängtat plus!

• Ljh87
    Femma88 skrev 2015-05-16 08:46:07 följande:
    Grattis!!! Underbart ju :D när är BF?
    Tack!! 17 januari enligt en hemsida, jag tror att det stämmer ganska bra eftersom vi lyckades pricka in ägglossningen :)
  • Ljh87
    debbie85 skrev 2015-05-16 10:02:29 följande:
    Jag skulle ha struntat i det tills jag i såna fall vet säkert att jag inte är gravid, dvs tills mensen kommer. Men det är jag det. Håller tummarna att du får plus snart istället för mens!
    Maka94 skrev 2015-05-16 08:19:23 följande:

Ingen mens här än, känns verkligen som att den är på G.. :(

Jobbigt! Hoppas inte!Åh roligt! Grattis grattis! smile2.gif Är det första barnet? Vilket försök blev det?
    Tack!! Ja det är första barnet och det gick på fjärde försöket :D
Svar på tråden BIM maj 2015