• fkh

BIM maj 2015

Hallå tjejer! Här är en som håller på och bli galen.

Fjärde försöket, bim imorgon 8 maj. (även mannens födelsed Hittills har jag inte kännt mig gravid och inte heller blivit förvånad när mensen kommit. Nu har jag känt konstanta stickningar och hugg i livmodern i flera dagar så jag är helt säker på att jag är gravid. Nu måste någon dra ner mig på jorden igen för såhär kan jag inte ha det, haha! Föredrar att inte tro att jag är gravid och sedan är det än tvärt om. Kommer bli så besviken att jag dör om det inte blir något plus.

Det hjälper inte heller att jag inte vill berätta för mannen hur jag känner än för att inte dra upp hans förhoppningar också. Man har liksom ingen att prata om det med. Och nu har jag sakta men säkert börjat bli galen som sagt. Hjälp! Haha galenskap detta..

• fkh
    halo83 skrev 2015-05-07 10:55:48 följande:

Välkommen in i galenskapen..här är en som försökt i 11mån å skengravid typ varje gång så de sjunger om de.. Haha

Om ni har försökt så länge som 11 månader så betyder ju att det är din tur att plussa väldigt snart! Lyckos dig! :)

Måste vara en välsignelse att vara man uppe i detta galenskap, dom behöver liksom bara pricka rätt ett par ggr i månaden medan vi tjejer blir knäppa på falska symptom och räkna mensdagar! Haha.

Hoppas vi plussar snart :) Lycka till!
  • fkh
    lanylena skrev 2015-05-07 10:55:26 följande:

När ska du testa?

Jag köpte två cb test idag och tänkte testa imorgon om jag inte fått mens. Att testa på bim dagen borde väl inte vara för tidigt iaf? Första gången jag testar isåfall så är lite nervös att jag gör fel eller nåt haha :)
  • fkh
    Kixpix skrev 2015-05-07 15:57:52 följande:

Läs bara instruktionerna på pappret.

Jag testa på BIM -7 och det visa plus :)

Ja just det gjorde du ja, lugnande att veta :)
  • fkh
    halo83 skrev 2015-05-07 18:48:54 följande:

Haha ja jag hoppas det blir vår tur nu :)

Min man e inte så glad över äl sexet haha han känner mer en press..så om de inte tagit sig nu så ska jag inte tala om när jag har äl...så slipper han få prestationsångest. Finns nog inget osexigare som äl sex haha

Haha jo jag känner igen det där, inte jättesexigt med schemalagt sex nej.. Att inte berätta när man har äl låter som någit jag också testar nästa gång, att jag inte kom på det själv! :)
  • fkh

Här kom mensen på bim+1, helt förstörd. Var visserligen "bara" vårat fjärde försök men var helt bergsäker denna gång, även om jag försökte intala mig annat så kände jag på mig innerst inne att jag var gravid. Känner mig grundlurad. :(

• fkh
    soofa skrev 2015-05-09 13:05:30 följande:

Tråkigt! Ännu värre när man verkligen har ställt in sig på att man är gravid. :/ Kram!

Tack. Nya tag nästa månad!
  • fkh
    Jini Shearer skrev 2015-05-09 22:12:11 följande:

usch jag känner med dig *skickar massa styrkekramar* de e ok att känna sig nere!

har snart överlevt bim och kan snart lägga till +1 men man har varit där förr... men hoooopppas!!

Tack vad gulligt. Hoppas att mensen håller sig borta för dig då! :)
  • fkh
    halo83 skrev 2015-05-10 07:57:31 följande:

I morse kom mensen,2 dagar tidigt... Ett år av försök. Får kanske inse att jag och min man inte kan få barn tillsammans...

Säg inte så. Genomsnittstiden på 7-8 månader innebär ju att det finns lika många som blir gravida på 14de försöket som på första eller andra. Dessutom så finns ju hjälp och lösningar till allt numera, klart ni kommer få barn tillsammans! Förstår att det känns tungt, men nu kan ni ju få hjälp på traven å andra sidan! Styrkekramar
  • fkh
    Liam05 skrev 2015-05-10 10:25:56 följande:

O det känns som att mensen ska komma vilken sekund som helst, molar o ilar o ibland sticker det till vid livmodern.

Springer på toa direkt för o kolla om mensen kommit, men ingenting.

Liam05 skrev 2015-05-10 11:39:02 följande:

O det känns som att mensen ska komma vilken sekund som helst, molar o ilar o ibland sticker det till vid livmodern.

Springer på toa direkt för o kolla om mensen kommit, men ingenting.

Det kan ju vara så att det är tidigt för dig att testa än! Innan det fanns dessa "testa tidigt" tester så brukade man ju vänta tills mensen var sen innan man testar. Det finns kvinnor som

inte producerar tillräckligt med hormon innan mensen är ca en vecka sen, så jag skulle vänta ett par dagar och testa igen :)

Alternativt att du kanske blev gravid och sedan att det blev "missfall" i form av mens, vilket är extremt vanligt förekommande (50% av graviditeter om jag inte minns fel) som du kanske inte ens skulle märkt om du inte hade testat, och avfärdat det som en vanlig mens som kom två dagar sen tex. Av dessa anledningar testar jag bara om mensen blir sen ca en vecka. Personligen tycker jag det är lättare att hantera när mensen kommer än ett negativt test. Billigare och man behöver inte bli glad över en graviditet som kanske är dömd att sluta i tidigt missfall, och således besparar jag mig den besvikelsen.

Men det är bara jag och mitt tips, du har ju inte fått mens än och kan vara så att det visar sig först om några dagar på stickan :)

Håller alla tummar, lycka till!
  • fkh

Jag kan för övrigt tipsa samtliga bebissugna här om att göra fertilitetsyoga! Jag har precis börjat med detta en halvtimme på morgonen. Jag vet inte hur mycket det egentligen hjälper men iden är att dra ner på stressen och hitta lugnet i kroppen och själen, samt att det hjälper blodcirkulationen i och runt livmodern och det kan ju iaf inte skada :)

En länk för er som är intresserade, det finns säkert massa fler övningar men dessa är hyfsat enkla för nybörjare som jag och jag själv känner faktiskt redan lite skillnad i knoppen :)

• fkh
    Malin 845 skrev 2015-05-10 22:24:53 följande:

Hej! Tack för ditt svar! Nej klart man inte läser det, tänkte jag inte på :P men kanske inte borde testa imorgon då, utan kan nog vänta några dagar till :). Har tyvärr känningar på att mensen är på gång, hoppas inte det :(

Själv håller jag mig till principen att bara testa om jag är nästan en vecka sen. Då köper jag ETT test och testar. Dels för att det inte alltid syns på stickan tidigare än så, dels för att en tidig graviditet som upptäckts innan bim kan i många fall sluta i tidigt mf runt bim, och så sist för att jag helst besparar mig den psykiska påfrestningen att testa negativt hela tiden.

Jag pratade med en kompis om detta nu som också försöker med äl stickor och testlagrets gravtester som hon drar fram redan 10 dagar efter äl, och hon upplever de månader som de har försökt som mycket längre och jobbigare än vad jag gör. Bara en tanke, vi alla är ju iof olika så det är naturligtvis inte samma för alla.

Kort sagt så skulle jag vänta med att testa om jag var du, man blir inte mer eller mindre gravid för att man testar tidigt :)
  • fkh
    debbie85 skrev 2015-05-11 00:30:00 följande:

Jini Shearer Spännande!

Nån som har svar på min fråga om livmodertappens läge i tidig graviditet?

Jag vet egentligen inte men har för mig att tappen helt enkelt "stängs" när man blir gravid och stannar så till bf någon gång? Jag tror man känner fler skillnader under själva cykeln då olika saker kommer ut därifrån så att säga :)
Svar på tråden BIM maj 2015