• Otti

BIM maj 2015

Hoppar in här jag med! Äl ca den 29/4.

Tänkte börja tempa mig. Någon som vet om man verkligen måste ha en basaltermomter med 2 decimaler eller om det går bra med 1 decimal?

Sen tänkte jag beställa en progesteronkräm för att se om jag kan få ordning på min alldeles för korta lutealfas. Någon som testat detta?

Gyntid den 8:e maj annars för att träffa en läkare...

• Otti
    Symetrical skrev 2015-04-09 15:32:19 följande:
    Jag har en helt vanlig muntermometer och det funkar hur bra som helst! Huvudsaken är att man tar tempen innan man gått upp ur sängen på morgonen, helst ungefär samma tid varje dag. smile1.gif

Håller tummarna att progesteronkrämen funkar bättre för dig än för mig! Kan uppdatera dig om vad gyn meddelar mig när jag ska dit om en vecka om du vill!
    Okej då kör jag på den vi har hemma!

Ja jag med!

Ja jättegärna =)
  • Otti

Någon som har erfarenhet av progesteronkräm?
    Tänkte beställa men vet inte vilken jag ska välja. Antingen Progesterall eller Female Balance Cream som Mia Lundin säljer. Är det samma sak?
    På proegesterall står det ju att det ska vara för oregelbunden mens mm men det gör det inte på den andra. Men den som Mia säljer har ju en smart pumpflaska så man får ut rätt mäng + att den är billigare (100ml för 269kr) medans den andra är typ bara 60ml och kostar 299kr + att den är i tub form....

Någon som kan hjälpa mig?

• Otti
    lanylena skrev 2015-04-22 11:43:06 följande:

Ni som tempar - hur funkar det? Tar man vanlg digital muntermometer? När på dagen ska man tempa?

Jag började tempa för två veckor sedan. Jag använder våran vanliga muntermometer som bara har en decimal. Man ska igentligen ha en som tar 2 decimaler för att inte få lika stora hopp. Man ska hellst ta tempen innan man går upp ur sängen (hellst samma tid), men viktigast tror jag att man tar ca samma tidpunkt varje dag.
    Konstiga är att jag brukar ligga på en temp på 36,5-36,7. Nu har jag legat på 36,8 i två dagar (har inte haft äl än, den borde komma i nästa vecka).
  • Otti

Denna jäkla äl smärta som börjar nästan 1 veckan innan äl. Jätteont i magen och öm, men inget utslag än.. Nästa månad blir det nog cb ägglossningstest för att när den verkligen är.. Eller om man ska gå in o köpa det idag...

• Otti
    Symetrical skrev 2015-04-24 10:46:58 följande:
    Är i exakt samma sits som du! Utdragen äl och känningar i varierad grad redan sedan igår, men nästan helt blankt äl-test. Senaste månaderna har jag haft rejält ont, flytningar och lite smått illamående i över en vecka innan äl, så skulle tippa på att den inte kommer förrän tidigast mitten på nästa vecka. Suck!

Har också funderat på att köra cb istället, men samtidigt ändrar ju inte det den faktorn att äl-känningarna håller i sig löjligt länge!
    Dessa kroppar...

Har sååå ont ikväll och kan knappt inte nudda magen. Tog ett äl test på em (sticka) och det var negativt.

Köpte cb idag så imorn bitti ska jag kolla både med den och en sticka.
  • Otti

Fulla utslag på älstickan och cb nu imorse!

Frågan är ju om ägget verkligen släpper nu. Förra månaden hade jag ju 4st fulla utslag under en vecka..

Så när ska man då börja smörja med progeateronkrämen? Tempar också för första gången så får väl se om tempen höjs om ett par dagar.

Det konstiga är att jag inte ens fick en blonkande gubbe på cb igår..

• Otti
    Mlan skrev 2015-04-25 09:26:23 följande:

Har också haft de problemet! Negativt i flera dagar, sen kommer de ingen blinkade gubbe utan direkt bara en gubbe. Vilket kändes helknäppt. Precis som att jag missa en det av min fertila tid denna månaden :(

Ja men eller hur!! Som tur är hade vi sex igår och får försöka få till det idag med! Kanske två ggr för att vara på den säkra sidan! ;)
  • Otti
    Symetrical skrev 2015-04-26 11:29:32 följande:
    Släpper säkert ikväll! smile1.gif
    Ja borde ju göra det. Har inte alls lika ont idag så trodde att det redan skulle ha släppt... Och så jag vet när jag ska börja smörja progeateronkrämen...
Svar på tråden BIM maj 2015