• Spring16

BIM maj 2015

Hej jag hoppar också gärna in här :) Är 25 år och vi har bestämt oss för att börja försöka med första barnet. Vi vill vänta till maj för att inte få en födelse i december. ÄL är den 3/5 och BIM 17/5

• Spring16
    Fiijah89 skrev 2015-04-07 14:53:33 följande:

Nej det är ju inget måste :) men folsyra rekommenderar de att man ska ta, helst innan man blir gravid.

Jaha okej :) men varför bör man äta folsyra? Vad gör den egentligen?
  • Spring16
    Aniroma skrev 2015-04-14 07:25:28 följande:

Känns som ni kan ta bort mig från listan denna månaden.Jag är så besviken idag. Sambon som sagt att han ville köra på har nu ångrat sig och vill att vi ska vänta till nästa månad för att han vill undvika decemberbarn, trots att bf skulle bli ca 10/1.. Efter att ha tempat och testat och allt sånt nu och med äl vilken dag som helst så bröt jag ihop totalt igårkväll när han berättade detta. Den lyckan jag känt över att han äntligen är redo bara försvann.. Jag vet att det bara är en månads väntan till... Men varför ska han bestämma detta? Jag har väntat på honom i två år... Så besviken ;(

Jag kan förstå honom till viss del. Sambon och jag hoppade över äl jag hade i påskas för att undvika decemberbarn. Men troligen hade du mens runt/efter påsk(?) och oddsen att du föder i december är rätt små. Bara för att du föddes förtidigt så innebär det inte att du kommer föda för tidigt. Jag köpte två pappaböcker till min sambo som han slukat med stort intresse. "Pappalogi" kan jag varmt rekomendera jag tycker det är den bästa jag läset (småbörjat redan med att läsa på mig om graviditeter) kanske kan vara ett sätt för honom att svart på vitt se att många går över tiden :)
  • Spring16
    Aniroma skrev 2015-04-14 11:38:58 följande:
    Nej jag har en längre cykel än normalt, typ 38-41 dagar. Senaste mens 23/3 typ. Jag har lite småKramper i magen idag och nästan fullt utslag på sticka i morse så äl blir vilken dag som helst, är på dag 21 idag. Enligt min app P-tracker så ska äl vara på söndag. Men den är ju lite oregelbunden.

Vi ska prata om det här ikväll så får vi se vad vi kommer fram till. Det tar emot eftersom jag har väntat på honom i två år o det känns som att han bara rycker undan mattan för mig...
    Jag kan förstå att det känns jobbigt speciellt när du har väntat så länge som du har gjort. Försök bara tala med honom och få honom att förstå varför du inte vill vänta längre.
  • Spring16
    isali skrev 2015-04-20 16:01:03 följande:
    Hahah ;) det är bra!

Öppnade upp RFSU'S test och det såg ut såhär. Ganska brett och tyckte som inte att det var lika avlångt streck. Mer som en fyrkant typ, svårt att förklara. Kanske massa färgrester?
    Jag tycker nog att jag ser ett sträck där. gud vad roligt för dig i så fall :)

Själv verkar det som att vi måste hoppa över maj :( Har blivit kallad på intervju och får jag jobbet så måste vi avvakta tills augusti innan vi börjar försöka så att provanställningen hinner bli fast innan jag måste berätta.
  • Spring16
    isali skrev 2015-04-20 17:23:27 följande:
    Du fick mig hoppfull nu! Tack! Me. Måste ställ in mig på neg. Clearblue var slut här där jag bor! Så måste beställa ett innan jag kan ta ett. Men vad tror du nu om RFSU testet? Förlåt om jag bombar dig med bilder!

Nej, vad tråkigt! Har själv precis fått fast, känns jätteskönt! :) Helt klart en trygghet!
    Men jag tycker att det går att utskilja ett streck men den första bilden var mer tydlig. Hoppas d får tag i ett clearblue snart så du kan få det bekräftat. Håller tummarna för dig
Svar på tråden BIM maj 2015