• Fiijah89

BIM maj 2015

Var inte med i april tråden då detta är första försöket, men kanske får vara med här ändå :) har mens just nu och bim är 2/5, tredje barnet!

• Fiijah89

Lite mer än en vecka kvar till äl, snart dags att börja ligga haha :D

Äter ni några kosttillskott tjejer?

Själv tar jag folsyra/B12 just nu. Mina andra två barn har blivit till på första försöket så jag håller tummarna för att det går lika lätt den här gången! Hur länge har ni försökt?

• Fiijah89
    Spring16 skrev 2015-04-07 14:17:43 följande:

Jag äter inga kosttillskott alls. varför ska man egentligen göra det?

Nej det är ju inget måste :) men folsyra rekommenderar de att man ska ta, helst innan man blir gravid.
  • Fiijah89
    lanylena skrev 2015-04-07 14:18:57 följande:

Har försökt 3 gånger, så i maj blir det fjärde.. Har ett barn sen tidigare och hon blev till på 3:e försöket. Så nu är jag otålig....

Det förstår jag! Man vill ju att det ska gå lika lätt som tidigare :) men upp till ett år är ju i alla fall "normalt". Håller tummarna att det tar sig den här gången för er :)
  • Fiijah89
    Spring16 skrev 2015-04-07 15:13:41 följande:
    Jaha okej :) men varför bör man äta folsyra? Vad gör den egentligen?
    Det är viktigt för celldelningen hos fostret, har du brist på folsyra så finns det risk för vissa foster skador, så som ryggmärgsbråck.

Står att man helst ska äta extra folsyra i en månad innan en graviditet och sedan de första 12 veckorna av graviditeten. Min bm säger dock hela graviditeten så jag kör på det :)
  • Fiijah89

Nu är jag ganska säker på att min ÄL varit eller i alla fall pågår just nu, några dagar tidigare än "normalt". Nu är det bara den jobbiga väntan till bim kvar då :) hur går de för er andra?

• Fiijah89

Så himla jobbig väntan mellan äl och bim, vill bara börja testa nu :) äl+6 idag. Lite små hugg i magen har jag, men säkert inbillning..

• Fiijah89
    cocospaj skrev 2015-04-23 15:38:21 följande:

Känner mig knäpp. Jag försöker att inte tänka på det här med bebis för mycket då jag inte vill bli besviken. BIM är 2 maj, och jag har blivit väldigt gasig och bubblig i magen de senaste dagarna. Jag brukar inte vara det, har inte ändrat något i kosten. Äter sjukt enformigt på grund av att jag inte tål saker och är periodare (äter ungefär samma sak till jag tröttnar på det eller hittar något nytt jag fastnar på). Börjar ju undra om det ändå kan vara något, har stuckit till några gånger långt ner i magen. 

Borde ju knappt vara möjligt att känna något, men hoppas ändå lite. Även fast jag ställt in mig på att bli besviken Flört

Vi har bim samma dag och jag har exakt likadant, gasig och sticker till längst ner i magen ibland. Tänker att jag inbillar mig men vem vet :) hoppas så! Annars känner jag mig faktiskt inte alls gravid, med mina två andra barn har jag känt mig gravid långt innan bim :/

Håller tummarna för er :)
  • Fiijah89

Inte varit så aktiv den här månaden då jag verkligen inte trodde att jag blivit gravid då vi bara hade sex två dagar innan äl. Men jag fick ett plus igår på bim-2 :) bf blir den 2/2

Svar på tråden BIM maj 2015