• Aniroma

BIM maj 2015

Hej. Studsar in här! sambon o jag försöker med första barnet. Har en ganska lång cykel på mellan 32-42 dagar, oftast runt 38-40 dagar. Ska enligt mina appar ha bim runt 3/5! Äl är runt 19/4! Sååå spännande!!

• Aniroma
    lanylena skrev 2015-04-07 11:07:53 följande:

Lite roligt.. Om det blir plus nu i maj så blir det troligtvis BF på min dotters födelsedag; den 11 januari! Galet!

Verkat vara ett tema det här ju, min första uträkning OM det tar sig så blir bf på min 30årsdag, men den brukar aldrig vara i tid så räknar isf några dagar efter det!
  • Aniroma

Jag har läst om många som har blivit hjälpta av naturläkemedel som efamol, rosenrot och bidrotningsgele! Finns i hälsokostbutiker. Det ska stimulera ägglossningen, göra den kraftigare och mer regelbunden! På life sa dem till mig att det går bra att äta både efamol och rosenrot samtidigt så det kommer jag göra om det inte tar sig för oss nu på första försöket. Jag har nämligen en rätt lång cykel och har svårigheter att känna av min äl. Värt att prov! Finns massor med trådar här på fl om dessa preparat! :)

halo83 skrev 2015-04-12 12:09:23 följande:

Hoppar in här med. Mensen kom i morse..4 dagar tidigt.. Vill bara lägga mig under täcket å gråta..känns som att jag ger upp nu..11 mån försök..

Tror inte ens att jag har äl...

Nån som vet nån metod för att stimulera äl?

• Aniroma
    lanylena skrev 2015-04-13 09:25:55 följande:

Glömt uppdatera här tror jag. Jag fick mensen en eller två dagar efter BIM, den kom på e.m den 9/4. Så det är nya tag som gäller... Funderar på att gå till en hälsokostbutik och köpa lite grejer som kan hjälpa till.

Ja gör det. Jag fick rådet att testa efamol, rosenrot eller bidrottningsgele. Alla de preparaten ska hjälpa till har jag hört! Gå dit o prata med dem om vad som passar just dig! Lycka till!!
  • Aniroma

Känns som ni kan ta bort mig från listan denna månaden.Jag är så besviken idag. Sambon som sagt att han ville köra på har nu ångrat sig och vill att vi ska vänta till nästa månad för att han vill undvika decemberbarn, trots att bf skulle bli ca 10/1.. Efter att ha tempat och testat och allt sånt nu och med äl vilken dag som helst så bröt jag ihop totalt igårkväll när han berättade detta. Den lyckan jag känt över att han äntligen är redo bara försvann.. Jag vet att det bara är en månads väntan till... Men varför ska han bestämma detta? Jag har väntat på honom i två år... Så besviken ;(

• Aniroma
    lanylena skrev 2015-04-14 07:36:45 följande:

Nej, fy vad tråkigt och faktiskt rätt ruttet gjort. Jäkligt taskig tajmig att hosta ur sig det nu. Vad spelar det för roll om hundra år, typ. Känner med dig, vännen..

Tack! Ja eller hur. Kommer vi älska barnet mindre? Nej. Kommer vårt barn bli behandlat annorlunda? Nej. Jag tycker själv inte att december är att föredra men att hoppa över när bf skulle bli i januari känns bara dumt. Han lovade att vi skulle prata om det ikväll så vi får väl se...
  • Aniroma
    Symetrical skrev 2015-04-14 08:54:35 följande:

Håller med om att det känns ganska trångsynt och känner såklart med dig! Med tanke på att endast ca 1 av 4 ägg är "funktionsdugligt" känns det ju också surt om det nu skulle vara just det här ägget som är det och så då hoppa över den chansen...

Är det första barnet, eller? Isf kan du ju alltid försöka med devisen att majoriteten av förstföderskor går över tiden. Sällan barnet kommer mer än en vecka innan i alla fall!

Ja det känns riktigt surt.. Känns som att vi missar en riktigt bra chans.. Börjar till o med känna av äl denna månaden vilket jag inte alltid gör..

Ja jag försökte säga det också, att de flesta går över. Men han tyckte det va dumt att chansa..särskilt när jag själv föddes fem veckor för tidigt och jag va mammas första..
  • Aniroma
    Spring16 skrev 2015-04-14 10:44:15 följande:

Jag kan förstå honom till viss del. Sambon och jag hoppade över äl jag hade i påskas för att undvika decemberbarn. Men troligen hade du mens runt/efter påsk(?) och oddsen att du föder i december är rätt små. Bara för att du föddes förtidigt så innebär det inte att du kommer föda för tidigt. Jag köpte två pappaböcker till min sambo som han slukat med stort intresse. "Pappalogi" kan jag varmt rekomendera jag tycker det är den bästa jag läset (småbörjat redan med att läsa på mig om graviditeter) kanske kan vara ett sätt för honom att svart på vitt se att många går över tiden :)

Nej jag har en längre cykel än normalt, typ 38-41 dagar. Senaste mens 23/3 typ. Jag har lite småKramper i magen idag och nästan fullt utslag på sticka i morse så äl blir vilken dag som helst, är på dag 21 idag. Enligt min app P-tracker så ska äl vara på söndag. Men den är ju lite oregelbunden.

Vi ska prata om det här ikväll så får vi se vad vi kommer fram till. Det tar emot eftersom jag har väntat på honom i två år o det känns som att han bara rycker undan mattan för mig...
  • Aniroma
    lanylena skrev 2015-04-15 11:11:11 följande:

Hej, hur gick samtalet igår? Vad kom ni fram till?

Det blev inte mkt till samtal.. Jag känner att jag orkar inte tjafsa med honom. Det tar isf bort all lycka kring detta och det känns onödigt. Bättre att låta det gå och köra på ordentligt nästa månad isf. Detta måste vara en rolig och spännande tid, inte förknippat med tårar innan man ens börjat försöka! Han va väldigt söt igår iaf och sa att han va jättetaggad på detta och verkligen såg fram emot det. Gick o köpte sig en riktig familjebil igår. Så det känns okej ändå.
Svar på tråden BIM maj 2015