Inlägg från: FrökenAvig |Visa alla inlägg
  • FrökenAvig

Jobbigt med springande barn i trapphuset

Har pensionärerna sagt till dej att det är därför dom tittar i fönstret? Jag kan annars se andra anledningar till att dom gör det.

störs du mycket, alltså om det skriks i trapphuset så får du väl prata med barnen. Men om det bara gäller att dom försöker hälsa på sina kompisar så anser jag att man får tåla att folk går i trapphuset. Det hör liksom till när man bor i lägenhet.

• FrökenAvig
    BellaRoyce skrev 2015-04-05 20:32:03 följande:

Det var faktiskt gammal pensionär som stoppade mig vid ingången och frågade ifall jag vara tystare trots att jag inte hade varit hemma på dagen  

Att folk går och det pratas i trapphuset, har jag inga problem med med att man bankar på grannens dörr, rycker i portdörren när den är låst och skriker så att det hörs i hela byggnaden, har jag stora problem med.

Jag tänker bara på min granntant. Nu bor jag i villa men hon står ofta i fönstret när mina barn är ute. Tittar, ler, vinkar ibland och kommer ibland ut för att prata med barnen. Hon gör det inte för att hon blir störd utan för att hon är rätt ensam och blir glad av barnen.

Men låter barnen mycket tycker jag du ska prata med Barnen. Dom flesta barn är rätt förståndiga och att säga till brukar räcka om man förklara varför bara.

Sen lär ni ha väldigt lyhört om det låter så mycket inne hos dej för att nån rycker i en annan dörr. Det borde hyresvärden få veta. Hen kanske behöver fixa bättre dörrar.
Svar på tråden Jobbigt med springande barn i trapphuset