Jobbigt med springande barn i trapphuset
Hej!
Jag tror att jag börjar bli tokig! Det finns barn som springer i vårt trapphus varje dag och dessa barn bor ens inte i byggnaden utan det är min grannes dotterns kompisar som kommer och bankar på deras dörr varje dag. Även de dagar då de inte är hemma. Jag har inga problem med att det väsnas från deras lägenhet för det är ju ändå deras borg MEN deras dotters kompisar springer i trapphuset, bankar på deras dörr när de vägrar öppna, står och drar i portdörren när det är låst är FÖR MYCKET! Det är otroligt lyhört i lägenheterna så man hör allting som sägs och görs. Vi har gamla pensionärer som bor på bottenvåningen som ibland tittar ut genom deras fönster i försök att kunna få barnen att fatta att de stör ALLA i byggnaden. Nu till problemet: vem ska jag prata med? Jag vill prata med mina grannars som dessa barnen besöker men samtidigt vill jag inte lägga skiten på dem eftersom det inte är deras barn. Plus så är dem jättetrevliga. Har ingen aning om vart dessa barns föräldrar bor någonstans. HJÄLP MIG!