• nihka

Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....

Anonym (sluta nu) skrev 2015-04-07 18:47:09 följande:

www.svt.se/opinion/article2817301.svt

Anonym (Suck) skrev 2015-04-07 18:38:57 följande:
    Jag slingrar mig inte. Jag väljer att inte besvara dina frågor, eftersom du oavsett vad jag svarar redan har bestämt dig för att tycka och tänka motsatsen.

Om du anser att det skadar, så är det ditt val att inte skänka pengar och likväl som jag accepterar att du inte skänker pengar behöver du acceptera att det finns människor som gör det.

Det är inte rimligt att jämföra alkoholism som är en sjukdom, med personer som sitter utanför ica med en pappmugg, för några kronor om dagen. Det handlar om två helt skilda saker.
    Jag kallar de som tigger för tiggare men du kallar dem "zigenare". Varför använder du nedsättande termer om andra människor?
  • nihka
    Anonym (sluta nu) skrev 2015-04-07 19:10:24 följande:

Du läser uppenbarligen inte det jag skriver du kan göra precis vad du vill med dina pengar, du kan sätta dom på en hög och bränna upp dom om du så känner för.

Däremot har jag åsikter när folk skadar andra och kostar landet stora summor pengar med sina handlingar.

Du också? Spela rasistkortet är bara förlegat.

ööhh okey, du tycker det är jättebra att dom är här, hur mycket anser du att dom ska få kosta oss i slutet?
    100 000 000 den summan har vi redan knäkt.

500 000 000?

1 000 000 000.

Bara så du kan slänga en femma här och där?

givetvis kommer deras situation bli bättre nu när detta uppmärksammas och att vi kommer ha en fantastiskt tiggande sommar där dom kommer ha ihjäl varandra för att få plats i dom bästa hörnor tills det blir förbjudet för dom att tigga här och dom får söka jobb i sina hemländer.

Halva befolkningen vill redan ha väck dom från gatan.

Hur lyckades du missa det relevanta i mitt inlägg?

Varför .vill. du att folk ska svälta på våra gator och tvingas till att livnära sig på grövre brottslighet?
    För detta är precis det som kommer hända framåt hösten om det inte förbjuds i tid.

Är det nån skev nöje för dig att sätta folk i skitet?

Vad bra. Då kan jag ge mina pengar till precis vem jag vill utan att du i fortsättningen lägger dig i det. Tack.

Man kan inte uttrycka sig rasistisk och sedan ta bort det rasistiska genom att plåstra dit en kommentar om "rasistkort".

Du också? Så du har hört det förut. Undrar varför Obestämd. Rasism finns liksom rasister, men jag har aldrig hört någon beskriva sig själv som rasist. Har bara aldrig hänt. Rasister vet förstås sällan att de är rasister utan är övertygande att de levererar en objektiv sanning när de ger uttryck för sina fördomar om hur alla dom och dom minsann är och det vet ju "alla".

Jag är mindre oroad över vilken gata folk svälter på och mer fokuserad på att de svälter. De slutar liksom inte att svälta bara för att man stänger av alla gator.

Vilken av dina "relevanta" fördomar ville du att jag skulle kommentera?

Naturligtvis. Vem vill att folk ska svälta på gator.

Jaha du tror att de som tigger är arbetsskygga i sina hemländer. Gäller det bara romer eller anser du att alla som tigger världen över är arbetsskygga?

Jaha. Du tror att ett förbud mot tiggeri kommer att göra livet drägligare för de som idag tigger. Du kanske är avundsjuk för att jag inte ger dig några pengar. Skulle en tjuga räcka?

• nihka
    Anonym (sluta nu) skrev 2015-04-07 19:21:17 följande:

Lägg av att vara rasist och kalla dom för tiggare

Men i vanlig ordning när man kör med rasistkortet så skiftar man fokus från sakfrågan och går över till en massa irrelevant tjafs om vad rasism är och vem är rasisten.

Jag har förstått att du tycker det är irriterande varje gång någon påtalar att du uttrycker dig rasistiskt och att du mycket hellre skulle vilja ventilera dina fördomar utan att få kommentarer om dem, men så funkar det inte. När du drar en hel folkgrupp över samma kam och talar nedsättande om dem är det rasism.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Rasism
  • nihka
    Anonym (sluta nu) skrev 2015-04-07 19:16:11 följande:

I dagens Sverige är allt nedsättande för alla som kommer utifrån gränserna så som sagt, lägg ner rasistfloskler och svara på frågor istället.

Du vill inte bara bestämma över vad jag ska göra med mina pengar utan du ska också bestämma över att jag ska svara på dina frågor samtidigt som du inte svarar på frågor som ställs till dig. Hahahahah!
  • nihka
    Anonym (SkickaRäkningentillRumänien) skrev 2015-04-07 19:44:31 följande:

NU FÅR NI GE ER, kommunisterna i tråden!!

Tråden handlar om "Tiggare som röker" och inget annat!!

Jaha. Är det därför 22 av dina hittills 26 inlägg i tråden handlar om något annat än tiggare som röker - för att du är kommunist.

Tack för klargörandet.
  • nihka
    Anonym (SkickaRäkningentillRumänien) skrev 2015-04-07 19:51:23 följande:
    Tycker jag han gjorde rätt i. Zigenarna har absolut inget med Romarriket, romare, eller Italien och Rom att göra. De vill bara få det att verka så. Precis som de ville få det att verka som att de kom från Egypten när de faktiskt kom från Indien.
    Hahahahahahahahahahah! Ha!

Obetalbart. Romare. Börja om på sidan 1 i boken du läste.

• nihka
    Anonym (Licia) skrev 2015-04-07 19:58:09 följande:
    Hahahahaha! Tror du på riktigt att de kallas för romer för att de vill förknippas med Rom och Italien?

Jeez, mycket ska man höra innan öronen trillar av.
    Eller hur! Fast jag är egentligen osäker på om jag ska känna mig road eller beklämd.
  • nihka
    Anonym (sluta nu) skrev 2015-04-07 19:58:41 följande:

blabla om rasistfloskler.

Nu till poängen, du bryr dig inte om vilken gata dom svälter på men du bryr dig att dom svälter.
    Så frågan är fortfarande varför du vill att dom ska svälta för du kan inte realistiskt sätt påstå att du kan mata tusentals som redan är här eller ytterligare några tusen som är på väg.

Tror? jag tror inget faktiskt, du däremot och din sidekick missionären verkar anstränga er till det yttersta att avhumanisera zigenarna till stackars hjälplösa handlingsförlamade offer utan nån som helst intelligens.
    Det trista i det hela är att om dom hade ansträngt sig lika mycket på hemmaplan, inte isolerade sig från samhället, lätt sina ungar gå i skolan så skulle dom vara mycket välbärgade.
    Det i motsatsen till att spela på andras generositet.

Givetvis, om man tvingar dom väck från vara gator kommer dom i slutändan få slut på länder att tigga i och tvingas med det till att jobba, snopet vad?

nej, du kan däremot ge mig en bilar i samma prisklass som det som postades i tråden innan, vad sägs?
    En bmw kanske, kan ärligt säga att jag som icke tiggande arbetande man i svrige har inte råd med den bilen.

Anonym (Suck) skrev 2015-04-07 19:42:41 följande:
    Och du bekräftar gång på gång att du har väldigt rasistiska åsikter, att du saknar förmåga att tänka dig in i andra människor situationer och att du inte har koll på den verklighet dessa människor lever i. Det måste vara tröttsamt att leva så, att känna så mycket h
    Om du inte gillar att höra att du kommer med rasistiska uttalanden så är det bara att upphöra med rasistiska uttalanden. Det är superenkelt.

Ja, ja, ja. Du vill "hjälpa" människor genom att slänga ut dem och eller förbjuda att de ska få ta emot hjälp. Det är ju en underbar politik som kunde överföras på alla i Sverige som får försörjningsstöd. Vi kastar ut dem, eller "hjälper" dem genom förbjuda försörjningsstöd.

Givetvis, om man tvingar dom väck från vara socialkontor kommer dom i slutändan få slut på socialkontor att lyfta bidrag från och tvingas med det till att jobba, snopet vad? Sedan när vi gör likadant med sjukhusvård tvingar vi folk att bli friska. Underbar logik.

Jag ger dem hellre lite pengar, cigaretter, en gammal cykel och kanske en cykelhjälm.

Tigger du "en bilar" av mig nu? Så du var inte tacksam nog över den erbjudna tjugan. En cigg då?
  • nihka
    Anonym (sluta nu) skrev 2015-04-07 20:03:02 följande:

Läser du ens inlägg du citetar?

Jag skrev att du kan bolma upp dom om du så känner för, däremot tycker jag inte det är speciellt smart att använda sina pengar för att sätta folk i skitet för det är oundvikligt det som händer.

Har jag missat nått?

nihka skrev 2015-04-07 19:52:41 följande:
    Jaha. Är det därför 22 av dina hittills 26 inlägg i tråden handlar om något annat än tiggare som röker - för att du är kommunist.

Tack för klargörandet.

Men herre gud, sitter du och anmäler inlägg också?

Är det inte smidigare att diskutera som vuxen framför att provocera och censurera i efterhand.

Jag skulle skaffa mig vettigare hobby om jag var dig.

Ja, du har missat att du inte har att göra med vad andra människor lägger sina pengar på. Och när pengarna jag ger till tiggare överlämnas till dem gör de vad de vill med dem. Naturligtvis. Det är önskvärt att de går till annat än cigaretter, men ofrånkomligt att en del går till det för rökare.

Jag visste inte att räkna inlägg i din värld är det samma som att anmäla inlägg och att det är censur att räkna hur många inlägg folk skriver, men så har du ju lite underlig syn på vad andra får lov att göra och inte göra så direkt förvånad är jag inte att du har synpunkter även på detta.

Du får naturligtvis inte bestämma över andra människor här heller. Börjar budskapet tränga in?

Du får inte bestämma vad andra människor lägger sina pengar på eller vad de gör med sin fritid.
  • nihka
    Studentpappa skrev 2015-04-07 20:21:49 följande:
    Gör det, se till att uppmuntra romerna att lämna sin små barn ensamma hemma. Ingen skolgång = ingen framtid. 
    Hur vet du att de lämnar sina små barn ensamma hemma? Hur vet du att de inte går i skolan? Står det på pappersmuggen?
Svar på tråden Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....