Anonym (sluta nu) skrev 2015-04-07 19:10:24 följande:
Du läser uppenbarligen inte det jag skriver du kan göra precis vad du vill med dina pengar, du kan sätta dom på en hög och bränna upp dom om du så känner för.
Däremot har jag åsikter när folk skadar andra och kostar landet stora summor pengar med sina handlingar.
Du också? Spela rasistkortet är bara förlegat.
ööhh okey, du tycker det är jättebra att dom är här, hur mycket anser du att dom ska få kosta oss i slutet?
100 000 000 den summan har vi redan knäkt.
500 000 000?
1 000 000 000.
Bara så du kan slänga en femma här och där?
givetvis kommer deras situation bli bättre nu när detta uppmärksammas och att vi kommer ha en fantastiskt tiggande sommar där dom kommer ha ihjäl varandra för att få plats i dom bästa hörnor tills det blir förbjudet för dom att tigga här och dom får söka jobb i sina hemländer.
Halva befolkningen vill redan ha väck dom från gatan.
Hur lyckades du missa det relevanta i mitt inlägg?
Varför .vill. du att folk ska svälta på våra gator och tvingas till att livnära sig på grövre brottslighet?
För detta är precis det som kommer hända framåt hösten om det inte förbjuds i tid.
Är det nån skev nöje för dig att sätta folk i skitet?
Vad bra. Då kan jag ge mina pengar till precis vem jag vill utan att du i fortsättningen lägger dig i det. Tack.
Man kan inte uttrycka sig rasistisk och sedan ta bort det rasistiska genom att plåstra dit en kommentar om "rasistkort".
Du också? Så du har hört det förut. Undrar varför
![Obestämd Obestämd](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-undecided.gif)
. Rasism finns liksom rasister, men jag har aldrig hört någon beskriva sig själv som rasist. Har bara aldrig hänt. Rasister vet förstås sällan att de är rasister utan är övertygande att de levererar en objektiv sanning när de ger uttryck för sina fördomar om hur alla dom och dom minsann är och det vet ju "alla".
Jag är mindre oroad över vilken gata folk svälter på och mer fokuserad på att de svälter. De slutar liksom inte att svälta bara för att man stänger av alla gator.
Vilken av dina "relevanta" fördomar ville du att jag skulle kommentera?
Naturligtvis. Vem vill att folk ska svälta på gator.
Jaha du tror att de som tigger är arbetsskygga i sina hemländer. Gäller det bara romer eller anser du att alla som tigger världen över är arbetsskygga?
Jaha. Du tror att ett förbud mot tiggeri kommer att göra livet drägligare för de som idag tigger. Du kanske är avundsjuk för att jag inte ger dig några pengar. Skulle en tjuga räcka?