athanatos skrev 2015-04-04 13:59:04 följande:
Nej man kan faktiskt inte skapa sitt eget liv, det samhälle vi har idag påverkas oss extremt genom olika lagar och regler och genom det ekonomiska systemet.
det är väl klart som fan du skapar ditt eget liv. Det liv jag lever har jag helt skapat själv. Jag lever med den man JAG valde, jag jobbar som det JAG valde att utbilda mig till, jag bor i den stad JAG valde att bo i, jag har ett barn för att JAG valde att ha det, jag har en hund för att JAG valde att ha det osv osv osv. Jag har valt allt i mitt liv och därmed så har jag skapat mitt liv. som sagt sjukdomar kan man inte göra så mycket åt men inställning tar en lång. jag har vetat vad jag velat ha i mitt liv och jag har jobbat för det. HÅRT! Och det har lönat sig.
Jag har varit mobbad både psykiskt och fysiskt hela mitt liv, en pappa som stack och en mamma som hade för lite tid och för lite pengar och som slet som ett djur. Men jag har ALDRIG skyllt på dessa omständigheter i mitt liv. Mitt liv har jag ansvar för och är jag i en dålig relation är det MITT fel, hatar jag mitt jobb är det MITT fel osv osv.