Inlägg från: Anonym (En elak jävel) |Visa alla inlägg
  • Anonym (En elak jävel)

DU skapar DITT liv!

Vet inte vad du har gått för hitta dig själv-kurser eller om du har förläst dig på litteratur i genren. Att välja hur man ska må? Jaså, du. Väljer du om du är hungrig, också (en annan fullt mänsklig företeelse)? Att "välja" är egentligen att förneka sina känslor, svälja och sopa in skiten under mattan. Om jag blir arg, ledsen eller besviken finns det en anledning till det. Jag tar mina reaktioner och mig själv på allvar. Jag släpper ut det och vågar säga att jag är ledsen eller arg. Allt annat är bara förnekelse. Ös ur, bearbeta och sedan kan man gå vidare. Det enda sätter att ta uti med att man mår dåligt är att erkänna att man mår dåligt och försöka göra något åt det. Inte förtränga det.

• Anonym (En elak jävel)
    Anonym (Ansvar) skrev 2015-04-02 22:59:05 följande:
    jag har aldrig sagt att du inte får visa känslor och bli ledsen eller arg. utan mer att man väljer om det är den känslan man vill ha. jag blir också arg och ledsen ibland så klart. inget konstigt med det. Men jag låter inte det hänga kvar och bestämma mitt liv.
    Nej, jag har inte skrivit att du har sagt att man inte får visa känslor. Du har skrivit att man kan välja känsla, jag kallar det förträngning. Det är först när man möter känslan och låter den ta plats ut som man sedan kan släppa den och gå vidare.
Svar på tråden DU skapar DITT liv!