• h81

brio smile?

..dock inte beställt den än.

Jag gillar liggdelen.

Klickfunktionerna

Att den blir liten ihopfälld

Att den har ett handtag man vinklar upp o ner

Stora varukorgen

Designen

Att barnet sitter högt i sittdelen

Erfarenheter ni vill dela med er av?

Bra/dåligt?

Hur den är i olika väglag?

Tacksam för det!

Knappt kollat på annat då det var kärlek vid första ögonkastet..

• Svar på tråden brio smile?
  • h81
    nikki06 skrev 2015-05-12 10:07:18 följande:

Vet inte om denna tråden är så aktiv längre men jag är så himla sugen på denna vagn! Har velat mellan brio smile, brio go next och kronan city. Tyckte det skiljde mycket i pris på smile och go next och tyckte att go next hade sin sittdel så långt ner, kanske lätt att få i fötterna när barnet blir större, och gillade smilens handtag mer. Kronans liggdel tyckte jag var så himla stor och klumpig i jämförelse med smilen. Hade lutat lite åt brio singen lite innan men sen när man fick åka och kolla på de så kändes det ännu mer helrätt med den! Har dock inte provat och jämfört med ihopfällningarna än, men det har man säkert tid med senare.

Men detta ska bli vår första vagn, jag är bara i v 11 så är absolut ingen brådska än ;) hade bara velat suga i mig så mycket info som möjligt nu över sommarn så man har lite kött på benen när det blir dags att införskaffa en i höst. Känner mig helt vilse i barnvagnsdjungeln haha, så jätteskönt att läsa om det ni tycker om denna. Synd med varukorgen, man hade ju velat gå och handla med den ibland men får väl bli små inköp då :)

grattis till magen! =)
    då hinner jag få hem min vagn och även tycka till om den innan det är dax för dig, jag ska hämta min i början på juli när vi har bf.

ang varukorgen så hade vi en emmaljunga cerox sist (för 100 årsen barnen är födda 05 och 07 haha) men där var det precis så, man kunde inte stoppa in en knökfull matkasse under utan lite i taget.. men det såg jag aldrig som ett jätteproblem? hur ofta går man o STORhandlar med vagn? och på den förändrades ju aldrig vagnen då det var sittdel som man fällde i fullt liggläge och använde mjuklift däri..
    vill man ha riktigt mycet utrymme melan varukorg och liggdel är väl dom lite gammaldags klassiska modeller av barnvagn man får välja..?

jag har höga förväntiningar på vagnen och längtar efter att hämta den =)

min bror ska ha nästan samtidigt och har beställt en emmaljunga viking, snarlik.. kanske värt o jämföra om du vill jämföra? =)
  • h81
    WiMe06 skrev 2015-07-22 15:41:58 följande:

Fler som har denna vagn och kan dela med sig av lite erfarenheter?

Ska ha tredje barnet nu och har inga saker kvar sedan dem två tidigare barnen. Har kilat på brio smile och emmaljunga super viking. Men vill inte lägga hutlöst med pengar på en vagn som vi gjorde med första, det är inte värt det tycker jag. Så är lite tveksam med emmaljunga, tycker den är i absolut dyraste laget.

Så det vore toppen att få höra mer om brio smile.

Det jag tycker lutar mer åt smile är att den verkar bli mindre ihopfälld än super viking, och priset är bättre.

I övrigt gillar jag nog sittdelen lite mer på super viking då många verkar tycka den är trång och liten på smile.

Dock tror jag ändå vi byter till en EL scooter sulky när barnet blir större för det är den bästa vagn jag någonsin kört.

Gällande varukorgen hade vi emmaljungas pansarvagn till dem två första, edge duo, och med sittdelen på den var det inget vidare att lasta in en full matkasse där heller. Fick lägga kassen snet in eller plocka ur och lägga in för sig.

Samma läge här! Hade inget kvar alls då vi var klara med barnafödandet hihi..

Kan inte tycka nåt om smile än då den lilla rackare inte behagar komma! (Bf+12 idag blö)

Men har ett guldbagge o jämföra den mot viking sen eftersom min bror valt den vagnen o deras lilla är en månad nu så vi kommer vara i samma fas med barnen framöver..

Uppdaterar här som jag lovat innan! ????
  • h81

Våra ganska kräsna kompisar har en brio smile o hon har kört den i alla väder från deras hus till hennes stall vilket innebär både grusväg asfalt o som sagt i ur o skur två gånger om dan hela mammaledigheten o dom är nöjda med den biten! ????

• h81

Nu är våran ebbe snart 3 månader o vagnen rullar på i ur o skur o är med överallt!! (Stoooort plus när vi upptäckte att babyskyddet funkade i schassit!!)

Så himla smidig!

Lätt att fälla ihop.

Bra plats i liggdelen.

Världens bästa korg under!

Det vita tyget i liggdelen är rätt osmart att det går över kanten=blir jätteskitigt om man ens närmar sig skolgården o alla kompisar som vill kika ner i vagnen.. dock fördel att det går att tvätta om man jämför med tex emmaljunga viking där det vita tyget inte ens går att ta ur!

Skit nöjda! ????????

Svar på tråden brio smile?