nikki06 skrev 2015-05-12 10:07:18 följande:
Vet inte om denna tråden är så aktiv längre men jag är så himla sugen på denna vagn! Har velat mellan brio smile, brio go next och kronan city. Tyckte det skiljde mycket i pris på smile och go next och tyckte att go next hade sin sittdel så långt ner, kanske lätt att få i fötterna när barnet blir större, och gillade smilens handtag mer. Kronans liggdel tyckte jag var så himla stor och klumpig i jämförelse med smilen. Hade lutat lite åt brio singen lite innan men sen när man fick åka och kolla på de så kändes det ännu mer helrätt med den! Har dock inte provat och jämfört med ihopfällningarna än, men det har man säkert tid med senare.
Men detta ska bli vår första vagn, jag är bara i v 11 så är absolut ingen brådska än ;) hade bara velat suga i mig så mycket info som möjligt nu över sommarn så man har lite kött på benen när det blir dags att införskaffa en i höst. Känner mig helt vilse i barnvagnsdjungeln haha, så jätteskönt att läsa om det ni tycker om denna. Synd med varukorgen, man hade ju velat gå och handla med den ibland men får väl bli små inköp då :)
grattis till magen! =)
då hinner jag få hem min vagn och även tycka till om den innan det är dax för dig, jag ska hämta min i början på juli när vi har bf.
ang varukorgen så hade vi en emmaljunga cerox sist (för 100 årsen barnen är födda 05 och 07 haha) men där var det precis så, man kunde inte stoppa in en knökfull matkasse under utan lite i taget.. men det såg jag aldrig som ett jätteproblem? hur ofta går man o STORhandlar med vagn? och på den förändrades ju aldrig vagnen då det var sittdel som man fällde i fullt liggläge och använde mjuklift däri..
vill man ha riktigt mycet utrymme melan varukorg och liggdel är väl dom lite gammaldags klassiska modeller av barnvagn man får välja..?
jag har höga förväntiningar på vagnen och längtar efter att hämta den =)
min bror ska ha nästan samtidigt och har beställt en emmaljunga viking, snarlik.. kanske värt o jämföra om du vill jämföra? =)