Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

brio smile?

Fler som har denna vagn och kan dela med sig av lite erfarenheter?

Ska ha tredje barnet nu och har inga saker kvar sedan dem två tidigare barnen. Har kilat på brio smile och emmaljunga super viking. Men vill inte lägga hutlöst med pengar på en vagn som vi gjorde med första, det är inte värt det tycker jag. Så är lite tveksam med emmaljunga, tycker den är i absolut dyraste laget.

Så det vore toppen att få höra mer om brio smile.

Det jag tycker lutar mer åt smile är att den verkar bli mindre ihopfälld än super viking, och priset är bättre.

I övrigt gillar jag nog sittdelen lite mer på super viking då många verkar tycka den är trång och liten på smile.

Dock tror jag ändå vi byter till en EL scooter sulky när barnet blir större för det är den bästa vagn jag någonsin kört.

Gällande varukorgen hade vi emmaljungas pansarvagn till dem två första, edge duo, och med sittdelen på den var det inget vidare att lasta in en full matkasse där heller. Fick lägga kassen snet in eller plocka ur och lägga in för sig.

• WiMe06
    h81 skrev 2015-07-22 16:27:17 följande:

Samma läge här! Hade inget kvar alls då vi var klara med barnafödandet hihi..

Kan inte tycka nåt om smile än då den lilla rackare inte behagar komma! (Bf+12 idag blö)

Men har ett guldbagge o jämföra den mot viking sen eftersom min bror valt den vagnen o deras lilla är en månad nu så vi kommer vara i samma fas med barnen framöver..

Uppdaterar här som jag lovat innan! ????

Åh vad bra att du vill uppdatera sedan, hoppas er lille vill komma snart till er snart
  • WiMe06
    Maria skrev 2015-07-22 17:57:38 följande:

Vi har en smile, och är nöjda! Bebisen är bara fem veckor så vi har inte provat sittdelen, och nu är det ju sommar så ingen aning om snö osv. Men kan bidra med att den är superenkel att köra i storstan, i små butiker och på trånga trottoarer etc. Härligt att den blir så liten när man slår ihop den. Man kan lätt ställa den på högkant och ta av bakhjulen så den får plats i små bagagerum. Några nackdelar:

- Som sagt svårt att komma åt korgen med sittdelen på men man får räkna med det när man handlar. Lite påsar osv går utmärkt, mer problem med en matkasse med mjölkpaket osv.

- Det där skyddet som man har ovanpå liggdelen (vet inte vad det heter) är lite snålt så det är besvärligt att få det helt fast i kardborre-fästena.

- Kan tycka den känns en liten smula plastig och knakig i handtaget, som annars är ställbart i en massa positioner.

- Man kan inte så enkelt hänga leksaker i skärmen, den har en tjock "stomme" så de vi hade liggande gick inte att klämma på.

Men i allt så är den underbar! Det är ju smågnäll jag kan komma med. Dessutom prisvärd!

Finns det inte smågnäll på alla vagnar egentligen? Kan man någonsin bli helt helt nöjd? Svårt att tro det

Det där med varukorgen är en petitess för mig egentligen, får man rum med 2 små kassar är jag nöjd, handlar ju inte så mkt med vagn, mest kompletteringshandling man gör.

Skönt att du är nöjd med den i det stora hela, ska besöka en barnvagnsaffär snart och klämma och känna lite.
  • WiMe06
    h81 skrev 2015-07-22 23:15:50 följande:

Våra ganska kräsna kompisar har en brio smile o hon har kört den i alla väder från deras hus till hennes stall vilket innebär både grusväg asfalt o som sagt i ur o skur två gånger om dan hela mammaledigheten o dom är nöjda med den biten! ????

Låter mkt positivt ska försöka börja bearbeta mannen lite nu, (han vill gärna ha en edge duo pansarvagn igen) men no way säger jag, haha.

Väntar in din recension lite också innan köp, är ju trots allt bara v 15 ännu. Men tänkte faktiskt köpa en begagnad, har sett att många säljer hela paket med babyskydd och allt, så tror man kan hitta en fin till rimligt pris.
Svar på tråden brio smile?