• Pliss

Ngn IVF:are som nyss plussat (bf dec)?

Vore kul att få höra andras erfarenheter.

Är själv lycklig, orolig, glad, trött - allt.

Söker andra att dela alla känslor med.

Har inte varit med på FL under själva processen/väntandet, utan gick med nu.

Gjorde IVF:en på Sophiahemmet i Sthlm. Är jättenöjd!

Vi fick själva bekosta behandlingen eftersom att min sambo steriliserade sig innan vi träffades.

Behöver peppa mig sj fram till vecka 12, lr första vul:et iaf. :) Någon annan som befinner sig i liknande vecka och också vill utbyta pepp? :)

• Svar på tråden Ngn IVF:are som nyss plussat (bf dec)?
  • Ullis1234
    savannasmamma skrev 2015-03-28 10:12:36 följande:

Sätter gärna in mig här tills vidare.

3:e ivf

Gravid första gravid andra men väldigt tidiga missfall.. Hcg har aldrig stigit som det ska vid testdagen.

Har varit inne i Danmark nu på morgonen och tagit blodprov avvaktar svar inom dom närmsta timmarna...

Har 5 missfall i bagaget.

Har även en dotter före-09 med samma man som kom på eget bevåg:)

Naturen är konstig.

Här är iallafall morgonens test.

Vad hade ni för hcg värde på testdagens? Eller era kliniker kräver inte blodprov?

Hej Savannasmamma!

Så fruktansvärt att ni drabbats av så många missfall!

Jag har aldrig lämnat något blodprov för HcG, i Huddinge nöjer de sig med urinstickan..

När du har haft dina tidiga missfall, där HcG ej har stigit, har mensen kommit kring BIM då? Eller har den blivit försenad?
  • Nilla6

Tack för era svar!

Och grattis till era plus! Så underbart att höra att det funkar för så många.

Vi har gjort själva fertilitetsutredningen på Sophiahemmet, slumpen avgjorde där. Sen remitterade min gynekolog där oss till Karolinska i Huddinge och vi fick tid efter bara fyra månader! Helt otroligt. :)

Både jag och min man är superlyckliga över plusset och möjligheten att få bli föräldrar! Jag ska verkligen försöka tänka som er, Pliss och Nilla, att sannolikheten ändå är störst att det går hela vägen.

Illamåendet kvarstår för mig, värst på kvällarna konstigt nog? Brösten minimalt ömma. Ser inte ut som Pamela Anderson ännu.. ;) Ingen molvärk alls, bara ilningar i ljumskarna. Hur har era symptom utvecklats?[/quote]

Hej har ni några barn sen förut? Hur gammal är du? Jadå i nov/dec så har vi våra små i famnen, vi måste ju ha hoppet uppe. :) jag blir oxå mer illamående på kvällen, magen är då mer svälld oxå, jag kan inte komma åt mina bröst alls men på morgonen går bra, börjar ömma och bli helt knöliga efter nåt timme. Molvärk har jag som kommer o går, har börja blöda massor i tandkött samt att jag fått såna munsår att jag inte kan äta knappt, vet inte om det är symtom men har aldrig haft det förut så:( sen att jag börjat få foglossning känns ju inge vidare:(

• Nilla6

Haha vad konstigt inlägget blev aja men ni förstår, det där med brösten kan ni stryka för att aj, skulle gå upp ur sängen nu o råka komma åt dom, inte skönt alls.

• savannasmamma

Ullis 1234

Mitt första ivf kom missfallet 10

Dagar efter bim

Men vi visste redan mitt hcg låg bara på 17 och steg inte som det skulle( ska dubblas 48-72 timme)

Andra ivf låg hcg på 32 och missfallet kom 3 veckor efter bim. Tog många tester den ivf dom var oroliga för utomkvedskap eftersom det steg sakta men säkert.

Denna gången ser Stickan fin ut men ligger på

60 kan ju hoppas att jag är en låfjortonde bara så det ökar sig.. Är dock tveksam

• Nilla6

Hur länge ska ni ta lutinus ni som tar dom? Jag tar 3 ggr om dan, trodde det skulle räcka med dom 3 paketen, (21 dagar) jag fick ut på recept men har nu fått ut 3 paket till som jag börjat på första av dessa. Så allt som allt ska jag ta dom 42 dagar.låter så länge?!

• Nilla6
    savannasmamma skrev 2015-03-29 07:25:35 följande:

Ullis 1234

Dagar efter bim

Men vi visste redan mitt hcg låg bara på 17 och steg inte som det skulle( ska dubblas 48-72 timme)

Andra ivf låg hcg på 32 och missfallet kom 3 veckor efter bim. Tog många tester den ivf dom var oroliga för utomkvedskap eftersom det steg sakta men säkert.

60 kan ju hoppas att jag är en låfjortonde bara så det ökar sig.. Är dock tveksam

När var det tog det blodprovet? Vilken dag va du på? När ska du ta nästa? Jag tror det går bra. Vi håller tummar tår.
  • Pliss
    Nilla6 skrev 2015-03-29 07:41:31 följande:

Hur länge ska ni ta lutinus ni som tar dom? Jag tar 3 ggr om dan, trodde det skulle räcka med dom 3 paketen, (21 dagar) jag fick ut på recept men har nu fått ut 3 paket till som jag börjat på första av dessa. Så allt som allt ska jag ta dom 42 dagar.låter så länge?!

Jag tror jag ska ta lutinus 30 dagar ytterligare efter testdag. Ska ringa o prata m dem, men de nämnde 30 dagar förut.
  • savannasmamma

Tack nilla!

Är inte så förhoppningsfull.. Men man har lärt sig gå in i ett försvar där man skyddar sig själv:/

Testade igår och då var det bim+1

Ska dit igen på

Fredag men dom ville att jag skulle komma redan imorgon (måndag) men kan inte pga av jobb. Och vi håller till i Danmark så är inte bara att åka dit en sväng!

• Nilla6
    savannasmamma skrev 2015-03-29 08:51:15 följande:

Tack nilla!

Är inte så förhoppningsfull.. Men man har lärt sig gå in i ett försvar där man skyddar sig själv:/

Testade igår och då var det bim+1

Ska dit igen på

Fredag men dom ville att jag skulle komma redan imorgon (måndag) men kan inte pga av jobb. Och vi håller till i Danmark så är inte bara att åka dit en sväng!

Okej nej det förstår jag men hoppet ät det sista som överger en.
  • Ullis1234
    Nilla6 skrev 2015-03-29 06:50:32 följande:

Hej har ni några barn sen förut? Hur gammal är du? Jadå i nov/dec så har vi våra små i famnen, vi måste ju ha hoppet uppe. :) jag blir oxå mer illamående på kvällen, magen är då mer svälld oxå, jag kan inte komma åt mina bröst alls men på morgonen går bra, börjar ömma och bli helt knöliga efter nåt timme. Molvärk har jag som kommer o går, har börja blöda massor i tandkött samt att jag fått såna munsår att jag inte kan äta knappt, vet inte om det är symtom men har aldrig haft det förut så:( sen att jag börjat få foglossning känns ju inge vidare:(

Hej igen!

Nej, vi har inga barn sedan tidigare. Har försökt i flera år och är nu äntligen gravida på tredje IVF (andra insättningen). :) Jag är 32 och min man är 33.

Foglossningen kanske kommer tidigare när man fått barn innan? Är det "lugnare" nu, när det inte är första graviditeten? Tänker att man kanske känner igen vissa symptom och vet att de inte är farliga iaf.. :)

Illamåendet är absolut värst för mig, och jag är bara i vecka 6! Hur sjutton ska det bli sen, de flesta verkar få sitt "riktiga" illamående i vecka 7-12? Men, precis som du säger Nilla6, i nov/dec har vi våra småttisar och då är det värt allt besvär!
  • Ullis1234
    savannasmamma skrev 2015-03-29 07:25:35 följande:

Ullis 1234

Dagar efter bim

Tack för ditt svar! Om jag förstår dina inlägg rätt så går ni till en klinik i Danmark, och där kontrollerar man utvecklingen av graviditeten med blodprov (HcG)?

Vet man varför det inte steg under dina första graviditeter? Var det s.k. "kemiska" graviditeter?

Jag undrar om man kan lite på (endast en) urinsticka för att konstatera graviditet, det verkar ju mycket mer specifikt att ta ett blodprov. Hur låg koncentration av HcG kan urinstickorna fånga?
  • savannasmamma

Hej ullis1234

Man kan inte svara på dom tidiga missfallen.

Mina värden var 17 första ggn och 32 andra.

Det är lite olika med olika test

Apotekets och cleablue läser från 20 i hcg.

För vår del är det jättebra med hcg prov då Jag inte vill gå i falska förhoppningar.

Finns jättefina tabeller hur värdet ska stiga.

Vi har även gjort missfalls utredning. Det man kanske tror är att jag har för bra immun försvar så jag puttat ut foster därav att jag äter kortison denna behandling..

Mitt värde var 60 i lördags så visst är jag gravid! Frågan är bara om det är en normal graviditet:/ återstår att se på fredag.

• Nilla6
    Ullis1234 skrev 2015-03-30 14:50:54 följande:

Hej igen!

Nej, vi har inga barn sedan tidigare. Har försökt i flera år och är nu äntligen gravida på tredje IVF (andra insättningen). :) Jag är 32 och min man är 33.

Foglossningen kanske kommer tidigare när man fått barn innan? Är det "lugnare" nu, när det inte är första graviditeten? Tänker att man kanske känner igen vissa symptom och vet att de inte är farliga iaf.. :)

Illamåendet är absolut värst för mig, och jag är bara i vecka 6! Hur sjutton ska det bli sen, de flesta verkar få sitt "riktiga" illamående i vecka 7-12? Men, precis som du säger Nilla6, i nov/dec har vi våra småttisar och då är det värt allt besvär!

Okej, sonen blir ju 7 år i år så känns faktiskt som att va gravid för första gången, hade inget illamående med honom alls, foglossningen blev jag sjukskriven för redan i vecka 20 så är väl därför jag redan känner av det, men jag är mer rädd nu än med honom då jag nu googlar allt och det som står oftast inte är bra såklart så blir man mer nojig, ska iaf få komma på vul imorrn då jag har så ont från svanken fram mot vänstra äggstocken, tror på rejäl foglossning men bättre att kolla så den inte sitter fel, fast då borde jag ha ondare tycker jag. Illamåendet och det låga blodtrycket är hemskt, spyr inget men mår konstant illa och står jag för länge så blir jag yr. Har troligtvis fått svamp på läppar och i munnen,trodde först munsår men det kliar runt läpparna och svider på, vet inte om det är lutinus eller att man brukar få svamp när man är gravid..
  • Nilla6

Trådstartaren pliss har tagit bort sig ser jag:( kan det ha hänt nåt tråkigt? Hoppas inte det.

• Nilla6

Tråkigt att pliss är borta men ville meddela att idag vecka 5+5 så har jag fått se min bebis, med ett slående hjärta. Jag är så glad att den sitter i livmodern och att värken jag har måste va foglossning.

• Ullis1234
    Nilla6 skrev 2015-04-01 12:53:49 följande:

Tråkigt att pliss är borta men ville meddela att idag vecka 5+5 så har jag fått se min bebis, med ett slående hjärta. Jag är så glad att den sitter i livmodern och att värken jag har måste va foglossning.

Åh, så underbart att höra! Grattis!

Jag har inte varit inne på ett tag, mitt illamående eskalerade så vansinnigt.. Kräktes från 06-16 varje dag, helt horribelt. Testade Postafen, men tyckte inte att de fungerade. Dessutom tog det två timmar innan de hade effekt, så man hann ju kräkas upp dem också. Har fått Lergigan Comp nu, och det verkar fungera bättre! Illamåendet är kvar, men kaskadkräks inte iaf. :)

Vi har tid för första ultraljud om två veckor (är då, förhoppningsvis, i vecka 9). Hoppas att vi också får se ett tickande hjärta! 
  • Nilla6
    Ullis1234 skrev 2015-04-09 10:47:06 följande:

Åh, så underbart att höra! Grattis!

Jag har inte varit inne på ett tag, mitt illamående eskalerade så vansinnigt.. Kräktes från 06-16 varje dag, helt horribelt. Testade Postafen, men tyckte inte att de fungerade. Dessutom tog det två timmar innan de hade effekt, så man hann ju kräkas upp dem också. Har fått Lergigan Comp nu, och det verkar fungera bättre! Illamåendet är kvar, men kaskadkräks inte iaf. :)

Vi har tid för första ultraljud om två veckor (är då, förhoppningsvis, i vecka 9). Hoppas att vi också får se ett tickande hjärta! 

Okej usch va jobbigt jag mår oxå illa så in i norden men inget kräk. Ont i ljumskarna och ryggen, brösten är gigantiska och förstoppad, längtar till måndag då ska vi få se lillen igen, i vecka 7+3.
Svar på tråden Ngn IVF:are som nyss plussat (bf dec)?