Nilla6 skrev 2015-03-29 06:50:32 följande:
Hej har ni några barn sen förut? Hur gammal är du? Jadå i nov/dec så har vi våra små i famnen, vi måste ju ha hoppet uppe. :) jag blir oxå mer illamående på kvällen, magen är då mer svälld oxå, jag kan inte komma åt mina bröst alls men på morgonen går bra, börjar ömma och bli helt knöliga efter nåt timme. Molvärk har jag som kommer o går, har börja blöda massor i tandkött samt att jag fått såna munsår att jag inte kan äta knappt, vet inte om det är symtom men har aldrig haft det förut så:( sen att jag börjat få foglossning känns ju inge vidare:(
Hej igen!
Nej, vi har inga barn sedan tidigare. Har försökt i flera år och är nu äntligen gravida på tredje IVF (andra insättningen). :) Jag är 32 och min man är 33.
Foglossningen kanske kommer tidigare när man fått barn innan? Är det "lugnare" nu, när det inte är första graviditeten? Tänker att man kanske känner igen vissa symptom och vet att de inte är farliga iaf.. :)
Illamåendet är absolut värst för mig, och jag är bara i vecka 6! Hur sjutton ska det bli sen, de flesta verkar få sitt "riktiga" illamående i vecka 7-12? Men, precis som du säger Nilla6, i nov/dec har vi våra småttisar och då är det värt allt besvär!