Inlägg från: Läs vad som står och inget annat |Visa alla inlägg
  • Läs vad som står och inget annat

Min flickvän väntar vårt barn men vill inte sluta röka.

sextiotalist skrev 2015-03-27 13:31:38 följande:
    Fast nu var det barn som föddes under 60-talet med rökande mammor som faktiskt fortfarande lever idag, utan diagnoser och har fått barn
    Alltså, jag menar inte att rökningen är ofarlig, långt ifrån, är rökare själv. Men han frågade om något barn föds friskt, och jag svarade att ja, det föddes friska barn på 60-talet och ja, de flesta barn föds friska.

Jag känner några som rökte under graviditeten (det var under början av 80-talet och då var det inte lika hårt), och ja, dessa barn är nu vuxna och mår bra.
    Den enda jag känner till som förlorat sitt barn pga PSD var en icke-rökande mamma, de jag känner som har barn med problematik har inte heller rökt.
    Men än en gång, jag säger inte att rökning är ofarligt
    Du vet...folk ser/läser bara de dom, speciellt när de gäller sånt här ämne. Enligt fl-töserna så finns de inget mer horribelt än just rökning o de spelar ingen som helst roll vilken "förklaring" man än förmedlar om för i deras värld räknas de inte oavsett    
    Anonym (Nic) skrev 2015-03-29 03:45:29 följande:
    Men hallå vad är det för fel på dig? När har jag sagt att det är bra att röka när man är gravid? Jag svarade på ts fråga och kan man inte sluta röka så bör man naturligtvis röka så lite som möjligt. Självklart är det bäst att sluta det fattar nog alla
    Ha ha ha, det ska vridas o vändas på allt som skrivs för svar som ej går medsols.... Flört
    Jockee30 skrev 2015-03-26 14:41:09 följande:
    Min tjej väntar vårt gemensamma barn och vägrar att sluta röka.
    Hon menar på att hon mår dåligt när hon inte röker och det påverkar barnet mer än rökningen.

Jag är orolig att det skadar barnet så min fråga är om det finns mammor här som rökt under graviditeten och ändå fått friska barn?
    Jocke... du behöver ej va orolig och det e oxå som din tjej säger.....om hon kan så be henne dra ner nån cigg om dan i alla fall så har hon gjort va hon kunnat.... att barnet skulle bli sjuk eller få enklare diagnoser som t.e.x adhd, astma med mera enbart pågrund av rökning e bara trams för dom kan få sånt ändå med precis lika stor chans som om man inte rökte...o med detta säger jag dock inte att det e bra o röka men e man rökare så e man o alla kan inte sluta..
    Anonym (lm) skrev 2015-03-30 23:40:49 följande:
    Du kan va heeelt lugn Jocke, liiita på den här personens svammel... Låter ungefär såhär, ööh gör fan inget om hon röker barnet kan ju bli cp ändå, men bäst fan vore det nog å sluta iaf...

Jo, för det är ju bara trams att rökning är skadligt för ett ofött foster. HAr du någon källa eller menar du att vi ska lita på ditt ord.

Jo, precis alla kan sluta röka. Klarar man inte det så klarar man nog inte mycket här i livet.
    Jösses... de tog dig hårt ha ha...de märks tydligt att du bara glider fram som en räkmacka genom livet Flört
Svar på tråden Min flickvän väntar vårt barn men vill inte sluta röka.