Inlägg från: Kereza |Visa alla inlägg
  • Kereza

Min flickvän väntar vårt barn men vill inte sluta röka.

Jag är dotter till en rökare - jag har svår astma, samt diverse allergier, där symptomen oftast sätter sig i lungor och luftrör.

Nu behöver ju inte det ha med rökningen att göra...men mitt syskon har varken eller...och då hade hon slutat röka...så ja.

• Kereza
    sextiotalist skrev 2015-03-27 15:26:43 följande:
    Det är lurigt. Jag har en väninna som aldrig rökt och även långtidsammat sina barn. De har astma och rätt svåra allergier. Den enda som har allergi är pappan som har lätt hösnuva.

Obs. jag är fortfarande fullt medveten om att rökning är farligt men fortfarande så är det många barn (som nu är i min ålder) som har haft rökande föräldrar och är friska.

Självklart ska man helst sluta röka eller i varje fall dra ned på rökandet när man är gravid. Men de flesta barn är friska även om mamman rökt. Även om det är en förhöjd risk för barnet.
    Jada, jag har aldrig anklagat morsan för det på något sätt heller - men det är ett lustigt sammanträffande, med tanke på att vi är precis lika i allt annat, jag och syskonet. Sen finns det ju naturligtvis alltid annat som spelar in, men med tanke på just hur giftigt det är med rökning så skulle jag faktiskt inte utesluta det.
Svar på tråden Min flickvän väntar vårt barn men vill inte sluta röka.