Inlägg från: Anonym (lm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (lm)

Min flickvän väntar vårt barn men vill inte sluta röka.

Varför skaffa barn från första början med ett sådant WT till tjej? Det du beskriver är ju själva definitionen av white trash. HAr man ens en gnutta karaktär så är det inte ens svårt att ge upp nikotin och väntar man barn är valet helt givet. Vilka själviska människor det finns...

• Anonym (lm)
    Anonym (Nic) skrev 2015-03-27 04:26:21 följande:

Jag rökte ca 3-5 cigg per dag när jag var gravid, försökte verkligen sluta men mådde så fruktansvärt dåligt. Min dotter är fullt frisk, friskare än dom flesta barnen säger dom på BVC.

Min kompis rökte 1-2 paket per dag, hennes dotter är helt frisk.

Jag tycker verkligen inte att man ska röka när man är gravid men kan/vill man inte sluta så kan man iallafall röka så absolut lite som möjligt så försök att få din tjej att göra det iallafall!

Ok.... Dina argument låter ungefär såhär: "Jag var med om en bilolycka, jag klarade mig oskadd, alltså är bilolyckor ofarliga."

Det finns även tunga sprutnarkomaner som fött friska barn... Att dina och din kompis barn föddes friska gläder mig, men faktum är att både du och din kompis medvetet utsatt era barn för stora risker, det går inte att bortförklara. 
  • Anonym (lm)
    Anonym (Been there) skrev 2015-03-28 15:31:24 följande:

TS, din flickvän behöver stöttning, o förståelse, inte hårda ord o anklagelser, hon är troligtvis mkt medveten om att och hur farligt det är, det hjälper inte! Stötta henne! Prata med henne, all minskning är bra, så om de bara är en mindre än igår så är det ett steg i rätt riktning. Tjat, hårda ord, länkar o filmer ökar hennes ångest o gör det värre, då röker man mer.......

Min första grav kunde jag inte sluta pga min partner betedde sig som en idiot o tjata bråka o tjafsa, det var hemskt att röka men jag klarade inte av att låta bli pga honom,

Min andra grav med en annan sa faktiskt till mig att de e lugnt men du kan väl minska det iaf lite. Bara att få höra dom orden så hände ngt, slutade direkt o det var inte alls svårt. Nu sluta ju detta i MF en v senare och alla fungerar olika.

Är grav nu igen, plussa för en v sedan, oplanerat, min sambo lämna mig 2 dagar efter pluss o sa saker man aldrig säger till nån, har inte lyckats hålla mig från rökningen, men det skall ta tags i när jag får lite mer kött på benen o stöttning från omgivningen, dock inte honom :(

Ursäkterna är många, som vanligt... 
  • Anonym (lm)
    Anonym (eiii) skrev 2015-03-28 15:43:32 följande:

Jag tycker mammor som röker under graviditeten borde fråntas sitt moderskap när ungen föds och sen få besöksförbud.

Absolut! Samt ställas inför rätta för barnmisshandel... Jag kan verkligen inte förstå hur man medvetet väljer att skada sitt ofödda barn. Om man inte klarar av att sluta röka vid graviditet kan man ju fråga sig hur mycket personen har lyckats med i sitt liv i övrigt...? Gissar på att det inte är några hög- och medelinkomsttagare som blossar sig genom graviditeten. Min bild av rökande småbarnsmammor är att de går på soc och/eller  har olika pappor till sina barn (=WT)...
  • Anonym (lm)
    Läs vad som står och inget annat skrev 2015-03-30 18:53:28 följande:
    Jocke... du behöver ej va orolig och det e oxå som din tjej säger.....om hon kan så be henne dra ner nån cigg om dan i alla fall så har hon gjort va hon kunnat.... att barnet skulle bli sjuk eller få enklare diagnoser som t.e.x adhd, astma med mera enbart pågrund av rökning e bara trams för dom kan få sånt ändå med precis lika stor chans som om man inte rökte...o med detta säger jag dock inte att det e bra o röka men e man rökare så e man o alla kan inte sluta..
    Du kan va heeelt lugn Jocke, liiita på den här personens svammel... Låter ungefär såhär, ööh gör fan inget om hon röker barnet kan ju bli cp ändå, men bäst fan vore det nog å sluta iaf...

Jo, för det är ju bara trams att rökning är skadligt för ett ofött foster. HAr du någon källa eller menar du att vi ska lita på ditt ord.

Jo, precis alla kan sluta röka. Klarar man inte det så klarar man nog inte mycket här i livet.
  • Anonym (lm)
    Anonym (rökt) skrev 2015-03-31 09:45:44 följande:

Och min dotter är frisk och snart 20. Inga allergie även om pappan är allergisk. Inte mer sjuk än andra under hennes uppväxt

Jag förstår verkligen inte argument som detta. Ja, din dotter är frisk, och...? Jag var med om en bilolycka, jag överlevde, jag var t.o.m helt oskadd, men inte fan påstår jag att bilolyckor är ofarliga för det.

Nej att era barn är oskadda ursäkar inte er själviskhet och egoism. 
  • Anonym (lm)
    Läs vad som står och inget annat skrev 2015-03-31 20:34:34 följande:
    Jösses... de tog dig hårt ha ha...de märks tydligt att du bara glider fram som en räkmacka genom livet Flört
    Inte alls, blir bara förbluffad över vad folk häver ur sig för trams. Jasså, märks tydligt att du inte åstadkommit mycket i livet. Du är typen som har gott om svepskäl och ursäkter, men inga resultat. Seså, rök och drick lite till du, det är ju ändå slumpen som avgör om man drabbas av konsekvenser.

Svar på tråden Min flickvän väntar vårt barn men vill inte sluta röka.