Min 4-årings kompisrelation börjar spåra ur (långt)
Jag har erfarenheten av att det hänt ja. Min dotter är 4 år och har haft kompisar i perioder som varit väldigt fästa vid henne. Den sista killen är nu hennes bästis, och det är numera ömsesidigt .
Den här killen vill bara leka med min dotter, sitter alltid och väntar på att hon ska komma till dagis och har även varit helt förstörd om hon varit sjuk. I början klagade min dotter på att han alltid följde efter henne och att han bara ville leka med henne.
Men nu verkar hon ha sett hans fina kvaliteter oxå och de är verkligen vänner. Han reagerar inte lika kraftigt som den pojke du beskriver, men helt klart är han väldigt "beroende" av min dotter.
Jag ser det som att det egentligen är pojkens problem, inte min dotters. Hon har andra vänner oxå, och är inte besatt av honom på samma sätt. Vi var lite bekymrade i början, mest för att hon verkade besvärad av att han var så påträngande. Men nu har det lagt sig och de är väldigt fina med varann.
Så länge inte TS som verkar ta skada så behöver du nog inte oroa dig. Hade du dock varit den andre killens mamma kanske ....