Inlägg från: Riolina |Visa alla inlägg
  • Riolina

Nu gör vi en* SLADDIS*

Kul med fler i tråden!!!

Jag har äl nästa helg. Har precis slutat blöda. Maj blir vårt tredje försök. Vi tänker inget speciellt kring kön på nr 3. Barnen önskar sig en lillebror. Just nu är jag lite pessimistisk över ifall vi över huvud taget kommer bli gravida. Med de andra barnen har det gått direkt. Så jobbigt när testen visar negativt :(

Lycka till ni andra med era försök att få en sladdis!

• Riolina

Hur går det för er?

Själv så tror jag att jag har passerat äl precis. Förra månaden var mensen 4 dagar sen, det rörde till det för mig när jag skulle räkna ut äl. Har inte provat äl-test. Någon gång mellan måndags fram till idag borde jag haft äl. Vi har haft sex varannan dag och hoppas att det blir något denna gång (tredje försöket). Jag planerar att testa runt den 10 maj.

Försöker bli gravid med tredje barnet. Har 2 flickor födda 05 respektive 06.
  • Riolina

Så tråkigt att vänta och vänta! Nu borde jag ha passerat äl med några dagar. Hoppas hoppas att mensen uteblir nästa vecka....

Barnen börjar misstänka att vi kanske kommer få bäbis i familjen. När barnen har frågat och tjatat tidigare har vi svarat "det kan man inte bestämt och vi är så glada för er". Nu när barnen frågar så svarar vi "vi får se".

Hur mycket vet era barn om era planer?

• Riolina
    Fsake skrev 2015-04-26 17:43:11 följande:
    Jag har just haft mens så inväntar äl. Får se om vi står över den och kör på nästa äl i början av juni.

Varför vänta?
  • Riolina
    Fsake skrev 2015-05-01 12:50:19 följande:
    Vi bor utomlands och vi vill åka hem på julen. Har jag BF i mitten/slutet av jan kan jag inte flyga hem då.. Maken har så mkt denna månaden på jobb också så känns bra att vänta en månad :) jag hoppas på plus för er andra i maj! Tar mitt i juni, lagom till makens födelsedag :) det skulle bli en bra present;)

Aha då förstår jag. Håller tummarna för juni för er sen. Vart i världen bor ni? Om du inte vill berätta så är det förståeligt.
  • Riolina
    Anonym (småland) skrev 2015-05-01 17:20:31 följande:
    Idag plussade jag! Om allt går som det ska (fick mf i jan), blir vi föräldrar i mitten av januari och det blir det året dottern fyller tio år. Längtar och hoppas!

Grattis! Håller tummarna för att allt går vägen den här gången för er.
  • Riolina
    hondendärtjejen skrev 2015-05-01 16:15:20 följande:
    Hej! Jag har en snart 6 åring sen ett tidigare förhållande och försöker få till ett syskon med min pojkvän/sambo/fästman Fick ett missfall/ma nu i april. Har nästan blött färdigt och massor med ägglossningstester hemma så vi är redo. Det enda men ganska stora bekymmret är att han har så svårt att komma vid sex... Haft oskyddat sex sen i juli förra året och i februari i år var första gången han lyckades komma vid sex. Funderar på om vi ska prova heminsemination också/ istället.

Det är ju inte så lätt som man kan tro :(

Hoppas det löser sig för er.
  • Riolina
    Emzaan skrev 2015-05-01 19:19:03 följande:
    Hänger på denna tråd, har två barn sedan tidigare 10 och 6 år. Har längtat i flera år efter en till . och äntligen är maken också redo. Slutade med pillret 19 april och har inte fått nån mens ännu, brukar komma direkt om jag missar ett piller. Nu går jag och känner efter och undrar även om dt bara gått två vekckor. Vill bli gravid snabbt,,, väntat så länge... Kan inte sluta tänka på bebisar, kollar redan barnvagnar .. Känns som jsg blir helt uppslukad av bebisnlängtan.. Nån mer??

Välkommen till tråden! Jag är också helt uppslukad av bäbislängtan.

Min man tycker att jag är på gränsen till besatt. Han ser ju hur mycket jag går in och läser här på fl tex. Igår diskuterade vi renovering av huset och framtida semestrar. I min värld kommer vi få bäbis I början av 2016 så då vill jag utgå från det i övriga planer. Men min man tänker att så länge jag inte är gravid så planerar vi utifrån att vi är fyra i familjen. Lite jobbigt tycker jag. Vill testa positivt nu!
  • Riolina

Å vad jag är glad idag!!! Imorse plussade jag svagt. Om jag räknar på att jag hade äl den 26 april blir BF den 26 januari

Jag kommer köpa fler test och testa på söndag igen för att bli helt övertygad. Nu håller jag tummarna för att ni också plussar!!

• Riolina
    Riolina skrev 2015-05-07 16:50:12 följande:

Å vad jag är glad idag!!! Imorse plussade jag svagt. Om jag räknar på att jag hade äl den 26 april blir BF den 26 januari

Jag kommer köpa fler test och testa på söndag igen för att bli helt övertygad. Nu håller jag tummarna för att ni också plussar!!

16 januari skulle det stå!
  • Riolina
    Anonym (småland) skrev 2015-05-07 17:45:34 följande:

Ja jag såg att du skrivit i januari-tråden! Grattis!! Där är jag inte anonym eftersom jag mest skriver i fb-gruppen vi har. Kul med en till som väntar sladdis! Jag skriver till dig i den andra tråden så vet du vem jag är.

Okej
  • Riolina
    ViLdiNG skrev 2015-05-07 20:52:01 följande:

GRATTIS Riolina!! Helt underbart

Tack!
  • Riolina
    Fsake skrev 2015-05-07 22:43:08 följande:

Åh vad kul!!! Grattis!!

Vill du dela med dig av dina symptom?

Tack! Jag har lite stickningar i brösten men inget annat. Är ju väldigt tidigt ännu. Igår diskuterade vi hur länge vi ska vänta med att berätta för barnen. Min man vill berätta direkt men jag vill vänta några veckor.
  • Riolina
    Anonym (småland) skrev 2015-05-08 08:42:28 följande:

eftersom jag fick missfall i v.9 i januari, är jag väldigt glad över att vi inte berättade för dottern. Det hade varit jobbigt för henne och hon hade pratat med alla om det, vilket jag inte vill. Och denna gången är vi ännu mer helt säkra på att inte berätta det för henne förrän efter kub som brukar vara i v.12-13 väl? jag har aldrig gjort kub med dottern men har för mig att de sa något sådant vid förra graviditeten.

Ja det skulle vara jobbigt om något gick fel och barnen har berättat vidare till kompisar och andra utomstående. Men att barnen vet om och också måste uppleva sorgen ifall något går fel behöver inte vara negativt tänker vi. Det finns ju inga garantier även fast man passerat v 12. Men i v 4 är lite väl tidigt att berätta.

Jag har inte heller gjort kub tidigare. Är osäker på om jag vill. Min man tycker det är självklart att göra så mycket tester som möjligt. Själv funderar jag över hur jag skulle reagera ifall vi fick osäkra siffror. Jag tänker att det är skönast att slippa oro under graviditeten utan testen (ul vill jag göra) och ev få besked efter förlossningen eller under barnets första månader.

Jag fick inte tag på något nytt gravtest innan helgen. Jag som ville testa igen på söndag. Först ska jag testa igen, sen ska jag ringa barnmorskan och kanske gå på första inskrivningssamtalet. Sen får vi se vilka som får veta.

Har du kontaktat barnmorskan?
  • Riolina
    Emzaan skrev 2015-05-08 20:10:24 följande:

Gratts till alla pluss

jag slutade med piller 19 april ocj ingen mens har syns till, har hoppats på att det beror på bebis( har blivit gravid supersnabbt tidigar, men det var ju ett antal år sedan ) nu börjar jag misströsta och förlika mig med att det kanske tar ett tag för kroppen att komma igång,, men man vet ju alldrig, så länge mensen uteblir så lär jag nog testa varje vecka,, man vet ju aldrig

Jag var övertygad om att jag skulle bli gravid direkt efter att jag tog ut kopparspiralen. Tog direkt med mina två äldre barn. Jag blev så besviken och ledsen när mensen kom

Månaden efter intalade jag mig att det kommer ta flera månader, mensen blev flera dagar sen och mitt hopp ökade. Sen kom mensen!!! Tredje månaden tyckte jag var svår att veta äl eftersom mensen kommit senare. Men vi hade sex varannan dag och nästan bara på morgonen. Jag trodde våra chanser var låga men så i torsdags testade jag iallafall och fick pluss!

Jag hoppas du plussar snart också. Svårt att slappna av när längtan är så stor men snart är det säkert din tur.
  • Riolina
    GlitterLina skrev 2015-05-08 09:03:03 följande:

Åh va kul me plus som ramlar in :)

Så härligt :)

Hoppas ni andra får plus snart oxå!

Själv har jag ännu inte fått nån glad gubbe på ÄL test.. Har några test kvar. Bäst å sexa på varannan var tredje dag ;)

Jag var osäker på när jag skulle ha äl denna månad. Har inte provat äl-test. Vi hade sex varannan dag så att vi skulle kunna pricka in äl utan test

Hoppas det går vägen denna gång för er också!
  • Riolina
    Anonym (småland) skrev 2015-05-09 09:47:42 följande:

Nej inte än. Går in i v.6 imorgon så jag tänkte ringa nu till veckan.

gravtest kan du köpa på Ica eller vilken mataffär som helst. Till och med affären i vår lilla byhåla har och säljer. Inte för att jag någonsin skulle köpa något där. Ute på bygden direkt.

Ja jag funderade på att gå in på ICA men vill inte på grund av att vi bor i ett litet samhälle och jag jobbar som lärare i byn... För många ögon som jag inte vill ska se vad jag köper. Kanske åker in till en större affär imorgon.

Jag tror jag går in i v 5 imorgon. Då ligger du 1 vecka förre
Svar på tråden Nu gör vi en* SLADDIS*