Inlägg från: Riolina |Visa alla inlägg
  • Riolina

Nu gör vi en* SLADDIS*

GlitterLina skrev 2015-03-28 08:59:22 följande:

28/3

Bim dag idag..

Ingen mens än men lite molvärk & ömma bröst. Neg på gravtest :(

Suck å snyft

Så tråkigt! Fortsätter hålla tummarna för dig.
  • Riolina
    Zesssan skrev 2015-03-27 22:57:16 följande:

Jaa men jag förstår dig jööö! !! Så känner jag också. Helt vilsen igen hehe. Ja,gör det dock kan det ju vara för tidigt ännu, men testa ändå :) jag har bim 2 april. ... ..

Å det är snart! När ska du testa?
  • Riolina
    GlitterLina skrev 2015-03-29 16:02:11 följande:

Den kom nu :( :( :(

Vad jobbigt! Hur länge har ni försökt?
  • Riolina

En vecka kvar till bim för mig. Känner inga symtom.

Jag hittade programmet "En unge i minuten" på Youtube. Visst gick det en amerikansk variant på tv också för några år sedan? Någon som vet vad det programmet heter? Jag vill se mer

• Riolina
    Zesssan skrev 2015-03-30 20:21:15 följande:

Ok.. 

Jag blir tokig på mina skumma symtomer... snart 2 dagar kvar till Bim....

AA juste,känner igen det. Men kommer inte på vad det programmet heter..

Vad har du för symtom? När började du känna av de ev symtomen?

Förra månaden upplevde jag mig gravid fast jag inte var det. Mina tidigare graviditeter har jag inte analyserat så här tidigt. Tror inte jag kände något förens efter v 6-7 då.

Håller tummarna åt dig!!
  • Riolina

Helt blankt :( Har bim på måndag men jag känner inga grav-symtom. Jag väntar till mån-tis och ser ifall mensen kommer.

• Riolina
    Anonym (småland) skrev 2015-04-08 15:47:43 följande:

Nu kom mensen. Äntligen! Var en vecka försenad, säkert bara för att man väntar på att köra igång. Så när mensen tar slut kör vi för fullt. Iiiiiih! Äntligen ska vi sätta igång på allvar med skapandet av vår sladdis efter missfallet i januari. Vi känner oss psykiskt mycket bättre nu.

Så jobbigt när mensen blir oregelbunden! Jag fick min mens inatt, 4 dagar efter bim. Hoppades så på att jag var gravid men nu får vi satsa på att maj blir vår månad som vi plussar.

Beklagar missfallet :(

Hur gamla är era äldre barn? Vi har 2 tjejer som är 8 och 10 år.
  • Riolina
    Anonym ((fundersam)) skrev 2015-04-10 10:27:33 följande:

Hej är en tjej på 30 år i sommar, har 4 fina barn sen innan. nu börjar de bli stora och minstingen börjar skolan till hösten. har hela tiden sagt att jag är färdig och absolut inte vill ha någon mer, men nu har det smugit sig dit en längtan efter en liten till. fick alla mina barn väldigt tätt och skulle tycka det var mysigt med "bara" en liten denna gången.

så just nu sitter jag och jämför fördelar nackdelar. ifall jag ska eller inte. En klar nackdel är att de andra i syskonkullen står varandra så otroligt nära och att *lillen* skulle bli utanför och inte känna samma gemenskap som de andra har

samtidigt är min minsting (fyller 6år i höst) min bebis och vi står varandra väldigt nära vill ju inte att han ska känna sig bortskuffad och att det blir massa svartsjuka :-/ och vill jag ens börja om med alla vaknätter... osv

dessutom är pappan till barnen helt med på tåget och vill gärna ha en liten till, men

hur gick det till när ni bestämde er för en sladdis och hur gick era tankegångar?

kram och förlåt att jag "kapar" tråden lite

Låter härligt med stor familj! Jag fyller 34 i år och jag har alltid känt att jag inte är klar efter andra barnet. Min man däremot har varit nöjd fram tills nyligen. Han såg mest nackdelar med sämre sömn och att vi som familj skulle behöva anpassa oss efter bäbisen. Sista åren har vi börjat hitta på mer och mer aktiviteter som kanske inte funkar lika bra med en liten. Det som fick min man på ändra tankar var att barnen började tjata om syskon Nu kan vi drömma oss bort tillsammans och bara se det mysiga med en liten i familjen. Vi hinner göra allt annat sen när den lilla blir större.

Lycka till med planerna!
  • Riolina
    Anonym (småland) skrev 2015-04-10 12:11:24 följande:

Jag är 34 år i år och min dotter är nio år i år. Jag var helt införstådd med att det bara blev ett barn då jag valde att inte fortsätta förhållandet med hennes pappa. Jag var själv i fem år och trivdes bra med det. Inga fler karlar! Men idag är jag gift med den stora kärleken och han vill gärna ha barn. Jag tvekade till att börja om igen. Eftersom det bara varit jag och dottern innan, och jag har precis börjat känna av något som andra tydligen kallar för egentid (nu är kompisar viktigare än mamma), var jag inte så värst sugen på att bli bunden igen. Men så kom dottern och sa att hon hoppades att hon skulle få syskon nu när mamma inte var själv längre, och då tänkte jag bara "ja varför inte". Jag är ju inte själv den här gången. Så vi började försöka men tyvärr slutade det i missfall i januari. Vi hoppade över mars och nu tar vi nya tag!

Då håller vi tummarna för april/maj!
Svar på tråden Nu gör vi en* SLADDIS*