• Skånetjej01

Vi som satsar på ett jul barn!

SecretlyMe skrev 2015-03-30 14:19:26 följande:

Jag börjar känna av mensvärk och det tillsammans med mycket ökade flytningar gör att hoppet är uppe. Känner mig konstant varm utan att ha feber, men som sagt, det kan bortförklaras med förkylningen. Men jag fortsätter hoppas! Äl+10 idag och ev bim på torsdag.

Dåligt samvete ska du inte ha. Jag tror på att man kan skaffa sig en förståelse för andra däremot men att skämmas för att man mår dåligt när man inte lyckas på en gång ska man inte. Det är olika påfrestande för alla :)

Vi har haft oskyddat i 7 år och ändå inte blivit gravida. Vi borde söka hjälp men nu när jag fått höra att man måste bo ihop minst ett år (vi flyttade ihop i januari och jag blev folkbokförd först i mars) samt ha ett bmi på max 30 (jag har 36) så kan vi nog inte söka förrän om ett år till :(

Men Gud vilka konstiga regler. Det finns ju folk som är särbo som kanske vill skaffa barn. Det är ju jätte märkligt.
  • Skånetjej01
    GrönaDruvan skrev 2015-03-31 07:56:31 följande:

Sa till mannen igår att vi "måste" få till det ikväll, torsdag, lördag och måndag. Haha..

Lite problem när han går hemifrån 5.30 på morgonen och jag kommer hem 21.30...då är han jättetrött och vill sova

Plus att det är påskveckan och båda jobbar i samma butik, och det är väldigt mkt att göra så blir ju sliten alltså..

Börjar bli förkyld också...haha, oddsen är på våran sida

Alltid trevligt när allt går åt rätt håll :) jag berättade också för min kille igår att nu är det dags o köra igång igen. Vi kör väl på varannan dag. Det funkade med min dotter så hoppas på det nu med. Annars får vi väl köra varje dag nästa månad :p
  • Skånetjej01
    SecretlyMe skrev 2015-04-05 14:24:29 följande:

Här blir det ingen decemberbebis så önskar er andra lycka till!

Jätte trist, hoppas det tar sig i januari istället.

Nu ligger både jag och sambon med feber, så hoppas att det vi gjort hittills räcker för vi orkar nog inte mysa ikväll :p
  • Skånetjej01

Jo,när det är så lång tid kvar till bim så är man ju inställd på det. Jag hade äl i veckan, nu har jag börjat känna lite molvärk. Automatiskt så börjar man ju hoppas.

• Skånetjej01
    neo3 skrev 2015-04-08 08:32:33 följande:

Försöker ha is i magen o har inte testat nåt mer än och än så länge ingen mens.

Vad bra, håller tummarna. När ska du testa? Är nyfiken :p
  • Skånetjej01

Det är jätte svårt. Jag har fått molande värk typ 4 dagar efter äl, tycker att det är tidigt för mensvärk men man vågar ju knappt hoppas på något annat.

• Skånetjej01
    neo3 skrev 2015-04-08 12:10:41 följande:

Dagarna bara sniglar sig fram. Är hemma o vabbar så har tyvärr en massa tid över att tänka på det...

Jag har också mkt tid över jag o flickan ligger hemma med feber och det man tänker på när hon sover är att dagarna bara ska gå så man kan ta ett test. Förra gången så kände jag ingenting förrän i V 4 så då va det ju bara o ta ett test.
  • Skånetjej01
    neo3 skrev 2015-04-08 12:29:11 följande:

Eftersom det inte planerat sist så gick man ju inte o väntar på det som nu utan då fick jag mensvärk men det kom inte igång så prata med kollegan om det på måndagen o hon nämde gravid. Sen väntade under veckan och på torsdagmorgon tog jag ett test. Som visa plus.

Min graviditet va planerad men jag tänkte att det tar ju lång tid innan man blir det. Så tänkte att vi skulle försöka när mensen kommit tillbaka o sen va ja helt plötsligt gravid. Men då va man ju lite yngre med.
Svar på tråden Vi som satsar på ett jul barn!