• Pescetarian

När SOVER din sjuåring?

Detta gäller VARDAGAR!

Jag undrar alltså när ditt barn brukar SOMNA om kvällarna? Jag vill inte veta när barnet börjar göra kväll eller hur många gånger barnet vaknar under en natt. Allt jag vill veta är när barnet SOMNAR och SOVER.*

Det räcker med att rösta. *Men vill ni så kan ni gärna tillägga när barnet senast måste vara i skolan (samt om ni vill, även tiden som barnet måste vakna. Vaknar barnet själv eller blir barnet väckt?).

Frågan riktar sig främst till föräldrar med ordentliga rutiner, som 9 gånger av 10 får sitt barn att somna samma tid varje kväll.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När SOVER din sjuåring?
  • Flickan och kråkan

Min äldsta som är 7 år och min mellan som snart fyller 6 somnar samtidigt. Alla dagar utom en gång i veckan somnar de mellan 19.30-20.00. Får lägga rösten på 20.00 då de vanligen sover 19.45. 

Äldsta börjar skolan klockan 08.00. Vaknar nästan alltid av sig själv vid 06.30-07, men skulle han mot förmodan sova vidare så väcks han 07.00.

En gång i veckan så ligger deras träning så pass sent att vi inte är hemma förrän strax före 20, så då sover de 20.30.

• Penida

Röstar på 20.00 då hon vanligtvis somnar då men det kan bli en halvtimme tidigare eller senare beroende på hur dagen har varit. Hon får  ligga och läsa en stund efter vi har sagt godnatt om hon vill men för det mesta sover hon inom kort från det att vi har lämnat rummet. Hon brukar vakna av sig själv runt 6.30, är hon inte vaken 7 väcker jag henne men det händer sällan. Runt 7.50 lämnar vi hemmet för promenad till skolan, hon ska vara där senast 8.20.

Avskyr CIO-metoder
  • En blå giraff

Vid 20.00 sover han oftast. Han lägger sig mellan kl 19-19.30.På morgonen vaknar han alltid av sig själv mellan kl 5-6 oavsett om det är vardag eller helg. Så han är väldigt trött kl 19. Vi behöver aldrig väcka honom på morgonen. Han ska vara i skolan kl 8.

• Pescetarian

Tack för alla svar!

• Archandra

Min dotter som är fyller åtta om två månader går och lägger sig vid åtta och somnar ca 21:15. På morgnarna vaknar hon vid 07:00-07:15.

• Catti41

Klockan 20 har han somnat för det mesta. Och brukar vakna nån gång mellan 6-6.30.

Skulle han inte vakna av sig själv väcks han kl 7.

• Catti41

Kl 8 börjar skolan och de vill gärna att barnen är på plats lite före så de är redo när skolan börjar.

Svar på tråden När SOVER din sjuåring?