Inlägg från: Cystan |Visa alla inlägg
  • Cystan

Minecraft online

Jag är ägare utav en stor Minecraftserver. Det kanske är den han spelar på? Vad heter den?

Men jag vet att det finns många servrar där man har ihjäl andra spelare,  men inte alla. Det handlar om hur man programmerar sin server. Vissa servrar har att man bara bygger och dödar djur som i verkliga livet och andra har RPG-servrar som man kallar det, som liknar mer World Of Warcraft osv..

• Cystan

Låter verkligen som min server han spelar på.. Fråga honom vad den heter och skriv gärna vad han sa. Så som du beskriver är precis som vår server :) Den är inte våldsam alls, man spelar i lag och samarbetar och går upp i "nivåer" kan man kalla det.

• Cystan
    fantasy06 skrev 2015-03-22 16:38:03 följande:
    Oki då är det RPG hypixel heter den. Kan man se någonstans om det är en RPG server?
    Då är det inte min.., men jag har nu loggat in på den och frågat Moderatorerna. Det verkar vara en Minispel-sida. Där man spelar små spel, vet dock inte vad just dom går ut på men det kan mycket väl vara att man ska "döda" varandra på tid, men också andra saker.

Så det är inte en RPG server. Utan en "Mini-game server"
  • Cystan
    fantasy06 skrev 2015-03-22 16:49:41 följande:
    Ok. Tack så mycket för informationen. Jag har googlat på servrar fredliga o hittade många där man bara bygger tillsammans. Hoppas sonen kan nöja sig med det så pappan blir nöjd :)
    Det finns många servrar, men väldigt få som är bra faktiskt. Hoppas det löser sig med det där! Minecraft är ju inte i grunden ett våldsamt spel, det sprutar inget blod och man använder inte vapen så jag förstår inte riktigt.

Många i din sons ålder som spelar på våran. Denna som han redan spelar på verkar väldigt bra och inte bara det... Han lär ju sig engelska också! :)
  • Cystan
    fantasy06 skrev 2015-03-22 16:56:54 följande:

Vad heter din server? Och vad går det ut på där?

Har skrivit meddelande till dig med lite info :)
Svar på tråden Minecraft online