Susodus skrev 2015-03-24 14:34:29 följande:
Detta är min 8:e ivf. Varje dag jag inte känner någonting känns bra, för enligt min erfarenhet har alla molliknande känningar varit tecken på att det inte gått. Kände mol igår, men när jag bytte till lösare underkläder släppte det, hoppas att det bara var det. Ibland rinner det till och jag får panik och tror att det är blödning, men det är Lutinuset som ibland börjar sippra ut, mycket obehagligt. Det känns positivt, men jag vågar inte säga det rakt ut för det är så jobbigt att bli besviken. Till helgen ska jag på middag där en av tjejerna vet om det, känner redan nu vad jobbigt det kommer bli ifall det blir negativt. Jag är så dum som berättar när jag ska göra försök, för sedan när jag väntar på resultatet vill jag inte att någon ska veta, det är så jobbigt att se medlidsamma blickar och höra peppande kommentarer, allt det där som man redan vet men som de som får till det "normalt" inte har en aning om. "Försök att inte tänk så mycket, jag har en kompis som... bara slappna av" Ja, ja, bara rädslan och ångesten som talar.
Tråkigt att höra att det inte gått bra tidigare gånger. Alla är vi olika, vissa som har blivit gravida har känt molande värk under hela ruvningstiden.
Och kanske blir det så att ifall du skulle få molande värk denna gången med att det inte behöver vara som alla andra gånger. Denna gång kanske det faktiskt ta sig :) Förstår att du är orolig, men om det är möjligt så försök att ha mer hopp tills motsatsen är bevisad. Du är ju trots allt befruktad och denna gång kanske äntligen är din tur :)
Önskar dig all lycka till.