savannasmamma skrev 2015-03-26 00:12:52 följande:
Fy fan vad jag är svullen om magen:/
Börjar fundera på om det är överstimulering på gång. Ser ut att vara i 5:e månaden.. Kan inte sova...
Kanske får köpa ett test ändå imorgon och se..
Överstimulering blir värre om du blir gravid. Så det kan vara positivt, håll koll bara för det är inte kul om det blir för mycket. En vän till mig fick detta som gravid och blev tvungen att operera äggstockarna som vridits om sin egen axel. Det blev komplikationer, men graviditeten gick bra och sonen är nu 7 månader.
Jag blev själv överstimulerad vid första graviditeten och mitt råd är att kontakta ivf-kliniken om det händer, för den vanliga gynakuten (SÖS) hade noll koll eller kompetens inom detta. Min överstimulering skedde under helgen och läkaren på SÖS sade att det jag fått missfall för att de inte sett något hjärtljud och började tala om skrapning. På måndagen gick jag till ivf-kliniken som sade att det var för tidigt med hjärtljud, två veckor senare fanns det ett tickande hjärta som var min dotter. Nu blev detta skräckhistorier, men man får vara lite om sig och kring sig här.
Jag fick rådet att om jag skulle till gynakut i Stockholm så ska jag välja Huddinge för de har ivf-mottagning och kompetens.