• Citrona

Någon som nyss börjat ruva?

Hej!

Jag började ruva idag på ett 2-celligt och ett 5 celligt embryo ;)
    Nu håller jag mina tummar!

Detta är mitt 2a ivf för syskonförsök, har en 5-åring.
    Äter Trombyl som jag tjatade mig till, går i Stockholm.

Är det någon mer som just börjat ruva?

Mvh/C

• Svar på tråden Någon som nyss börjat ruva?
  • Miaa85

Kunde inte ladda upp bilden. Men fick gravid 1-2 veckor på digitala :) håller tummarna att den vill stanna kvar. :)

• Gweny
    Miaa85 skrev 2015-03-31 09:09:06 följande:

Kunde inte ladda upp bilden. Men fick gravid 1-2 veckor på digitala :) håller tummarna att den vill stanna kvar. :)

Skönt få det bekräftat.
  • Susodus

Så där ja, nu börjar mensen komma och jag har slutat googla sent plus etc. Jag har kontaktat ivf-kliniken för nytt försök i maj. Trots min "erfarenhet" har jag gjort alla fel man kan, trott och hoppats för mycket, testat för tidigt och googlat för mycket. Nästa försök ska jag försöka ta det lite mer coolt och tänka ett av fem försök, ett av fem... Skönt att det är över, nu är det bara fem försök kvar enligt plan... Fyra och ett extra för säkerhets skull, sedan ger vi upp. Lycka till alla ni som plussat och ni som har några dagar kvar!

• Gweny
    Susodus skrev 2015-03-31 14:20:42 följande:

Så där ja, nu börjar mensen komma och jag har slutat googla sent plus etc. Jag har kontaktat ivf-kliniken för nytt försök i maj. Trots min "erfarenhet" har jag gjort alla fel man kan, trott och hoppats för mycket, testat för tidigt och googlat för mycket. Nästa försök ska jag försöka ta det lite mer coolt och tänka ett av fem försök, ett av fem... Skönt att det är över, nu är det bara fem försök kvar enligt plan... Fyra och ett extra för säkerhets skull, sedan ger vi upp. Lycka till alla ni som plussat och ni som har några dagar kvar!

Uch tråkigt det är! Jag tycker ruvningstiden varit pest och mycket nervöst och googlande. Får ställa in mig på FET Om några veckor
  • Susodus

Ja varför är man så dum? Men det är väl alla hormoner, press och pengar som gör en lite galen, jag tycket att det känns mer och mer som att det är ett mindre könsbyte man får gå igenom varje gång, men när det väl funkar så har man glömt hur jobbigt det var.

• Citrona

Jag har inte ömma bröst.
    Jag är inte så kissnödig och aldrig på natten.
    Fan om detta är ett aprilskämt men...
    Jag plussade med Clear Blue Digital precis!

Och nej, man behöver inte säga grattis om man inte orkar-jag vet hur det känns
    Jag hoppas så förfärligt mycket att den eller dem stannar hos mig nu och att ni andra oxo får plus, om inte denna gång så nästa!

• Miaa85
    Citrona skrev 2015-04-01 10:26:56 följande:

Jag har inte ömma bröst.

Jag hoppas så förfärligt mycket att den eller dem stannar hos mig nu och att ni andra oxo får plus, om inte denna gång så nästa!

Grattis!
  • Elfia
    Citrona skrev 2015-04-01 10:26:56 följande:

Jag har inte ömma bröst.

Är du på rd 11 idag? Klart jag säger grattis :) Jätte roliga nyheter ju. Så kul när man hör att det går till slut. Man får hopp.

Du skrev tidigare att dina symtom försvann?

Mina ömma bröst har helt plötsligt slutat ömma. De är heller inte lika stora som tidigare. Ömheten har jag haft sedan jag sprutade. Men igår vart det som bortblåst. Jag har inta symptom alls. Förutom en väldans trötthet ibland och ont längst ner i ryggen. Och jag känner mig lite stressad. Men det är säkert jobbets fel, mycket att göra nu inför sommar-semestrarna!

Kan det vara ett positivt täcken på att man inte känner något tro? *hoppas så innerligt* testdag i helgen..
  • anirac1984

Hej, 

Jag hoppar in här.
    Är på rd 6 på vårt 5:e IVF försök.
    Denna gång fick vi två 3 dagars toppembryon tillbaka med embryoglue och fyra till frysen.

Jag håller på att bli tokig,vet varken ut eller in.
    Har känt en hel del fram tills idag, nu avtar symptomen fast det har huggt till rejält ett par ggr under dagen. Och även jag känner att det är trögare att få in lutinusen.
    Förhoppningsvis är det något positivt. 

Jag hoppas verkligen det blir ett plus denna gången aldrig sett ett sådant, men hoppet är det sista som överger en.
    Vår testdag är 10 april, men jag tänker nog tjuvtesta på måndag då bör det vara säkert. Om inte mensen kommit innan dess, jag har aldrig kommit längre än RD 10. Så jag håller tummarna för att annandagpåsk blir en dag att minnas.

• Elfia
    anirac1984 skrev 2015-04-01 14:17:03 följande:

Hej, 

Jag hoppar in här.
    Är på rd 6 på vårt 5:e IVF försök.
    Denna gång fick vi två 3 dagars toppembryon tillbaka med embryoglue och fyra till frysen.

Jag håller på att bli tokig,vet varken ut eller in.
    Har känt en hel del fram tills idag, nu avtar symptomen fast det har huggt till rejält ett par ggr under dagen. Och även jag känner att det är trögare att få in lutinusen.
    Förhoppningsvis är det något positivt. 

Jag hoppas verkligen det blir ett plus denna gången aldrig sett ett sådant, men hoppet är det sista som överger en.
    Vår testdag är 10 april, men jag tänker nog tjuvtesta på måndag då bör det vara säkert. Om inte mensen kommit innan dess, jag har aldrig kommit längre än RD 10. Så jag håller tummarna för att annandagpåsk blir en dag att minnas.

Välkommen! Åh, jag håller tummarna med dig att du får ett plus denna gång. Jag förstår känslan. Jag ska testa i helgen, har blandade känslor kring det. Förväntansfull men rädd hehe. Hoppas innerligt att även jag får min efterlängtade plus!! :)

Ps. Jag känner också att det går trögare att få in lutinus, vissa få gånger är det lätt, när jag kissat typ. Hoppas också på att det är positivt!
Svar på tråden Någon som nyss börjat ruva?