• Jag är bara jag

Två embryon?

Har du tur så. Glad Annars gäller det oftast bara vid hög ålder hos kvinnan,inte så fina embryon,flera tidigare m.f. Får man ett finfint embryo sätter de absolut inte in två-det står i lagen.

• Jag är bara jag
    Parkbänksteorier skrev 2015-03-22 14:16:09 följande:
    Tack för era svar. Har ni koll på exakt vad det står i lagen om återföring av två? Det verkar som att fler som gör privata försök får två tillbaka och det låter ju lite konstigt för lagen måste ju gälla alla.
    De flesta som går privat är såna som misslyckats via landstinget,är lite äldre,många över 40 och då är det vanligare med 2. Jag fick dock bara ett privat eftersom det var så fint. Privat utomlands sätter jag alltid in 2-8 blastisar hittills som inte tatt...
  • Jag är bara jag
    Parkbänksteorier skrev 2015-03-23 20:56:30 följande:
    Å dessa olika rön! Hur stora är riskerna med en tvillinggraviditet jämfört med ökad chans att lyckas med två embryon? Är de onödigt restriktiva i Sverige? Vill ju maximera mina chanser såklart.
    Vid vanlig IVF ökar chansen bara marginellt att bli gravid om man sätter in 2 och chansen/risken för tvillingar är väl runt 10% kanske. För stor risk anser staten så därav restriktionerna. Vid ED som jag gör är chansen 65% att bli gravid och 45% chans till tvillingar.
Svar på tråden Två embryon?