Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Har du förtroende för regeringen?

ErikaMor skrev 2019-12-08 14:54:52 följande:

Tack Digistive, imponerande att du orkar och att du finner lust.

Härligt roande att se när desperationen lyser igenom då den högljudde inte längre finner argument och så tydligt blir ägd. 

Nej, jag har inte förtroende för regeringen vilket också tydligt framgår av rösterna i tråden.

Vare sig i tråden eller bland befolkningen verkar regeringen något vidare förtroende. Men det verkar några särskilt högljudda individer inte känna till trots att de försöker framställa sig själva som både pålästa, studerade och intelligenta. Hur kan de ha missat detta?

Resultatet i tråden visar att 92% INTE har förtroende för regeringen!

Tack själv men det är egentligen bara kul att dribbla med folk som har fått för sig att en hel internet-kultur är >>SDpropaganda<< om den riktas mot Stefan Löfven (S)/sittande regering. :)

Jag tycker att det sammanfattar väldigt väl vart desperationen kommer ifrån - från folk som harmoniserar med sin samtid lika dåligt som Eskil Erlandsson (C) och som förvirrat undrar varför ingenting riktigt går deras väg längre.
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-12-08 23:33:06 följande:

Du är sannerligen en 'bildad' man

och för vissa säger en bild mer än tusen ord  

Jag vet. :)

Så sant så!

• Digestive
    FDFMGA skrev 2019-12-09 05:34:05 följande:

Aha, den där gröna är det den där E-primern som försvunnit från din sidfot?

Haha, ja - grodan Pepe är både E-Prime och har i perioder bott i min sidfot. Är tryggt där serru!

#SavePepe
  • Digestive
    Rataxes skrev 2019-12-10 12:40:14 följande:

Nu är det bara 22 dagar kvar till regeringen fixat EU's lägsta arbetslöshet.

En kan knappt vänta.
  • Digestive
    nihka skrev 2019-11-28 21:48:05 följande:

Utmärkt matte där hörru!

Padirac skrev 2019-11-28 21:49:42 följande:

haha

Då även ni två verkar vara fascinerade av Kverulant67:s uträkning så kanske ni kan förklara - där FDFMGA har gått bet - vad som var så fel med en 75 - 25 = 50 uträkning. :)

Här kommer det ursprungliga inlägget:
    Kverulant67 skrev 2019-11-28 21:40:49 följande:

Haha så du är på allvar lika enögd som en viss annan i tråden som tycker att alla som inte gillar S tillhör en viss "SD-svans".....

För att berätta något för dej som du inte verkar fatta! Ca 75% av befolkningen gillar inte SD, ca 25% gillar S..... Där emellan finns vi övriga dryga 50%, du glömde viss oss....

Samt bilder som visar att det var den här uträkningen som ni kommenterade:

Berätta det roliga för klassen! :D
  • Digestive
    Kverulant67 skrev 2019-12-12 10:13:16 följande:

Det vore intressant att se din kulram! Om man nu får 25+25+50 till 125.....

FDFMGA skrev 2019-12-12 10:39:39 följande:

Javisst.

Ta fram ditt inlägg igen i rätt tråd så ska jag förklara.

Svårare än så är det inte

Här kommer inlägget:
    Kverulant67 skrev 2019-11-28 21:40:49 följande:

Haha så du är på allvar lika enögd som en viss annan i tråden som tycker att alla som inte gillar S tillhör en viss "SD-svans".....

För att berätta något för dej som du inte verkar fatta! Ca 75% av befolkningen gillar inte SD, ca 25% gillar S..... Där emellan finns vi övriga dryga 50%, du glömde viss oss....

Klara. Färdiga. Gå! :)
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2019-12-12 11:26:56 följande:

Mm, jag gissar att det är mängderna som leder fel, alltså att ni tar med S i uträkningen.

Vad det står är att 75 procent av befolkningen inte gillar SD.

75 procent är 75 procent. 

Utöver detta så finns det i exemplet en angivelse om dryga 50 procent. Den delen av befolkningen ogillar inte SD.

Det blir minst 125 procent av befolkningen som antingen ogillar SD eller också inte ogillar dem.

Alltså, felet är att Kverulant blandade äpplen och päron i en beräkning där resultatet redovisades som enbart äpplen.

Testa gärna med olika färger på kulramen och låt bli att blanda färgerna.

Lycka till!

Då har du helt uppenbart både räknat och förstått fel. :)

Varför skulle dessa 50% överhuvudtaget hänvisa till andelen som gillar SD när denna andel redan är medräknad i huvudet - i och med utgångspunkten >>75% av befolkningen gillar inte SD<<?

Står det >>75% av befolkningen gillar inte SD<< så säger det sig självt att resterande 25% är andelen som gillar SD.

Det säger dig verkligen ingenting att uträkningen 75 - 25 = 50 råkar passa som hand i handske BÅDE matematiskt och kronologiskt i Kverulant67:s inlägg?
  • Digestive
    Kverulant67 skrev 2019-12-12 13:03:41 följande:

Jag vet inte om du spelar eller vad det är....

Var det stod att det 75% inte gillade SD? Se här!

Jag gillar verkligen att ditt syfte var att visa att det finns en grupp som VARKEN gillar SD eller S - alltså gruppen som du själv anser dig tillhöra.

Medan folket här menar att du 1) ska kunna visa upp den här gruppen UTAN att räkna bort andelen som gillar S från de totalt 75%:en som inte gillar SD samt 2) menar att du skulle landa i slutsatsen att du (>>vi övriga<<) tillhör gruppen som GILLAR SD.

Hela det här >>Jag har räknat helt tokigt och då måste du/ni också ha gjort det!<<-argumentet är helt fantastiskt. ^____^
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-12-12 15:03:48 följande:

Det är ju helt och hållet utan substans.

Om vi bryter ner påståendet som diskuteras så sägs alltså.

Påstående 1: 75% av alla personer har en preferens för att Ogilla A

Påstående 2: 25% av alla personer har en preferens för att Gilla B

PÅSTÅDD ERGO: att alla personer som inte är en del av de personer som omfattas av påstående 1 och 2 skulle vara 50% av alla personer.

Jag kan svårligen se en giltig slutsatsav P1 och P2 som stämmer överens med detta.

Dessa påståenden är inte tillräckligt specifika och de premisser som omedveten förutsatts har inte redogjort för och inte heller validerad. Det blandas friskt med både päron och äpplen här...

På svenska :BS helt enkelt.

Haha... vad vore då mer specifikt än >>gillar inte SD<< respektive >>gillar S<<? - om jag nu har förstått vad du anmärker på som ospecifikt, för du specificera ingenting om den saken utan kastar bara upp begreppet i luften. :)

Du bör även citera Kverulant67 korrekt om du nu ska anmärka på det som vederbörande har skrivit och INTE skriva egna formuleringar - för att sedan påpeka att dessa är ospecifika på Kverulant67:s bekostnad. Dina formuleringar är nämligen inte Kverulant67:s ord eller text, vilket är vad som ligger uppe för diskussion. ;)

Om man börjar med den totala summan som inte gillar SD (75%) och vill visa hur många det finns som VARKEN gillar SD eller S - så drar man lämpligen av andelen som gillar S från de som totalt inte gillar SD (75 - 25).

Vad finns det att redogöra för angående övriga 25% (i förhållande till de totala 75%:en som inte nämns? - det säger sig självt att dessa gillar SD. Att gilla eller inte gilla SD är en binär fråga.

Men visst kan jag hålla med om att ingenting är validerat. Jag tvivlar dock på att det var Kverulant67:s syfte att bedriva vetenskap, utan vederbörande ville uppenbarligen föra fram en poäng.

Haha, hur många icke validerade påståenden har du inte själv framfört här i tråden? Inga dåliga dubbla måttstockar det där - du ska få kasta runt påståenden utan minsta lilla täckning (som att exempelvis meme:sen som jag har postat är >>SDpropaganda<<) medan dina meningsmotståndare ska presentera vetenskapligt stoff. ;D

Vad har för övrigt något av det här att göra med hur Kverulant67 har räknat? Har han magiskt räknat 75 +/- (25 - 25) + 50 = 125 för att alstret inte kan kvala in som vetenskapligt stoff? ^___^

Det är så roligt uppenbart att vederbörande har räknat 75 - 25 = 50 att jag inte ens förstår varför ni försöker. XD
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?