Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Har du förtroende för regeringen?

Padirac skrev 2019-11-28 19:23:25 följande:

Det är märkligt och olustigt att det efter det antal upprepningar i frågan som gjorts ändå inte kan förstås hur ett kritiskt förhållningssätt till SDpropaganda upprätthålls.

Ah, kom på mig själv att undra!

Räknar du alla viskningar i riksdagen som >>SDpropaganda<< eller gäller det enbart den här viskningen? :)
    Skriver i E-Prime.
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-11-28 20:10:22 följande:

Mmmm ... Du kan alltså varken ha en kritisk syn på SDpropaganda eller förhålla dig sanningsenligt till vad andra faktiskt uttryckt här i trådarna.

Det du skriver liknar väldigt mycket det SDsvansen här i trådarna brukar göra och det gaggaisten brukar göra - Hitta på vad andra anser då de bemöts med fakta som de ogillar. Då byts det fokus och budbäraren tillskrivs en massa olika påstådda och påhittade åsikter - åsikter som aldrig uttryckts men avser att förminska budbäraren,  budbärarens person och budbärarens fakta.

Jag föreslår att du kommer tillbaks till debatten och argumenterar för DIN sak istället för att ägna dig åt svansviftande. 

Tja, så länge som du inte på något vis kan visa upp att jag har hämtat intellektuellt gods från >>SDmedia<< så struntar jag i dina undermåliga resonemang.

Du bemöter inte ens punkter när jag har ställt upp dem och ber dig att göra det - och det efter att jag snällt och fint har svarat på dina överflödiga frågor, även dem i punktform - så jag känner inte riktigt motivation att fortsätta pseudodiskutera med någon som i praktiken inte har något som helst stöd för vad hen påstår.

Du har aldrig förstått att du behöver stödja dina påståenden och inte bara upprepa skitsnacket som du har tagit ur luften in absurdum? :)

Provar du faktisk diskussion så gör jag också det. Tills dess har jag gjort mitt mer än väl och du har knappt bemött något av det.
    Skriver i E-Prime.
  • Digestive
    nihka skrev 2019-11-28 21:07:34 följande:

Det är ju fullständigt uppenbart att det tagits från brun media för ingen annan har ens nämnt några viskningar och att de skulle ha något att göra med synen på mord och våldtäkter.

Padirac skrev 2019-11-28 21:21:28 följande:

Jag kan inte annat än att hålla med, det är dessutom inte första och heller inte sista gången - det stämmer dessutom med den syn skribenten tidigare gett uttryck för.

Case closed as I see it.

Ja, händelsen har jag fått nys om genom så kallad >>SDmedia<<.

Det har jag meddelat för längesen.

1. Jag fick nys om händelsen i så kallad >>SDmedia<<.

2. Jag kontrollerade händelsen i riksdagens material för att utesluta att händelsen inte hade manipulerats eller dylikt av så kallad >>SDmedia<<.

3. Jag såg igenom hela interpellationsdebatten för att göra en analys och fann slående likheter med viskningens innehåll och en replik Morgan Johansson (S) hade i anförande strax efter viskningen.

4. Jag kom till slutsatsen att Morgan Johansson mer troligt övade på nämnd replik, råkade tänka för högt och därmed råkade viska med dålig tajming - snarare än att vederbörande reagerade på Richard Jomsofs (SD) pågående replik.

5. Jag skrev ett inlägg i den här tråden för att vända och vrida samt diskutera händelsen och gav ärendet ett binärt diskussionsunderlag.

Det gör har påpekats upprepade gånger för längesen, kära vänner. :)

Och nej, man sprider inte >>SDpropaganda<< genom att BLOTT skriva om samma händelse som >>SDmedia<< har skrivit om. Det hade ju sett en aning tokigt ut, med tanke på alla händelser som >>SDmedia<< skriver om.

Exempelvis skriver >>SDmedia<< om händelser i opinionsundersökningar och det hade ju sett en aning tokigt ut om man därmed inte kunde skriva om samma händelser utan att det då skulle klassas som spridandet av >>SDpropaganda<<...

...inte sant? ^___^

För att FAKTISKT sprida propaganda så behöver man sprida INTELLEKTUELLT GODS från propagandakällan.

Och känslor liksom händelser har INGENTING med intellektuella gods att göra - ett intellektuellt gods behöver SKAPAS medan händelser bara händer och känslor bara uppstår.

Hahahaha... ni har aldrig spenderar ens en sekunds tanke på sådant här va? :) Helt fantastiskt!
    Skriver i E-Prime.
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2019-11-28 21:34:29 följande:

"Ett av mina teman i den debatten är att för mig spelar det ingen roll om gärningsmannen är svensk eller invandrare - om han begår brott så ska han buras in. Det är det jag ger utryck för, inget annat. Det förstår man om man ser debatten."

twitter.com/johanssonmorgan/status/1196488762303361025

Vad bra! Då har vi fått klarsak i sak. :)
    Skriver i E-Prime.
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-11-28 21:02:52 följande:

Du kan själv redogöra för vad du plockade upp från det som gått viralt på SDnära media och SDmedia och hur du förhöll dig till detta. - för det är ju trots allt detta jag kritiserar ditt inlägg för att sakna.

Sen kan du berätta vad som är undermåligt i mina resonemang (om att du okritiskt sprider SDpropaganda)

Kan du ställa upp dina punkter igen?

Haha, nej, jag tänker inte leta bevis för dina banala påstående - inte minst för att det inte finns några.

Jag har inte tagit något som helst intellektuellt gods från >>SDmedia<< i det här ärendet och vill du påstå annat...

...så får du givetvis stödja ditt påstående genom att visa upp ATT jag har tagit intellektuellt gods från >>SDmedia<<.

Nej, jag har ingen anledning att anstränga mig mer för den här saken. Jag ansvarar inte heller för din nonchalans utan det gör du, kära Padirac. :)

Vill du göra rätt för dig så gör DU rätt för dig.
    Skriver i E-Prime.
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-11-28 22:14:01 följande:

Så då kan du till slut gå vidare. Gott så.

Ja, jag klarar mig utan diskussioner där du och kompani bara kommer med en massa tomma påståenden som ingen av er kan backa upp. Inte så en diskussion går till om nu du och kompani ska behöva höra det.

Och FDFMGA - som faktiskt verkar ha tagit mitt ärende seriöst - har redan bringat klarhet i sak. :)

Det förhöll sig nästan exakt som jag föreslog och såg som mest troligt! Jag missade dock hela temat och fokuserade för mycket på en replik.
    Skriver i E-Prime.
  • Digestive
    nihka skrev 2019-11-28 22:22:42 följande:

Jepp.

Tog avföring från brun media och delgav mina egna bruna tankar. Upptäckte att jag återigen slirat över den bruna gränsen. OOPS och så en pudel. Sedan förnekelse. Förnekelse. Förnekelse. Förnekelse. Förnekelse. Förnekelse. Förnekelse. Förnekelse. Förnekelse. Förnekelse. Förnekelse. Förnekelse. Förnekelse. Förnekelse. Förnekelse.

Och lite mer förnekelse.

Jepp. 

Stabilt. Nu behöver du bara ge stöd för allt du påstår.

Lycka till med det! ^___^

När folk tror att debattforum har plats för tomma påståenden, haha... ingen av er kan diskutera för er sak och än mindre ge stöd åt den.

Padirac har försökt i dagar utan att lyckas ge stöd för sina tomma påståenden och du tror att du bidrar till (uppenbarligen er gemensamma) sak med samma skåpmat.

Men, men... du har alltså en uppfattning om mig som du delae med dig av här, nihka. Så kul för dig! :) Man har dock ord för uppfattningar om andra som man inte kan ge stöd för - fördomar, kallas det för.
    Skriver i E-Prime.
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2019-11-28 22:07:31 följande:

Då kanske vi kan släppa viskningen och gå vidare till något mer matnyttigt.

Jag försökte kolla hur många visksidor det är - men datorn fick fnatt.

Ja, ett bättre avslut på en frågeställning än sanningen kan man knappast få. :)
    Skriver i E-Prime.
  • Digestive
    Kverulant67 skrev 2019-11-28 23:35:27 följande:

Varför i helvete kallar du mej SD-aktivist???

Haha... från den ena till den andra!

Det finns troligen inte en enda meningsmotståndare här på Familjeliv som vederbörande och entourage INTE har SD-stämplat.
    Skriver i E-Prime.
  • Digestive
    Kverulant67 skrev 2019-11-29 00:00:43 följande:

Du har säkert rätt! Nu ser jag att en av dom största tokarna börjat kommentera sina egna inlägg... 

Tok vet i tusan - ta det försiktigt med personangrepp - vederbörande har dock en förmåga att komma med tomma påståenden liksom Padirac.

Saker förvandlas till verklighet för att de tycker, tänker si och/eller så. Eller rättare sagt förvandlas det till en verklighet för dem. :)

Och alltid har det med SD att göra och oftast ska någon knytas till SD-sfären.

Det finns väl ingen plats på jorden - fysisk eller digital - där SD-stämpeln viner lika friskt som här på Familjeliv. Man vänjer sig. ^___^
    Skriver i E-Prime.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?