Tom Araya skrev 2017-05-17 22:55:24 följande:
Jag skulle ha köpt detta som argument för ditt ointresse, om det hade stannat vid det. Istället drar du upp en massa annat, som ger indikationer på att du har andra skäl till att inte vilja diskutera detta och du gör då allt för att flytta fokus från det väsentliga i fallet.
Jag vet inte vad det är för okunnighet du syftar på... Jämförelsen må vara något långsökt, men likheten finns i alla fall i att myndigheter agerade mot oliktänkande i båda fallen.
Ett påstående taget ur luften...igen!
Jag har inte redogjort för någon syn på näthat för dig att referera till, eftersom det inte har varit ämne för diskussionen.
Det här är ämnen för en annan diskussion. Jag deltar gärna när det är aktuellt, kanske i en tråd du startar... ;)
Ja, vad handlar den här tråden om - om inte annat än förtroendet för regeringen.
Mitt förtroende för den gamla alliansregeringen har inte förändrats av den här historien, inte mitt förtroende för nuvarande regering heller - de kan inte gå in och detaljstyra arbetet på en myndighet.
Hade de gjort detta så hade det skrikits i högan sky om ministerstyre, misstroendeförklaring och KU.
Nej, jag är helt ointresserad av twitterkontot. Kan myndigheten inte se till att de kvinnor som får möjlighet att twittra en vecka slipper undan näthatarna så borde de lägga ner kontot.
Okunnigheten jag syftade på var alltså att koppla ett utlånat myndighetskonto till regeringen och därefter regeringen till Östtyskland. Det är och förblir en skymf - framförallt mot de östtyskar som levde under ett rätt vidrigt förtryck.
Nja påståendet var inte taget ur luften såvida du inte definierar dina inlägg som luft. Du skrev faktiskt "
Är "några petimetrar som känner sig kränkta" din definition på de som hamnar utanför extremvänsterns åsiktskorridor?"
Fundera gärna på vad din fråga implicerar.
Men för att föra ner diskussionen på en mindre affekterad nivå. Nej, jag upprörs inte särskild å de personers vägnar som fick sina konton blockade. Däremot kan jag bli förbannad när jag läser den typ av artiklar som KillBill länkade till. Vad är det för fega kräk som hotar kvinnor med våldtäkt eller mord eller liknande.
Det förekommer och har förekommit här på FL också. Jag minns särskilt en person som brukade skriva saker som att man borde hetta upp ett eldgaffel och köra upp den i --- på de feminister man råkar. Personen var mycket aktiv och hade många liknande synpunkter. brukar inte anmäla inlägg, men där anmälde jag många.
jag minns särskilt att jag funderade på hur mycket det gullades med honom och hans åsikter.
Näthat och sexism är inget obestämt som alltid förekommer någon annanstans av någon annan.
Dessutom - hur ska vi kunna hantera kvinnoförakt bland vissa invandrargrupper när vi gullar och daltar med helt endemiska kvinnohatare.