Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

KillBill skrev 2017-05-16 11:56:04 följande:

Menar du att du ifrågasätter påståendet att den förra alliansregeringen etablerade sweden kontot på twitter med syfte att införa ett totalitärt samhälle i Sverige med DDR som förebild?

Jag ifrågasätter förmågan att tänka klart hos de jag brukar kalla skrikhögern.

Viss kritik mot regeringen de kommer med är som jag ser det rimlig, men i den tombola deras tankar rörs om tycks nästan allt komma ut som nitlotter.

Jag är allvarlig när jag skriver att det har daltats för mycket med det här klientelet.

Det är alldeles absurt att de inte kan förstå att de inte kan få klottra sina Sverigefientliga budskap på Sveriges officiella sida mot omvärlden.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2017-05-16 12:09:54 följande:
    Uppenbarligen är det inte bara de som brutit mot sidans policy eller ens har interagerat på sidan som blockerats.
    Jag undrar om de kan redogöra för sin grund till blockering, relaterat till sin policy...tveksamt?!
    Nja, titta på figuren som sprätter avföring i inlägg 5867, alltså budskapet att Stefan Löfven är skyldig till landsförräderi som en lapp på hans brösst innan han blir skjuten.

Det här klientelet har det daltats med så länge att vi riskerar att bli så vana vid stanken av avföring.

Min uppfattning är att man borde sätta på dem blöjor och sen försöka integrera dem i samhället.

Enligt Stefan Löfven finns det utrymme för enkla jobb i de gröna näringarna - det vore så mycket bättre än att i sysslolösheten sprida brun diarré.
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2017-05-16 12:09:54 följande:
    Uppenbarligen är det inte bara de som brutit mot sidans policy eller ens har interagerat på sidan som blockerats.
    Jag undrar om de kan redogöra för sin grund till blockering, relaterat till sin policy...tveksamt?!
    Självklart. 

Har du blivit blockerad på enligt dig felaktiga grunder så är det bara att höra av dig till svenska institutet och kräva att de häver blockeringen.

Fast jag har svårt att tro att du skulle tillhöra de blockade även om du hade för vana att posta inlägg där.

Alltså inte annorlunda än på Familjeliv - med den skillnad att det här påstås vara svårt att få besked och motivering till en avstängning.

Av naturliga skäl vet jag inte om detta är sant eller inte. De konton här jag ser svartna brukar ha kommit med påståenden som att någon argumentationsmotståndare borde våldtas eller hängas eller något liknande tillmäle.
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2017-05-16 13:08:10 följande:
    Har du någon källa på vilka som blockerats och vad de har skrivit?
    Nej.

Jag har aldrig skrivit där eller ens besökt sidan men tydligen var det många som aldrig skrivit där eller ens besökt sidan som blockats.

Själv tillhör jag den stillsamma minoritet som inte har en susning om jag är blockad på ställen jag aldrig besökerSkrattande

Hursomhelst. Den här tråden handlar om förtroende för regeringen.

När Flash skriver:

Åsiktsregistrering.

Metoder från Östtyskland.

Sveriges regering. 2017.

så ger hen uttryck för en mycket vanlig egenskap bland somliga högeryttrar: Att de har noll koll. Regeringen har inte möjlighet att lägga sig i detaljfrågor för en myndighet. Det kallas ministerstyre och är inte tillåtet i Sverige.
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2017-05-16 14:01:59 följande:
    Regeringen har rätt mycket att säga till om när höga poster inom myndigheter tillsätts och likaså vid avsked från desamma.
    javisst.

Men jag klandrar inte alliansregeringen för att de tillsatte Svenska Institutets nuvarande gd, inte heller för att twitterkontot, enligt KillBill, etablerades under allianstiden.

Jag vet inte vilket departement svenska Institutet sorterar under, låt mig gissa Utrikesdepartementet, men Margot Wallström kan inte gå in och styra upp hur myndigheten ska moderera ett twitterkonto.

Då kommer hon definitivt att hamna inför Konstitutionsutskottet - alltmedan det utanför riksdagen står någon tuting och skränar om ÖsttysklandSkrattande
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2017-05-16 15:50:49 följande:

Sweden-kontot byter avsändare varje vecka. Listan som du länkar till innehåller 15 000 rader. Menar du att det är en person som står för alla blockeringar eller kan det vara så att detta är antalet bockade människor sedan sweden-kontot lanserades under alliansregeringens tid vid makten? Hur ser du på alliansregeringens ansvar för kontots tillblivande och regelverket som är kopplat till kontot?

Svenska Institutet har tydligen tagit bort blockeringarna.

Synd, tycker jag. Det är mycket löss som kryper omkring under hänvisning till yttrandefriheten.

Beslutet att ta bort blockeringarna fattades visst av någon mellanchef på myndigheten utan att vare sig denna eller förra regeringen informerades eller lade sig i.

Enligt uppgift ska man inte ens ha vallfärdat till Hoeneckers grav för att få forna DDR-diktatorns godkännande.
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2017-05-16 16:21:51 följande:
    Det visar också på hur okontrollerat vänsteraktivster, uppebarligen, kan ta sig in i svenska myndigheter och agera i egen sak. I sig en skandal.
    Rena DDR Skrattande
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2017-05-16 22:15:20 följande:
    Du har alltså koll på att det är enligt dessa kriterier som konton på SI's twittersajt blockerats? Eller tycker du att man inte behöver ha koll och bara blockera lite på måfå?
    Nja, nu är mitt inlägg som du citerade borttaget.

Självklart har jag inte koll på kriterierna för vilka som blockades, det påstod jag heller inte. Jag tycker att man ska blockera faktiska hatkonton inte potentiella.

Visar det sig att Svenska Institutet inte har möjlighet att blocka konton som ägnar sig åt att hata personer och då i synnerhet hata kvinnor som fått möjlighet att twittra en vecka för "Sverige" tycker jag att myndigheten ska lägga ner kontot.

Diskussionen här började med att någon i sin okunnighet inte förstod vad som är en myndighetsfråga och vad som är en regeringsfråga och började tuta om Östtyskland ism svenska regeringen 2017.
  • FDFMGA

För övrigt så tycker jag att det finns tydliga paralleller mellan kritiken mot Svenska Institutet och den kritik som kunde riktas mot personer som pekade på enskilda företeelser i samband med invandring som negativa.

Enligt mitt sätt att se inkluderar riktig tolerans inte tolerans gentemot personer som kränker andras rättigheter, det kan vara andras rättighter att få ge uttryck för sin syn på Sverige på en myndighets twitterplats utan att hatdrevet riktas mot dem eller det kan vara andras rätt att t ex få ha samma förutsättningar som andra i fråga om att välja klädsen, religion eller att avstå från religiös tillhörighet.

Verklig tolerans innebär inte att försvara rätten att kränka och hata andra - på nätet eller i riktiga livet.

• FDFMGA
    Tom Araya skrev 2017-05-17 01:17:34 följande:
    Fast du skrev att du beklagade dig över att man inte stod fast vid att ha blockerat 14 000 konton, trots att hela fallet, anledningen till att det uppmärksammas och att det tagits upp till diskussion här, är om hur detta gått till och de tveksamheter som tycks finnas (och också är skäl till att SI backar, avblockerar kontona samt utreder saken). Ditt uttryck i sammanhanget är ett stöd för blockeringarna enligt de premisser som blockeringarna genomförts på, inte de premisser de påstås genomförts på av personen som är upphov till blockeringslistan.
    Nja, jag beklagade att man tagit bort alla blockeringar, efter vad jag minns.
    Tom Araya skrev 2017-05-17 01:25:57 följande:
    Det kanske finns paralleller, det är ju inte omöjligt då det är samma krafter som står bakom det som kritiseras. Är kritiken befogad ser jag inte problemet.

Verklig tolerans är ej heller att baserat på sin egen åsikt inskränka andras rätt att uttrycka sin åsikt.
    Bildligt talat har jag ingen som helst förståelse för synpunkten att människor som roar sig med att sparka på andra kan få ont i tårna och därför ska omhuldas och daltas med efter konstens alla regler och några till.

Tolerans är inte att bli en förkämpe för rättigheten att kränka andra människor. Detta oavsett om det handlar om subkulturer som vill tvinga flickor att leva enligt religiösa eller politiska normer eller om det handlar om att dalta med näthatare.

Men hursomhelst. Att tuta om Östtyskland i samband med regeringen när en myndighet blockar konton som anses stå för hatkommentarer är befängt och framförallt en förolämpning mot alla de människor som tvingades leva under DDR-diktaturen.

Skrikhögerns kunskapsnivå är pinsamt låg.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?