Tom Araya skrev 2017-05-17 01:17:34 följande:
Fast du skrev att du beklagade dig över att man inte stod fast vid att ha blockerat 14 000 konton, trots att hela fallet, anledningen till att det uppmärksammas och att det tagits upp till diskussion här, är om hur detta gått till och de tveksamheter som tycks finnas (och också är skäl till att SI backar, avblockerar kontona samt utreder saken). Ditt uttryck i sammanhanget är ett stöd för blockeringarna enligt de premisser som blockeringarna genomförts på, inte de premisser de påstås genomförts på av personen som är upphov till blockeringslistan.
Nja, jag beklagade att man tagit bort alla blockeringar, efter vad jag minns.
Tom Araya skrev 2017-05-17 01:25:57 följande:
Det kanske finns paralleller, det är ju inte omöjligt då det är samma krafter som står bakom det som kritiseras. Är kritiken befogad ser jag inte problemet.
Verklig tolerans är ej heller att baserat på sin egen åsikt inskränka andras rätt att uttrycka sin åsikt.
Bildligt talat har jag ingen som helst förståelse för synpunkten att människor som roar sig med att sparka på andra kan få ont i tårna och därför ska omhuldas och daltas med efter konstens alla regler och några till.
Tolerans är inte att bli en förkämpe för rättigheten att kränka andra människor. Detta oavsett om det handlar om subkulturer som vill tvinga flickor att leva enligt religiösa eller politiska normer eller om det handlar om att dalta med näthatare.
Men hursomhelst. Att tuta om Östtyskland i samband med regeringen när en myndighet blockar konton som anses stå för hatkommentarer är befängt och framförallt en förolämpning mot alla de människor som tvingades leva under DDR-diktaturen.
Skrikhögerns kunskapsnivå är pinsamt låg.