Padirac skrev 2019-11-27 13:10:10 följande:
Ingenstans i ditt resonerande i detta inlägg eller tidigare ser jag annat än ett okritiskt spridande av SDpropagandan då du inte alls redogör för eller lägger vikt vid avsändarens motiv, trovärdighet eller annat som kan krävas för att ha ett kritiskt förhållningssätt till SDpropagandan.
Att lägga upp deras story och presentera ett lamt motförslag på tolkning samtidigt som du håller deras tolkning som fullt möjlig är inte att kritiskt förhålla sig till propagandan. Tvärt om. Det är en okritisk spridning av SDpropaganda du åstadkommer genom den slappa hållningen till avsändare, motiv, innehåll och kontext.
1. Motiv?
Jag och >>SDmedian<< har inte det gemensamma motivet att få det att framstå som att Morgan Johansson (S) FAKTISKT svarar på Richard Jomshof (SD) replik med viskningen. Tvärt om så har jag motiverat den vinkeln som mindre trolig, helt enkelt kritiserat den.
2. Trovärdighet?
Händelsen återfinns i riksdagens eget material så hur trovärdigheten för en faktisk händelse skulle kunna ifrågasättas (genom att kritisera >>SDmedians<< trovärdighet) får du gärna förklara.
3. Story?
Ingenstans presenterar jag >>SDmedians<< story och därmed ansvarar jag inte heller för den, tänka sig. Eftersom jag har gjort en helt egen story och som fundamentalt skiljer sig från >>SDmedians<< så ansvarar jag endast för det, tänka sig.
4. Möjlighet?
Eftersom ingen förutom Morgan Johansson (S) själv vet till 100% huruvida han svarade på Richard Jomshofs (SD) replik eller inte så kan man omöjligen utesluta någonting helt och hållet (tills vi har definitiv information om den saken). Man kan alltså enbart spekulera och värdera spekulationer om sak.
Att man behöver ljuga om möjligheter för att slippa brunsmetas av dig säger en hel del.
5. Avsändare?
Se punkt tre.
6. Innehåll?
Jag har inte tagit något innehåll ur >>SDmedia<< förutom händelsen i sig och det existerar inte intellektuella vattenstämplar på händelser helt oavsett vilken media eller individ som tar upp dem. Intellektuella vattenstämplar följer med HANTERINGEN av en händelse och det finns inga likheter mellan min och >>SDmedians<< hantering.
Förstår dock att du upplever det som att det finns en likhet mellan min och >>SDmedians<< hantering av händelsen - när du menar att man borde ljuga om möjligheten att Morgon Johanssons (S) gav respons på den aktuella repliken. Se punkt fyra.
7. Kontext?
Det ligger en faktisk händelse som ram för kontexten men det förstår uppenbarligen inte du. Att du föreslår att kontexten ska ifrågasättas kan signalera hur mycket tanke du har lagt ner på det här. I praktiken föreslår du manipulering men det övergår givetvis också ditt förstånd.
8. Kritik?
Jag har kritiserat den vinkel som jag har presenterat och som rymmer >>SDmedians<< dito, men i övrigt behöver jag knappast kritisera saker som jag varken har presenterat eller har någon som helst koppling till (förutom en händelse i sig, se punkt sex).
Du har inte tänkt igen det här för fem öre. Ett dåligt skämt.
Och bemöt nu punkterna uppställda punkt för punkt, om du nu ska fäktas vidare för dina dumheter.