Har du förtroende för regeringen?
Då sammanfattar jag 'det uppenbara' och tror att vi kan lämna ämnet
Du plockar upp en 'nyhet' från SD-nära och SDmedia där en ministers mumlande smear'as för att utnyttjas som propaganda och delar den i de när tråden utan att ange källa.
Du anger att regeringen inte kan ges något förtroende pga denna mumlings av SDmedias påstådda betydelse.
Du anger efter detta att frånvaron av media eller sociala media har uppmärksammat mumlingen och att det hela är märkligt och olustigt.
Du tror själv att det är mer troligt att mumlingen inte har de skäll som SDmedia vill ge det men att det inte är omöjligt då du inte vet vad som rör sig i MJs huvud. Vidare är det märkliga och olustiga att övriga media inte spinner på SDmedias propaganda.
När källa och källans syfte avslöjas anklagar du andra för att ha gett SDmedia luft och sprida deras propaganda.
Ditt skäl till att lyfta in SDmedias spinn om mumligen var inte att tänkt att få det kritiska mottagande det fick i tråden utan du avsåg att bara ge olika syn på mumlingen. Det stämmer med din syn på PS opartiskhet att olika politiserat innehåll skapar en opartisk bild.
Sen anger du att jag har en mål som helgar medlen (liksom Sdsvansen har enligt dig) men också att du inte vet vilka mål jag har då jag inte är lika öppen på nätet som du är, du vet till exempel inte vad jag röstar på - trots att vi i tidigare trådar diskuterat just detta. Varför du vill att jag ska bryta valhemligheten vet jag inte.
Min slutsats av detta grävande i premisser och argument är att du okritiskt sprider SDmedias och SDsvansens tankegods och propaganda och att du inte gärna redogör för källorna.
Det tycker jag är märkligt, olustigt och att det inte inger förtoende.
Jag syftade på att det inte ger mig förtroende för regeringen.
För min del ska politikerna i riksdagen närvara vid sitt arbete och ha förberett sig väl. Inte mycket begärt för deras lön och då den bland annat kommer ur min ficka så har jag även krav därefter...
...men jag förstå de slappa kraven som håller dessa politiker under armarna när flera av dem verkar helt frånvarande redan vid Sveriges utveckling.
Så helt oavsett meningen med viskningen så ger jag det underkänt.
Sedan länkade jag till riksdagen och viskningen har likadan tajmning både där som på Nyheter Idag - en verklig händelse oavsett i vilken media den presenteras. Men som sagt så berörs jag inte längre av varken din eller KillBill:s brunsmetning...
...ni visar bara upp eran egen flört med extremism. I slutändan så sammanfattar våra handlingar oss och det LÅNGT mycket mer än hur man fick nys om en händelse.