Har du förtroende för regeringen?
Kan du förklara mer om vad du anser är märkligt respektive olustigt med tajmingen av viskningen då?
Helt enkelt ett olustigt läge att viska/mumla: >>För mig spelar det ingen roll.<<.
Kan du förklara mer om vad du anser är märkligt respektive olustigt med tajmingen av viskningen då?
Eller var det något annat än specifikt viskningen du ansåg vara märkligt respektive olustigt?
Tror du själv att MJs viskande/mumlande handlade om Jomshofs 'vad det nu är-påståenden'
Se ovan. Den spekulationen håller jag som troligast.
Ja, och spekulationen i fråga står även med i begynnande inlägg.
Efter anförandet som viskningen förekom i så höll Morgan Johansson (S) sitt eget i tur och ordning. I det anförandet så inledde han en replik med exakt samma ord: >>Fru talman! För mig spelar det ingen roll om man är svart eller vit.<<.
Jag spekulerar alltså om möjligheten att han råkar mumla medan han mentalt förbereder sig för att leverera den repliken.
Har du lyckats förstå?
Så vitt jag förstår dig så har du inte sagt om det var innehållet i visningen (och vilken betydelse du ger den) eller om det bara var 'att viska' vid fel tillfälle. Eller om det var någon annan sak som gjorde det hela märkligt och olustigt.
Svaret på min fråga lämnar du tomt - utan att ha vilja att besvara eller så kan du inte förstå min fråga för att någonting i din uppfattning om vad som är märkligt och olustigt är för dig så uppenbart självklart att du inte kan tänka dig att behöva formulera detta.
Nåja, om du inte vill eller kan formulera detta så är det tydligen också omöjligt att få din hjälp med att reda ut vad du menade. Kanske vet du inte själv varför, utan bara att det var märkligt och olustigt för att du snappat upp just detta av SD media och SDnära media.
För att den kom i anslutning till att regeringens politik kritiserades för att ha orsakat problem och efter att tämligen hemska fall hade räknats upp som symtom på problemen.
Helt enkelt ett olustigt läge att viska/mumla: >>För mig spelar det ingen roll.<<.
Hm, och inte för Padirac heller.
Jag hade inte förväntat mig någon förklaring annan än att Avpixlat och dess avnämare tror att Morgan Johansson viskat inledningen på en replik han senare skulle säga.
Jaha, kan det vara så att den mer extrema delen av den nyauktoritära rörelsen anser att man inte får viska, mumla eller tala högt för sig själv - att man finner sådant mycket obehagligt.
Nåja, själv störs jag inte av en liten viskning. Däremot så anser jag att bara man skrapar det allra minsta på den nyauktoritära ytan så kan man notera att det som poppar fram är lika obehagligt som enfaldigt.
Ja herregud. Då förstår jag att du tycker det är obehaglit att Morgan Johansson inte tycker att det spelar någon roll att vi har sprängningar, gängskjutningar och annan skit.
Det finns en alternativ tolkning: Nämligen att stollehögern har fått spatt i sådan utsträckning att tomtarna på loftet firar julafton
Jagtror att du inte behöver oroa dig för att Morgan Johansson inte bryr sig eller uppleva olustkänslor utifrån dina och Avpixlats tankeförsök.
En inte helt osannolik förmodan är att uppståndelsen orsakades av att skrikhögern inte kunde tolka en viskning
Jo, jag noterade att du noterat Morgan Johanssons viskning och upplevde den som olustig.
Själv kan jag stundtals tycka att det är lustigt med en del analysförsök, i synnerhet om man synar fjädern som fått hönshushögern att kackla
Ny misstroendeomröstning mot oduglig minister på gång:
www.svt.se/nyheter/inrikes/vansterpartiets-hot-mot-regeringen-gar-ihop-med-moderaterna-om-misstroende
Vänsterpartiets hot mot regeringen: Går ihop med Moderaterna om misstroende
Vänsterpartiets Jonas Sjöstedt och Ali Esbati riktar hård kritik mot privatiseringen av Arbetsförmedlingen. Om regeringen inte backar inom två veckor hotar partiet att gå tillsammans med Moderaterna och väcka misstroende mot arbetsmarknadsminister Eva Nordmark (S).