Inlägg från: oOOo oOOo |Visa alla inlägg
  • oOOo  oOOo

Har du förtroende för regeringen?

Flash Gordon skrev 2017-08-29 11:58:53 följande:
    Ja, fake news är du väl insatt i. Tvivelsutan. Medvetet vinklade artiklar och inlägg att sprida i sociala medier.
    haha, en riktig liten fake-news fabrik i miniatyr
  • oOOo  oOOo
    KillBill skrev 2017-08-29 12:14:14 följande:
    Nej enligt artikeln som jag länkade till så räknas även oavsiktliga fel av journalister som fake news. 
    Vadå nej? Det är ju jsut det jag säger .-D
    Är det ett lite försök till att bluddra bort korten nu på sant fake-news maner .-D
    KillBill skrev 2017-08-29 12:14:14 följande:
    Du borde emellertid inse att det inte är den typen av fake news som är problemet. Gör du verkligen inte det?
    Du borde förstå att just den typen av fake-news är en stor del av problemet. Att medvetet rapportera fel och låtsas att det är misstag. Du kanske behöver se trump göra det felet för att inse problemet Försök var lite objektiv för en gångs skull.
  • oOOo  oOOo
    KillBill skrev 2017-08-29 13:23:00 följande:

Är det inte jobbigt att vara så konspiratoriskt lagd att du tror att svenska kvällstidningar medvetet publicerar omedvetna felaktigheter?

Inte jobbigare än att tro att någon annan gör det. Fake news som fake news. 
    Är det jobbigt att ha två olika måttstockar beroende på vad du skall mäta?
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2017-08-29 13:43:26 följande:
    Jag tror att du kan vara för förankrad i ditt eget synsätt för att förstå skillnaden mellan att påstå något som är felaktigt och rätta felet när man får detta påpekat jämfört med att fortsätta hävda samma felaktighet mot bättre vetande.
    Fortfarande fake news. Fortfarande ett problem. 
  • oOOo  oOOo
    Padirac skrev 2018-02-10 14:56:56 följande:
    annan etnisk bakgrund än de SD anser är svenskar.
    Haha, inte lätt att vara pk nuförtiden Skrattande
  • oOOo  oOOo
    Padirac skrev 2018-02-10 15:10:10 följande:
    Hade du svårt att hänga med smile2.gif
    Nejdå,  du tar pk till nya nivåer smile2.gif

KB kunde ju skriva "Med något enstaka undantag (för någon elev med finskt ursprung) så handlade det om svenska elever som var djävliga."

utan att skita på sig i en annan tråd smile2.gif och hen är ju inte oförvägen i konsten att vara pk.
  • oOOo  oOOo
    Padirac skrev 2018-02-10 15:34:35 följande:
    Det där var ju inte alls svårt - vet inte hur du kan tro att det är svårt Flört

Jag tvivlar inte på att det faller sig lätt för dig Skrattande
  • oOOo  oOOo
    Padirac skrev 2018-02-10 15:49:14 följande:
    Jo, alla dessa självutnämnda PK-pekare tror ofta att de rör sig utanför åsiktskorridoren och att de är snöflingor, så jag förstår att det kan vara lättare att etikettera det som faller utför den egna korridoren som PK. Tomte
    Du menar sådan som SD menar är snöflingor kanske, eller står du rent av för att du kategoriserar nu :D
  • oOOo  oOOo
    Padirac skrev 2018-02-10 16:07:18 följande:
    Nja, jag menar att inom det som en del kallar PK korridoren så finns det ganska mycket utrymme för olika syn och en öppen debatt.

SD, skrikhögern och andra krafter har med propaganda, trams som PK, det gamla såssar/såsserier och genom att ta politiskt ägandeskap över vissa frågor försökt och till en stor del lyckats begränsa den öppna debatten.  Inom skrikhögern är naturligtvis tramsare som tex Hanif 'sanningssägare' och upphöjda som icke PK, men jag menar alltså att det inom den rörelsen finns en mer kontrollerande åsiktskorridor.
    Ojdå, nu har det nog sprungit iväg lite.

Mitt inägg gällde ju bara det komiska i ditt 

"Eftersom jag hört rabaldret innan jag såg filmen kunde jag ganska omgående notera 2 personer med annan etnisk bakgrund än de SD anser är svenskar."

Men det kanske du själv inte ser?
    Det verkar lite snårigt det där med vem som är svensk eller inte och vem som har rätt att uttala sig om någon är svensk eller inte. Du valde ju ett lite nytt grepp och halmgubbade iväg beslutet till SD.

Men du kanske rent av kunde konstatera det där på egen hand, utan att kontakta SD?

Om du vill uttala dig om att du noterat en skillnad i etnicitet kanske du helt enkelt kan skriva det och stå för det själv.
  • oOOo  oOOo
    Padirac skrev 2018-02-10 16:20:45 följande:
    Så min poäng om att SDs syn på svenskar utesluter olika etniciteter skulle jag inte få uttala?  åsiktskorridor eller!
    Den poängen missade jag helt. Det lät som du kommenterade en reklamfilm från LO och noterade att det fanns lite olika etniciteter representerade där till skillnad från några andra utan egentligen vilja skriva det Drömmer
  • oOOo  oOOo
    Padirac skrev 2018-02-10 16:34:34 följande:
    Ja, det var tydligt att du missade den vinklingen trots att filmen i fråga jämförts med SDs bildpråk. Det var inte särskilt långsökt tycker jag.  
    Det tycker jag var långsökt.
    Padirac skrev 2018-02-10 16:34:34 följande:
    Men jag tror att du i dina tankar drogs iväg i den korridor du rör dig och därför missade det som för mig var uppenbart och för dig togs som en enkel PK-ifering? 
    Eller så var det en "PK-ifering" och den långsökta förklaringen är en efterhandskonstruktion Drömmer
  • oOOo  oOOo
    Padirac skrev 2018-02-10 16:57:32 följande:
    I din värld är det kanske den enkla förklaringen, du slipper dessutom ha missat en poäng Drömmer 
    Inga problem, jag är säker på att jag missar poänger stup i kvarten.

I detta fallet var jag väl för välvillig och valde att tro att du hade förmåga att skriva om LOs reklamfilm utan att föra in ovidkommande SD gnäll.
    Men jag har väl varit borta från FL för långe för att komma ihåg det där fenomenet. Skrattande
  • oOOo  oOOo
    KillBill skrev 2019-04-10 06:47:40 följande:

Enligt tidningen ETC samlades i fredags ett internationellt nätverk av amerikanska högerkristna, abortståndare och ultrakonservativa politiker i Bogotá, Colombia. Ordföranden har hyllat fascism och en ledamot pekade i sitt tal ut finansmannen George Soros som fienden. Adaktusson var en av huvudtalarna..

Om detta stämmer så bör Adaktusson möta samma öde och samma kritik som Mehmet Kaplan mötte när han hade varit på middag med medlemmar ur Grå Vargarna eller hur?

Kan du länka lite till din kritik av Mehmet Kaplan ang hans möte med Grå Vargarna så vi vet hur mycket kritik du förväntar dig? Skrattande
  • oOOo  oOOo
    KillBill skrev 2019-04-10 08:08:57 följande:
    Jag tycker att det var rätt att han fick avgå. Räcker det?
    You tell me :)
    KillBill skrev 2019-04-10 08:08:57 följande:
    Hur ser du på Lars Adaktusson? 
    Jag återkommer om tre år och godkänner hans eventuella avsättande på en direkt fråga.
  • oOOo  oOOo
    KillBill skrev 2021-11-29 07:02:57 följande:
    En bild säger mer än 1000 ord..
    "Finns det något parti du aldrig skulle rösta på?" är ju en ja/nej fråga. Ganska stor risk att dessa svaren blir helt missvisande om man nu skall klicka i alternativ som inte är ja eller nej. Var hittar du sådana skitomröstningar?
  • oOOo  oOOo
    Hobgoblin skrev 2021-11-29 21:37:22 följande:
    Sverige har ju blivit den mest nordliga bananrepupliken ....det är fan pinsamt.
    Mycket kackel i hönsgården. Och nu har tuppen lämnat, hur skall det gå Drömmer
  • oOOo  oOOo
    LadyJane skrev 2021-12-01 18:16:16 följande:
    Det tillhör liksom bilden, det är inte så enkelt som att hon har en vana av att ljuga. Det du gör är ett retoriskt fel gulity by association, dvs du skuldbelägger henne för dina egna ihopfantiserade halmdockor.
    GBA har du nog missuppfattat en smula Drömmer
  • oOOo  oOOo
    LadyJane skrev 2021-12-01 22:14:52 följande:
    Förklara hur hon som minister "hanterar andras pengar".

Vet du vad ministrar gör???
    Du kanske skulle tillämpa lite av dina egna ideer på dig själv.
    "Man måste helt enkelt kunna och våga tänka klart innan man yttrar sig."
    Tomte
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?