• Felicia86

Har du förtroende för regeringen?

Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Solidaritet
    Anders2015 skrev 2015-05-15 09:53:08 följande:
    Allt gnäll på MP, vad anser du om Göran Persson uttal om att MP fick tre minister poster för mycket?. 
    Varför är Göran Perssons subjektiva åsikt relevant?
  • Tom Araya
    Solidaritet skrev 2015-05-15 09:33:29 följande:
    Nej, jag tycker det också. Nästan som om allt gnäll om miljöpartiet har eskalerats för att inte den massiva kritiken mot SD ska sticka ut så mycket. En slags normaliseringsprocess. 
    ...eller så får man vad man förtjänar...Drömmer....nej, då skulle mp ha mycket  mera skit.
  • Anders2015
    Solidaritet skrev 2015-05-15 10:00:52 följande:
    Detta skrev du:
    Nästan som om allt gnäll om miljöpartiet har eskalerats för att inte den massiva kritiken mot SD ska sticka ut så mycket. En slags normaliseringsprocess. 

Och jag ställde en fråga:

Vad anser du om Göran Persson uttal om att MP fick tre minister poster för mycket?. ditt svar: 

Med frågan vill jag visa att det finns motsättningar gällande MP på olika håll bla inom Socialdemokraterna.

Jag anser att man borde ge svar, raka svar istället för att alltid ifråga sätta frågor som ex.

Men nu vet jag ditt svar.

• Solidaritet
    Tom Araya skrev 2015-05-15 10:05:12 följande:
    ...eller så får man vad man förtjänar...Drömmer....nej, då skulle mp ha mycket  mera skit.
    Är det ditt sätt att undvika att behöva argumentera för din ståndpunkt?
  • Solidaritet
    Anders2015 skrev 2015-05-15 10:12:31 följande:
    Detta skrev du:
    Nästan som om allt gnäll om miljöpartiet har eskalerats för att inte den massiva kritiken mot SD ska sticka ut så mycket. En slags normaliseringsprocess. 

Och jag ställde en fråga:

Vad anser du om Göran Persson uttal om att MP fick tre minister poster för mycket?. ditt svar: Varför är Göran Perssons subjektiva åsikt relevant?

Med frågan vill jag visa att det finns motsättningar gällande MP på olika håll bla inom Socialdemokraterna.

Jag anser att man borde ge svar, raka svar istället för att alltid ifråga sätta frågor som ex.

Men nu vet jag ditt svar.
    På olika håll? 
    Du tog upp Göran Perssons subjektiva åsikt. Den är inte representativ för någon annan än Göran Persson. 
  • Anders2015
    Solidaritet skrev 2015-05-15 10:19:31 följande:
    På olika håll? 
    Du tog upp Göran Perssons subjektiva åsikt. Den är inte representativ för någon annan än Göran Persson. 
    Instämmer jag tog upp Göran Persson och att han anser att MP fått tre minister poster för mycket. Och frågade dig vad du anser om det. Håller du med Göran P eller har du en annan åsikt? eller vill du inte svarar på frågan?.
  • Tom Araya
    Solidaritet skrev 2015-05-15 10:18:34 följande:
    Är det ditt sätt att undvika att behöva argumentera för din ståndpunkt?
    Snälla du, vill du gå på de som undviker att argumentera för sin ståndpunkt så finns flera långt mycket värre exempel än jag.
  • themia
    Tom Araya skrev 2015-05-15 10:05:12 följande:
    Berätta!
  • Tom Araya
    themia skrev 2015-05-15 20:02:51 följande:
    Berätta!
    Jag rycker mp har kommit rätt lindrigt undan i media med tanke på så mycket dumheter de kommer med genom åren.
    Dock har det skrivits lite på senare tid....det blev väl helt enkelt för mycket att även för mp-vänlig media skulle kunna fortsätta blunda...
  • themia
    Tom Araya skrev 2015-05-15 21:18:48 följande:
    Jag rycker mp har kommit rätt lindrigt undan i media med tanke på så mycket dumheter de kommer med genom åren.
    Dock har det skrivits lite på senare tid....det blev väl helt enkelt för mycket att även för mp-vänlig media skulle kunna fortsätta blunda...
    "... mycket dumheter ..." - var det allt du hade att komma med?

Mycket väsen för lite ull. sa gumman som klippte grisen"
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?