Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Har du förtroende för regeringen?

KillBill skrev 2017-04-14 15:20:47 följande:
    Du svamlar. Detta inlägg är från oktober 2015 och som du ser så förde jag fram kritik mot danmark då som jag gör idag..

Missförstå mig inte, jag tycker självklart att det är kul att du ger mig rätt men jag tycker att det är tråkigt att det nästan tog två år för dig att komma till insikt om detta, kanske hade det gjort skillnad om du hade insett detta redan hösten 2015? 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    KillBill skrev 2017-04-14 15:20:47 följande:
    Du svamlar. Detta inlägg är från oktober 2015 och som du ser så förde jag fram kritik mot danmark då som jag gör idag..

Missförstå mig inte, jag tycker självklart att det är kul att du ger mig rätt men jag tycker att det är tråkigt att det nästan tog två år för dig att komma till insikt om detta, kanske hade det gjort skillnad om du hade insett detta redan hösten 2015? 

• KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-04-14 16:51:37 följande:
    Jag förstår att du inte länkar tråden.

http://www.familjeliv.se/forum/thread/75879736-dagens-industri-varnar-att-sverige-star-infor-en-ekonomisk-kollaps/1/nick/76041471

Och den här:

http://www.familjeliv.se/forum/thread/75715668-hur-manga-flyktingar-borklarar-vi-av-att-ta-emot/6/nick/76609096

Då var ditt genomgående tema att Sveriges klarar detta, vår politik på området är bra. Inga problem. Och desperat hänger du fast vid hoppet om att "EU ska ta över ansvaret".

Idag, i denna tråd:

"Jag delar uppfattningen att Sverige inte kan ha generösare villkor än andra EU länder."

Samtidigt som du förbannar danskarna som inte stoppade invandrarna vid sin gräns.

Hade du bara hakat på oss andra då, år 2015, hade kanske regeringen agerat snabbare.

Nu kunde de hänga fast vid en verklighetsfrämmande politik för att deras hejaklack gav dem moraliskt stöd.
    Läser du vad du länkar till eller?

Inlägg från mig i  tråden "Dagens Industri varnar att Sverige står inför en ekonomisk kollaps..." inlägg 262, Tis 27 okt 2015

"Först och främst skulle det ha varit bättre om alla länder inkl Danmark hade hedrat Dublinförordningen.

Felet som den danska polisen gjorde (den danska inre utlänningskontrollen) var att släppa vidare flyktingar som inte ville söka asyl (men som var kända av polisen) Som jag förstår det så har Danmark fortfarande inte någon fungerande inre utlänningskontroll"

Inlägg från mig i tråden "Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?" inlägg 1338,  Ons 4 nov 2015

"Jag tycker att Sverige har en bättre migrations politik än Danmark. Hur kan du tycka att den danska migrations politiken står för ordning och reda? Danmark har hitintills i år släppt igenom 100 000 flyktingar utan någon form av registrering"

Detr är bara löjlig att påstå att jag först nu skulle ha börjat kritisera Danmarks asylpolitik eller att jag inte skulle ha varit av den uppfattningen att flyktingkatastrofen 2015 behövde hanteras av EUs medlemsstater gemensamt. 
    Det är du som varit motståndare att EU skulle agera när det gäller flyktingpolitiken och varit en av dem som har häcklat statsminister Stefan Löfven i hans ambitioner att finna en europeisk lösning på flyktingkatastrofen (något som samtliga allianspolitiker idag anser är vägen framåt). 

• KillBill
    Intenuigen skrev 2017-04-14 20:01:49 följande:
    Ungern erbjöds sig att bygga stängsel och stoppa flyktingarna men Tyskland och Sverige ( i mitt Europa bygger man inga murar kanske du känner igen? ) ville att de skulle släppa förbi dem. Så Stefan fick precis det han ville! Det va en Dansk politiker med live på tv och sa att det gick ypperligt att skicka dem till Danmark då det va ganska uppenbart att de kom därifrån. Men det ville inte socialdemokraterna och då blev det såhär. Som man bäddar får man ligga.
    Skillnaden mellan Tyskland, Sverige och Ungern är att de två första respekterar FNs flyktingkonvention och andra internationella överenskommelser..

För övrigt så har Ungern vägrat att ta emot flyktingar efter det att det svenska Migrationsverket konstaterat att den flykting som söker asyl i Sverige redan varit registrerad i Ungern dvs Ungern lever överhuvudtaget inte upp till grundkraven i Dublinförordningen. Jag hoppas nu att Ungern straffas med sänkta EU bidrag..
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2017-04-14 20:58:11 följande:
    Om man får svära i kyrkan så var det ett elände att de forna sovjetsatelliterna kom med i EU.

Staterna hade ingen demokratisk tradition.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
    Nej tyvärr så var det ingen god idé att ta med de forna Sovjetsatelliterna.. några undantag finns men överlag så blev det inte lyckat.
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-04-15 14:30:42 följande:
    Ja, och din omvändelse från att allt är lugnt, dett löser sig och det fixar vi inom EU till: "Sverige kan inte ha generösare regler än andra" är välkommen.
    Välkommen till verkligheten. Regeringens politik sedan slutet av 2015 har gått ut på att harmonisera Sveriges migrationspolitik till andra länder inom EU. Jag har stött denna politik.
  • KillBill
    Kung Markatta skrev 2017-04-15 15:51:39 följande:
    Antar att du inte heller vill se Turkiet som EU-medlem Glad
    Stämmer, Turkiet har de senaste åren utvecklats i en riktning som inte är förenlig med ett EU medlemskap.
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-04-16 10:34:56 följande:
    Jo, men det hade varit trevligt om du deltagit i den kampen innan hösten 2015 också. Som många andra av oss.

Så hade vi förmodligen sluppit undan stora deler av de problem vi drog på oss självmant.

Jag vet inte om jag ska känna mig smickrad över att du tillmäter mig så stor betydelse när det gäller hur den  svenska flyktingpolitiken har utformats men hur som helst så har jag sedan hösten 2015, dvs i nästan 2 år, sympatiserat med den förda migrationspolitiken. Finns det någon anledning till att du har fastnat i historien? Är det inte dags att släppa taget och gå vidare?

Du brukar ju i alla möjliga och omöjliga situationer lyftas fram alliansen förtjänster. Hur ser du på alliansen ansvar för den migrations politik som regeringen ärvde 2014? Är det inte så att det är moderatledda regeringar som i hög grad bidragit till att Sveriges migrations politik var mer generös än övriga EU fram till 2015?  

• KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-04-16 21:17:58 följande:
    Jo, men nu avses tiden innan hösten 2015, innan regeringen "went SD". Alla röster, små som stora hade behövts redan då. Det hade kunnat göra skillnad. Särskilt internt från sossar.

Infördes inte de flesta av de regler som gjorde svensk migrationspolitik generösare (än andra EU-länders migrationspolitik) under moderatledda regeringar?
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-04-17 14:49:40 följande:
    MÖP var föstår ett stort misstag (dvs att ge MP makt över invnadringspolitiken) och det fanns ett motstånd mot det redan då också.

Ännu mer ett skäl att ett tidigt stöd från sådana som dig för förändring av detta hade varit positivt.

Det är fånigt att skylla på ett parti som inte ens ingick i alliansen. Självklart är alliansregeringen ansvarig för den politik som fördes när alliansen satt vid makten.

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?