Läser du vad du länkar till eller?
Inlägg från mig i tråden "Dagens Industri varnar att Sverige står inför en ekonomisk kollaps..." inlägg 262, Tis 27 okt 2015
"Först och främst skulle det ha varit bättre om alla länder inkl Danmark hade hedrat Dublinförordningen.
Felet som den danska polisen gjorde (den danska inre utlänningskontrollen) var att släppa vidare flyktingar som inte ville söka asyl (men som var kända av polisen) Som jag förstår det så har Danmark fortfarande inte någon fungerande inre utlänningskontroll"
Inlägg från mig i tråden "Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?" inlägg 1338, Ons 4 nov 2015
"Jag tycker att Sverige har en bättre migrations politik än Danmark. Hur kan du tycka att den danska migrations politiken står för ordning och reda? Danmark har hitintills i år släppt igenom 100 000 flyktingar utan någon form av registrering"
Detr är bara löjlig att påstå att jag först nu skulle ha börjat kritisera Danmarks asylpolitik eller att jag inte skulle ha varit av den uppfattningen att flyktingkatastrofen 2015 behövde hanteras av EUs medlemsstater gemensamt. Det är du som varit motståndare att EU skulle agera när det gäller flyktingpolitiken och varit en av dem som har häcklat statsminister Stefan Löfven i hans ambitioner att finna en europeisk lösning på flyktingkatastrofen (något som samtliga allianspolitiker idag anser är vägen framåt).