FDFMGA skrev 2019-07-20 11:24:34 följande:
Men det är väl bara för dig att avstå från dina personangrepp om du vill leva som du lär. Visst noterar jag påståenden om att jag är narkoman, bor i en kvart, bör samla ihop mina kanyler, är påtänd, etcetera - men det är inget jag bryr mig om, jag är väl medveten om att KDSD:are kan ha vissa humörsvängningar.
Nåväl - om du kan hålla dig till ämnet så är min inställning rätt tolerant gentemot människors tro eller icketro så länge den inte drabbar andra.
Du har helt rätt i att jag inte är särskilt förtjust i mångkultur - men helt fel ändå. Jag ogillar begreppet i och med att det enbart fokuserar på etnicitet. Sverige har aldrig varit en monokultur, men de olika kulturer som tillsammans formar Sverige är för mig inte grundade på huruvida man har invandrarursprung eller inte. Jag har t ex mycket mer gemensamt med min kollega med rötter i Irak än med dig - sett till hur vi förhåller oss till andra.
Jag har inte ens en aning om hur troende han är eftersom han precis som jag anser tro vara en privatsak och inget man måste pådyvla andra.
Läs gärna Margit Silbersteins svar till Ebba Busch Thor som tangerar samma frågeställning - hur vi ska förhålla oss till godhetsapostlar som predikar vad som är rätt. I det fallet Ebba Busch Thors påbud om hur judar skall fira jul för att de ska uppfattas som svenskar av henne.
Vart har jag gjort >>påståenden om att jag [du] är narkoman, bor i en kvart, bör samla ihop mina kanyler, är påtänd<<?
Tänker du alltså spela så dum att du inte förstår symbolspråket jag som använde efter att ha konstaterat ditt beroende av att förnedra meningsmotståndare? Spela du dum... jag bryr mig inte, inte det minsta faktiskt - ditt beteende på Familjeliv är så vältjänt att min rygg är fullständigt fri, oavsett hur dum du tänker spela. Du kan dregla snor genom örat och försöka para ihop fyrkantiga klossar med runda hål bäst du vill, det är lönlöst.
Din förståelse för samvetsfrihet är för undermålig för diskussion. Du har ingen aning om vad du pratar om och att måla upp en bild av att arbetstagare i länder som Norge, Danmark, Tyskland med flera... skulle ha tillåtelse att utöva religion på till och med vårdpatienters bekostnad, är också ett sätt att spela dum på.
Du verkar spela högt men den här insatsen. Men jag orkar inte ens syna dina hand när du spelar såhär dum... det är helt överflödigt. Folk fattar och ser igenom det ändå och de som inte lyckas med någonting så simpelt, är inte ägare av ett intellekt som jag vänder mig till vilket som.
Har ställt följande fråga uppemot 30 gånger till KillBill i olika format. Vederbörande har inte svarat på frågan men du kanske har någonting att bidra med i en helt avgörande fråga i ämnet:
- Är det enbart i 6 medlemsstater, bland Europarådet 47 diton, som man kan få adekvat vård på området?
Det vore så talande om även du vägrade svara på frågan.