KillBill skrev 2019-07-18 19:41:11 följande:
Jag säger inte att den vård som till slut erbjuds är sämre i länder som erbjuder samvetsfrihet (det är det inge som påstår) men det är självklart bättre att kvinnor kan söka vård utan att möte personal som vägrar att behandla kvinnan.I Italien är det bara tre vårdanställa av 10 som hjälper kvinnor med en abort och det förstår vem som helst att det är ett vansinnigt system.
Det är därför som organisationer som Sveriges kommuner och landsting, Läkarförbundet, Vårdförbundet, Svenska Barnmorskeförbundet, Svensk förening för obstetrik och gynekologi samt partier som Moderaterna, Liberalerna, Centerpartiet, Socialdemokraterna, Vänsterpartiet och miljöpartiet motsätter sig införande av samvetsfrihet inom svensksjukvård.
Åter igen så undrar jag vart kvinnor möter sådan personal. Du har inga exempel att ge men ändå ska man utgå från att det är anmärkningsvärt vanligt...
Jag undrar även vad det skulle vara för stolpskott till arbetsgivare som placerar personal som har åberopat samvetsfrihet... i positioner där de överhuvudtaget hanterar abortfrågor. Är det gemene arbetsgivare på vårdområdet som du utgår från är så blåst eller hur går resonemanget i sin helhet?
Det spelar ingen som helst roll hur många maffiga statsorgan och partier det är i Sverige som ställer sig bakom status quo - bristen på barnmorskor är likt förbannat ett stort problem som kommer bli större.
Och vet du vad? Du har fortfarande inte svarat på frågan:
- Är det enbart fyra medlemsstater i EU som har en adekvat vård på det aktuella området?
Hur ska den här vägran och tystnad tolkas? Tror du ens själv på stoffet du levererar?