Mentat skrev 2019-09-03 06:51:23 följande:
Jag säger att det är ingen ledare utan en krönika från Lena Mellin, som även tidigare har visat integritet och kunnat kritisera (s) när hon anser att de gör fel trots att hon i grunden givetvis är socialdemokrat hon också,
Ledarsidan ser inga fel hos (s), det här är ledaren från igår:
www.aftonbladet.se/ledare/a/jdbeWw/vad-tror-n...
(Jag kan iofs inte läsa mer än ingressen på Mellins krönika eftersom det är en låst artikel)
Rataxes skrev 2019-09-02 23:10:32 följande:
De följer partipiskan från Sveavägen 68. Du tror väl inte att det förekommer självständigt tänkande?
Ja, här verkar partipiskan ha vint ordentligt hos aftonbladet. Mellins artikel har ändrats flera gånger sen jag skrev om den igår kväll och nu har man även låst den så att andra än de närmast sörjande endast kan se någon enstaka mening.
I den ursprungliga artikeln berömde hon Kristerssons utspel och sågade S reaktion. Ett exempel från originaltexten:
"I stället för att skicka en halvkväden Mikael Damberg till SVT borde statsministern själv ha gått ut och välkomnat det välavvägda förslaget och varmt tackat för det moderata intresset. Han kanske till och med skulle sagt att han väntat på det här ögonblicket."
Undrar hur länge hon får vara kvar på AB.