Har du förtroende för regeringen?
Margit Silberstein skriver i Borås tidning (M) om Ulf Kristerssons attityd till Sverigedemokraternas vitbok. Det är en viktig text som alla bör läsa innan man lägger sin röstar partier som ingår i det högernationalistiska regeringsalternativet.
www.bt.se/ledare/jag-far-ont-i-magen-av-krist.../
Citat
"Tänk att det inte knyter sig det minsta vid tanken på vad partiet han vill styra Sverige tillsammans med har i bagaget. Glöm bokbålet i Höör 1996 arrangerat av ledande sverigedemokrater, en av dem, en tidigare lokal vice ordförande står i full mundering med nazistuniform framför en hakkorsflagga. Där i Höör brändes "judisk litteratur", det heilades och skymfades, bildbevis finns. Tage Erlander och Winston Churchill gick samma öde till mötes över elden. Det var i samma veva som Jimmie Åkesson gick med i Sverigedemokraterna"
"Varför ropar han inte ut att de är vidriga? Fruktansvärda? Avskyvärda? Att han får mardrömmar när han tänker på att nästan varannan av Sverigedemokraternas grundare hade kopplingar till fascistiska och nazistiska miljöer? Själv saknar jag rötter. Det beror på den ideologi som var ledstjärnan för så många av Sverigedemokraternas grundare"
Kristenssons beteende ett bra tag har signalerat en sak och ett samarbete med SD.
Och jag känner som att uffe kommer lura sina väljare och har redan planerat ett samarbete med SD.
Och när de gör på riktigt, så är det slut med all saklighet av M, och man ser samma synkronisering som i KD och även viss L.
Och det är tveklöst pinsamt att ha aktiva medlemmar ifrån den öppna nazistiden de hade och idag är med och bestämmer i SD.